Opsporing verzocht!!!

Discussies over fotografie met de Nikon F-series en compact camera's
Plaats reactie
Amadeus Gould

Opsporing verzocht!!!

Bericht door Amadeus Gould » za aug 13 2005 5:56 pm

Beste Nikonvrienden,

Een ieder die de onderstaande Nikkor EL zoom objectieven ooit gezien heeft, er inlichtingen over kan verschaffen en/of hun verblijfplaats kent wordt vriendelijk verzocht dit te melden op het forum.

Voor 6x6...

Afbeelding

Voor kleinbeeld...

Afbeelding

Dank voor uw/jouw medewerking :lol:

AG :lol:

Hans Braakhuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Opsporing verzocht!!!

Bericht door Hans Braakhuis » zo aug 14 2005 4:07 am

Glenn Mozart,
Ik zou toch maar eens gaan mailen met AKIYAMA, Michio. In Japan staat de voornaam achter de achternaam, vandaar. Zijn site is te vinden via de NHS of anders zoek maar eens bij Red Book Nikkor.
Sinds kort staat er bij zijn verslag van de NHS conferentie in Tokyo 2004, onder aan de pagina, ook de teksten en plaatjes van zijn eigen lezing op die conferentie.
http://www.nikonhs.org/nikon_society_tokyo.html
Je zult er van genieten.
Volgens mij staan op zijn uitgebreide site jouw twee gezochte objectieven ook niet, maar hij wil ze vast wel van je kopen.

vanson

Bericht door vanson » ma aug 15 2005 12:56 am

:lol: :lol: :lol:

excuses aan alle NCN forumlezers voor deze onzin-post en het onderons-karakter, maar ik moet het je nageven AG: een man een man, een woord een woord

de reden voor deze reactie (en omdat de mailpagina niet wil laden): ik heb ook de specificatiesheets gevonden voor de beide lenzen, dus als je die wilt hebben dan maak ik een paar scans voor je.

Hans Braakhuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Opsporing verzocht!!!

Bericht door Hans Braakhuis » ma aug 15 2005 7:36 am

Hans Braakhuis schreef: Sinds kort staat er bij zijn verslag van de NHS conferentie in Tokyo 2004, onder aan de pagina, ook de teksten en plaatjes van zijn eigen lezing op die conferentie. http://www.nikonhs.org/nikon_society_tokyo.html
Ja die link werkt dus niet, sorry niet gecontroleerd. Je gaat dus via deze pagina naar de hoofdpagina van Red Book Nikkor. Je komt dan op die pagian met al die paars-blauwe links. Bijna onderaan, bij Report, staat het verslag van de NHS Convention 9th Tokyo 2004 Journey to Nikon's Birthplace.
Dit is dan de hoofdpagina met oa 5 foto verslagen van de Conferentie. Onderaan deze pagina staat dan:

The Wonderful World of the Industrial Super Nikkor Lenses, by Michio Akiyama

Akiyama's DOCUMENT No.1 .. Presentaion Slide (Powerpoint File, 3,952Kbyte)
Akiyama's DOCUMENT No.2 .. Resume Document (PDF File, 442Kbyte)
Akiyama's DOCUMENT No.3 .. Lens Specifications (PDF File, 18Kbyte)

En de PP presentatie geeft een leuk beeld van welke bijzondere objectieven Nikon gemaakt heeft. Wat hun scheidend vermogen was, welke vertekening ze hadden en hoeveel maandsalarissen je er voor neer moest tellen. Op alle drie onderwerpen heeft Nikon het wereldrecord gezet.
Hans

Amadeus Gould

Bericht door Amadeus Gould » ma aug 15 2005 12:46 pm

Dag Hans, Marco,

1) Hans, hartelijk dank voor de links naar de powerpoint presentatie en pdf-files. Ze zijn zeer de moeite waard en ik raad een ieder aan om ze te downloaden, te lezen en te bekijken. Prachtige foto's.

In een van de pdfs legt Akiyama-san ook uit hoe het komt dat Nikon ook een reputatie heeft verworven als fabrikant van zgn. steppers (de systemen die gebruikt worden om computer chips te maken en aan de lenzen hiervoor worden de allerhoogste eisen gesteld). Daar is een geschiedenis aan voorafgegaan die begint in de jaren 50 bij het maken van lenzen voor microfiche-apparatuur t.b.v. Japanse documenten (daarvoor stelt het Japanse schrift met zijn karakters hogere eisen dan ons alfabet).

Voor het gemak ze staan onderaan deze web-pagina (nu zonder frame): http://homepage2.nifty.com/akiyanroom/r ... 04-01.html

2) Marco ik ben zeer benieuwd naar de technische specs van beide EL Zoom Nikkors. Ik zal die specs dan vermelden op het forum (jij mag het ook doen hoor :lol:). Dat helpt wellicht bij de opsporing, want hun woon- of verblijfplaats is -volgens mij- nog steeds onbekend. We maken ons zorgen of deze speciale Nikkors wel de verzorging krijgen die ze verdienen :lol:

AG

Onno
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Onno » ma aug 15 2005 10:13 pm

Voor diegenen zonder powerpoint de presentatie in pdf-formaat: klik hier.

Ook nog 's meer dan 1Mb kleiner. Dus heb je een modem, neem deze... ;-)

Plaats reactie

Terug naar “Analoog”