Ik kom net terug uit Tanzania en kom er achter dat ik mijn geheugenkaart heb verloren, alles kwijt, safari foto's etc..ik dacht lekker handig alles op een 8 gig kaartje en klaar. Sterker nog, ik was bang om mijn D700 mee te nemen en had dus een D40 bij me. De reden om niet de D700 me te nemen was omdat ik bang ben voor beroving etc....en de D40 maakt prima foto's.
Ik had de geheugen kaart ff in mijn broekzak gedaan in het vliegtuig, pakte mijn laptop en dacht laat ik de foto's er op zetten. Maar na wat problemen met het vliegtuig moesten we direct van boord....kaart zat nog in mijn broekzak. Later terug in vliegtuig wil ik poging 2 doen en SHIT......SD kaart weg.

Wat ik nu eigenlijk wil zeggen is dat dit mijn eigen fout is om deze keuze te maken dus kan alleen maar boos kan zijn op mijn zelf.
Maar verder denkend dacht ik dat mijn kaartje ook stuk had kunnen gaan en dan ben ik ook alles kwijt.....
Wat is nu de beste oplossing om met geheugenkaarten om te gaan of om data te bufferen. Grote geheugenkaarten zijn naar mijn idee niet handig, kan beter dag tot dag handelen vwb datadump.
Bestaat er een medium waar je data direct naar toe kan zodat ik niks kan kwijtraken

Ik ben er vreselijk van geschrokken en ben er dan ook doodziek van, maar een 2e keer mag er niet meer komen, of het nu mijn fout is of equipment falen.
Wie heeft de goeden tip ??