Update Capture NX 2.4.0
- Jur
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Update Capture NX 2.4.0
Er is een upgrade van Capture NX2 naar versie 2.4.0 beschikbaar.
Wijzigingen in deze versie
Wijzigingen die van toepassing zijn op zowel de Windows- als de Macintosh-versie
RAW-beelden die zijn vastgelegd met de Nikon 1 J3 en de Nikon 1 S1, worden nu ondersteund.
De volgende wijzigingen zijn aangebracht bij Witbalans in het gedeelte Camera-instellingen van het gedeelte Ontwikkelen in het palet Bewerkingslijst.
- Onderwater kan nu worden geselecteerd bij Nieuwe witbalans. Onderwater kan echter alleen worden geselecteerd voor RAW-beelden die zijn gemaakt met een camera die de witbalans Onderwater ondersteunt.
- De resulterende kleuren zijn gecorrigeerd wanneer Flitslicht is geselecteerd voor Nieuwe witbalans voor RAW-beelden die zijn vastgelegd met de Nikon 1 V2.
Het probleem dat er in zeer zeldzame gevallen toe leidde dat bepaalde JPEG-beelden niet werden weergegeven, is opgelost.
Aanvullende wijzigingen in de Windows-versie
Compatibiliteit met 64- en 32-bits versies van Windows 8, Windows 8 Pro en Windows 8 Enterprise is toegevoegd. De juiste werking in de bureaubladmodus is bevestigd. Touchscreenbediening wordt niet ondersteund.
Aanvullende wijzigingen in de Macintosh-versie
Hogeresolutieschermen van Macintosh-computers met een ingebouwd Retina-scherm worden nu ondersteund. Dit geldt echter alleen voor de beeldweergave in het beeldvenster.
Download
Wijzigingen in deze versie
Wijzigingen die van toepassing zijn op zowel de Windows- als de Macintosh-versie
RAW-beelden die zijn vastgelegd met de Nikon 1 J3 en de Nikon 1 S1, worden nu ondersteund.
De volgende wijzigingen zijn aangebracht bij Witbalans in het gedeelte Camera-instellingen van het gedeelte Ontwikkelen in het palet Bewerkingslijst.
- Onderwater kan nu worden geselecteerd bij Nieuwe witbalans. Onderwater kan echter alleen worden geselecteerd voor RAW-beelden die zijn gemaakt met een camera die de witbalans Onderwater ondersteunt.
- De resulterende kleuren zijn gecorrigeerd wanneer Flitslicht is geselecteerd voor Nieuwe witbalans voor RAW-beelden die zijn vastgelegd met de Nikon 1 V2.
Het probleem dat er in zeer zeldzame gevallen toe leidde dat bepaalde JPEG-beelden niet werden weergegeven, is opgelost.
Aanvullende wijzigingen in de Windows-versie
Compatibiliteit met 64- en 32-bits versies van Windows 8, Windows 8 Pro en Windows 8 Enterprise is toegevoegd. De juiste werking in de bureaubladmodus is bevestigd. Touchscreenbediening wordt niet ondersteund.
Aanvullende wijzigingen in de Macintosh-versie
Hogeresolutieschermen van Macintosh-computers met een ingebouwd Retina-scherm worden nu ondersteund. Dit geldt echter alleen voor de beeldweergave in het beeldvenster.
Download
Jur
- Cees
- Forumlid
Re: Update Capture NX 2.4.0
In ieder geval de Windows-versie werkt niet.
Mogelijk alleen voor W8.
Mogelijk alleen voor W8.
Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
- Jur
- Forumlid
- Contacteer:
Cees,chip54 schreef:In ieder geval de Windows-versie werkt niet.
Mogelijk alleen voor W8.
Check even de download-pagina onder het kopje Systeemvereisten! Deze NX-versie zou niet alleen voor W8 geschikt moeten zijn.
Ik kan het niet checken aangezien ik met een Mac werk.
Mvrgr.
Jur
-
- Forumlid
Update/upgrade/volledige versie? Ik mag eerst oude versie deïnstalleren en opnieuw 2.4.0 installeren (mac-versie).
Daar zitten we op te wachten
Nikon bedankt 
Daar zitten we op te wachten

gr
Peter
Peter
- Johan1025
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
Prima update , niks mis mee hier!!
Fuji X Pro - 3 en divers glas :)
M.vr.gr.Johan1025
M.vr.gr.Johan1025
- Peter
- Clublid
- Contacteer:
Wat is dan precies het probleem ?pfitskie schreef:Update/upgrade/volledige versie? Ik mag eerst oude versie deïnstalleren en opnieuw 2.4.0 installeren (mac-versie).
Daar zitten we op te wachtenNikon bedankt
De update voor de windows versie ging hier probleemloos.
Het is bij een Mac dus anders ?
-
- Clublid
- Contacteer:
Ook ik (Win7) kreeg de melding dat ik eerst de oude versie moet verwijderen
Hier Win7 64bit.
Gewoon het gedownloade file gestart, en dat krijg je idd een melding "An older version is installed, do you want to upgrade?" Klik op Yes en een paar seconden later draait NX 2.4.0.
No problemo.
Gewoon het gedownloade file gestart, en dat krijg je idd een melding "An older version is installed, do you want to upgrade?" Klik op Yes en een paar seconden later draait NX 2.4.0.
No problemo.

-
- Forumlid
Probleem? Zoals ik schreef oude versie deïnstalleren en opnieuw 2.4.0 installeren.Peter schreef:Wat is dan precies het probleem ?pfitskie schreef:Update/upgrade/volledige versie? Ik mag eerst oude versie deïnstalleren en opnieuw 2.4.0 installeren (mac-versie).
Daar zitten we op te wachtenNikon bedankt
De update voor de windows versie ging hier probleemloos.
Het is bij een Mac dus anders ?
gr
Peter
Peter
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
Re: Probleem?
Peter,
Blijft de vraag wat het probleem is.
Wees blij dat Nikon de gelegenheid geeft om te kiezen wel of niet te updaten, op een tijd die je zelf wilt.
Meestal kan het gewoon als upgrade over de oude versie heen (MacinToy's ken ik niet, dus dat kan anders liggen).
Vergelijk dat eens met software als Adobe's reader/flash of Java, die op de meest ongelegen momenten tijdrovende updates voorstellen, zonder aan te geven wat er veranderd is.
Groeten, Gijs
Blijft de vraag wat het probleem is.
Wees blij dat Nikon de gelegenheid geeft om te kiezen wel of niet te updaten, op een tijd die je zelf wilt.
Meestal kan het gewoon als upgrade over de oude versie heen (MacinToy's ken ik niet, dus dat kan anders liggen).
Vergelijk dat eens met software als Adobe's reader/flash of Java, die op de meest ongelegen momenten tijdrovende updates voorstellen, zonder aan te geven wat er veranderd is.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
- Peter
- Clublid
- Contacteer:
Dan is het 'probleem' wellicht Mac gerelateerd. Ik heb geen Mac.
-
- Forumlid
Gijs,
Updaten van programma's is prima, heb ik geen bezwaren tegen. Het is alleen de manier waarop
deze update uitgevoerd moet worden.
Updaten van programma's is prima, heb ik geen bezwaren tegen. Het is alleen de manier waarop
deze update uitgevoerd moet worden.
gr
Peter
Peter
-
- Forumlid
En als dank van Nikon zit ik nu na het opnieuw installeren met een Engelse versie i.p.v. een Nederlandse.
Lang leve de vooruitgang
Lang leve de vooruitgang

gr
Peter
Peter
- Peter
- Clublid
- Contacteer:
Gelet op de bestandsnaam denk ik dat er meerdere talen selecteerbaar zijn.
S-CNX2__-020400MU-EURNL-ALL___.dmg
Denk je zelf niet ?
Nikon geeft zelf aan dat het niet gaat om een update maar om een volledig nieuwe versie.
De titel in dit topic is wellicht wat misleidend in dit geval
S-CNX2__-020400MU-EURNL-ALL___.dmg
Denk je zelf niet ?
Nikon geeft zelf aan dat het niet gaat om een update maar om een volledig nieuwe versie.
De titel in dit topic is wellicht wat misleidend in dit geval
-
- Forumlid
Peter schreef:...
Denk je zelf niet ?
......
Niet als je na het downloaden dit bestand op je computer hebt staan: S-CNX2_-020400MF-EUREN-ALL__.dmg

Weet ik nu waar het "probleem" zit. Mijn dank.
gr
Peter
Peter