Mijn dochter (z/w)

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
jdgraaf
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Mijn dochter (z/w)

Bericht door jdgraaf » za feb 02 2013 11:11 am

Hoi,

Zojuist deze foto gemaakt toen mijn dochter lekker aan het kleuren was.
Ik zelf ben er wel tevreden mee, maar ben altijd benieuwd wat anderen van vinden. Dus graag jullie commentaar.

Afbeelding
Busy girl by Jan de Graaf, on Flickr

Alvast bedankt voor het kijken,

Jan
Een berg Nikon spullen....

edrocket
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Re: Mijn dochter (z/w)

Bericht door edrocket » za feb 02 2013 11:51 am

Lieve foto. Ik zie niet dat ze aan het kleuren is, maar wel dat ze erg geconcentreerd bezig is. Ik heb zelf ook wat plaatjes van mezelf toen ik zo oud was en ik mag daar graag naar kijken.
Misschien had je iets naar rechts kunnen gaan om de tekeningen op de deur mee te nemen. Het behang is misschien een mooie herinnering voor later, maar de lichtschakelaar is minder fraai.
Zeker de moeite waard voor een zwartwit familiealbum.

jdgraaf
Forumlid
Forumlid

Bericht door jdgraaf » za feb 02 2013 1:20 pm

edrocket schreef:Lieve foto. Ik zie niet dat ze aan het kleuren is, maar wel dat ze erg geconcentreerd bezig is. Ik heb zelf ook wat plaatjes van mezelf toen ik zo oud was en ik mag daar graag naar kijken.
Misschien had je iets naar rechts kunnen gaan om de tekeningen op de deur mee te nemen. Het behang is misschien een mooie herinnering voor later, maar de lichtschakelaar is minder fraai.
Zeker de moeite waard voor een zwartwit familiealbum.
Dank je voor je commentaar, compositie had inderdaad beter gekunt. Ga ik de volgende keer meer op letten.

Jan

JacTrum
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door JacTrum » zo feb 03 2013 12:22 am

Ja, rechts is het een beetje rommelig. Misschien was het beter de foto verticaal te maken om ook te laten zien waarmee ze zo geconcentreerd bezig was.
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910

Robin
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Mijn dochter (z/w)

Bericht door Robin » zo feb 03 2013 12:29 am

JacTrum schreef:Ja, rechts is het een beetje rommelig. Misschien was het beter de foto verticaal te maken om ook te laten zien waarmee ze zo geconcentreerd bezig was.
Mooie concentratie, ben het deels met de reactie betreft de rommel eens maar ik zie mij zelf niet alles van de wand trekken omdat de foto "mooier" word. Ook verbreekt het het beeld zoals het thuis is/was.
Greetz... Robin

It's nice to be important, but it's more important to be nice.

Sorenos
Forumlid
Forumlid

Bericht door Sorenos » zo feb 03 2013 11:47 am

Robin schreef:
JacTrum schreef:Ja, rechts is het een beetje rommelig. Misschien was het beter de foto verticaal te maken om ook te laten zien waarmee ze zo geconcentreerd bezig was.
Mooie concentratie, ben het deels met de reactie betreft de rommel eens maar ik zie mij zelf niet alles van de wand trekken omdat de foto "mooier" word. Ook verbreekt het het beeld zoals het thuis is/was.
Inderdaad, Wat Robin zegt. Ik vind zelf deze compositie gewoon helemaal goed. Het is een herinnering voor later. En dan gaat het er niet om van, ja daar waren een paar lichtschakelaars, ze doen best wel afbreuk aan de foto. Maar als we puur naar de foto gaan kijken vind ik de belichting en de kijkhoek gewoon erg mooi. En dat zou misschien minder geweest zijn als hij zich had laten leiden in de compositie door de schakelaars.

jdgraaf
Forumlid
Forumlid

Bericht door jdgraaf » zo feb 03 2013 1:55 pm

Dank jullie voor de reacties.
Heb me bij de compositie vooral laten leiden door de de lichtval en positie van het onderwerp zelf. Daarbij heb ik niet heel erg gekeken naar de achtergrond. Wel heb ik het diafragma nog verminderd om toch enige vorm van bokeh te verkrijgen. En inderdaad al had ik de lichtschakelaars uit beeld gehouden dan had ik een andere hoek moeten kiezen waardoor het licht minder goed zou zijn.
Vertikaal zoals JacTrum voorsteld had ik nog wel kunnen proberen om zo ook te laten zien waarmee ze zo geconcentreerd mee bezig was. Iets om in gedachten te houden voor de volgende keer.
Hoe dan ook deze gaat sowieso het "album" in want vind hem wel geslaagd.

edrocket
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door edrocket » zo feb 03 2013 2:07 pm

jdgraaf schreef: Hoe dan ook deze gaat sowieso het "album" in want vind hem wel geslaagd.
Top!
De lichtschakelaars doen geen afbreuk aan de foto. Die zitten er nu eenmaal. Maar als er dan toch tekeningen hangen, dan zouden die het beeld nog mooier hebben gemaakt. Ik beschouw ze dan ook niet als rommel, maar als mooi element in de foto. Ik vind het een mooie foto en zal het zelf niet veel beter doen.

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”