stabilis nikkor 18-200

Discussies over standaardzoom objectieven zoals de 18-70 mm, 28-80 mm of 24-120 mm
Plaats reactie
wimvanerp

stabilis nikkor 18-200

Bericht door wimvanerp » vr feb 01 2013 5:35 pm

Mijn 5 jaar oude afs nikkor 18-200 VR lens heeft sinds kort kuren. Zowel bij ingeschakelde als niet ingeschakeld VR gaat de zoeker bij het aanzetten "wippen". Hij springt enkele malen op en neer.
Blijft hij ingeschakeld dan doet het probleem zich niet voor bij het scherpstellen. Op zich mee te leven, enkel probleem als je heel snel wilt aanzetten en "schieten". Enig idee waar dit op slaat?.

gijs sandberg
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: stabilis nikkor 18-200

Bericht door gijs sandberg » vr feb 01 2013 5:59 pm

Beste Wim,
Welkom.
Kan je aangeven of de VR op 1 of ook andere camera's kuren vertooont?
Ik zou gewoon (meest kantooritjden) via mail of telefoon Nikon raadplegen, zie http://www.nikon.nl" onclick="window.open(this.href);return false; / 0900-acallnikon
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)

wimvanerp

Re: stabilis nikkor 18-200

Bericht door wimvanerp » vr feb 01 2013 6:46 pm

Hallo Gijs. Ik ben gewisseld van de Nikon 50 naar de D90. In de vakantie begon hij ermee op het nieuwe toestel. Thuis heb ik hem inderdaad op de D50 gezet en ook op dit toestel vertoont hij de zelfde kuren. Het zit dus duidelijk in de lens. Zal het probleem inderdaad voorleggen aan Nikon. Bedankt. Wim

Plaats reactie

Terug naar “Standaardzoom”