Dag allemaal,
Binnenkort willen we een midweekje naar Texel gaan. Ik wil daar proberen wat van de natuur vast te leggen, en gebruik hiervoor mijn Nikon D4, waarvoor ik, om dat eens uit te proberen, een Nikon 400MMF2.8 objectief ga huren. Om alles versjouwbaar te houden (dat wordt toch al twijfelachtig

) wil ik een monopod aanschaffen. Naief misschien, maar ik leefde altijd in de veronderstelling dat je die rechtsstreeks onder je camera (in dit geval objectief) schroeft. Echter, en ik heb hier heel wat monopod-discussies doorgenomen, je kunt er dus (ook??) een statiefkop op draaien. Nou ben ik een manfrotto-fan, en ik vond dit statief : Manfrotto 680B Compact 4-Section Monopod, waar in tegenstelling tot dat wat ik dacht te hebben begrepen weer wordt gesproken over een groot 2,3" camera platform met plastic cover. Dat LIJKT dus alsof deze er wel direct ondergeschroefd kan worden.
Paar concrete vragen:
Zijn er inderdaad monopods die direct worden vastgeschroefd, dus zonder kop?
Als dat beter is (helaas ook zwaarder), kan ik dan mijn Manfrotto 488 RC2 kop hiervoor gebruiken, of hebben jullie voor een monopod een ander advies?
Ik hoor graag jullie advies/mening,
Groet, Ivonne