Ik ben nieuw hier en hoop dat jullie mij over het volgende kunnen adviseren!
Op dit moment heb ik een Nikon D80 met een AF-S 18-70mm Nikkor f/3.5-4.5G ED DX lens en een Nikkor 50mm f/1.8D AF lens.
Ik wil nu heel graag een Nikon D5200 body gaan kopen, ik ben echt toe aan die upgrade en wil graag een camera waarmee ik HD kan filmen en waarvan ik op groot formaat prints kan maken. (Denk aan prints van ong. 80 / 100 cm, daarom spreekt het me aan dat deze camera 24 mp heeft!)
Mijn budget voor mijn upgrade is op dit moment krap, dit is 600 tot 700 euro. (Ik ben student!) Maar ik heb de camera op korte termijn nodig voor een groot project waar ik aan ga beginnen, daarom heb ik geen tijd om er meer geld voor bij elkaar te sparen. Ik besef me dat dit misschien zonde is, maar tegelijkertijd zijn al veel van de nieuwe 'budgetcamera's' al een fijne upgrade tegenover mijn D80!
Daarom vraag ik mij dus af of ik als ik alleen de D5200 body koop, of ik dan nog met mijn oude lenzen daarmee kan fotograferen en filmen. Zijn deze compatible? Of hebben jullie misschien nog een alternatief advies voor mij?
Bedankt voor het lezen en ben benieuwd naar jullie antwoorden!

Groetjes,
Evelien