Nieuwe D700

Discussies over fotografie met de D100, D200, D300, D300s, D500, D700, D800, D800E, D810 en D850
Piepenholleke
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Nieuwe D700

Bericht door Piepenholleke » zo jan 06 2013 11:21 pm

Mark Verheijen schreef:Zou er nog ergens een nieuwe D700 te vinden zijn?
Dat is de grote vraag!

Bij de aanschaf van mijn nieuwe D700 (9-11-2012), direct vanaf vakantieadres (na sluitingstijd winkel) telefonisch gereageerd op bericht marktplaats. Fotozaak in Holten bleek nog een optie op drie van deze toestellen te hebben. Had ze ook nog op zijn site staan. Ik geloof dat het enkele dagen later was dat de D700 in zijn geheel van zijn site was verdwenen.
Mogelijk hebben de berichten over de problemen van de D600 en D800 daar aan bijgedragen.
Mijn vrouw had dit adres op marktplaats gevonden. Direct gereageerd omdat het voor mij nu of nooit was.
Ik had eerder contact opgenomen met Nikon Nederland omdat de D700 daar nog niet als "niet meer te leveren" op de Nikon site stond. Het antwoord was dat Nikon Nederland deze toestellen niet meer leverde.
Ik denk dat ik voor wat betreft de aanschaf van mijn toestel veel geluk heb gehad.
Met vriendelijke groet,
Huub.

dogo
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door dogo » ma jan 07 2013 9:29 am

Piepenholleke schreef:
Dat is de grote vraag!
Bij de aanschaf van mijn nieuwe D700 (9-11-2012), direct vanaf vakantieadres (na sluitingstijd winkel) telefonisch gereageerd op bericht marktplaats. Fotozaak in Holten bleek nog een optie op drie van deze toestellen te hebben. Had ze ook nog op zijn site staan. Ik geloof dat het enkele dagen later was dat de D700 in zijn geheel van zijn site was verdwenen.
Mogelijk hebben de berichten over de problemen van de D600 en D800 daar aan bijgedragen.
Mijn vrouw had dit adres op marktplaats gevonden. Direct gereageerd omdat het voor mij nu of nooit was.
Ik had eerder contact opgenomen met Nikon Nederland omdat de D700 daar nog niet als "niet meer te leveren" op de Nikon site stond. Het antwoord was dat Nikon Nederland deze toestellen niet meer leverde.
Ik denk dat ik voor wat betreft de aanschaf van mijn toestel veel geluk heb gehad.
Camera Top 100 zeker? Goede zaak overigens, ca. 5 jaar geleden heb ik mijn D90 ook daar aangeschaft. Ik denk dat jij en ik zowat de laatste 2 van de totaal 3 nieuwe D700's van NL hebben gekocht. Ik heb idd het hele internet moeten afspeuren naar een nieuwe D700 nadat ik had besloten om een D700 te kopen i.p.v. een D600, waar ik eigenlijk al ca. 1/2 jaar mijn zinnen op had gezet totdat ik de hardnekkige sensorproblematiek op internet las. De prijzen die gevraagd werden (en worden) voor een 2e handse D700 zijn redelijk hoog.
Nikon Df, Nikon D700, Nikon D90 en een aantal Nikkor lenzen

Arthur Mol
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Arthur Mol » ma jan 07 2013 9:37 am

Pana FZ1000, Oly E-M5 II, 12-40, 40-150R, 75-300.

Piepenholleke
Forumlid
Forumlid

Bericht door Piepenholleke » ma jan 07 2013 10:33 am

dogo schreef:
Piepenholleke schreef:
Dat is de grote vraag!
Camera Top 100 zeker? Goede zaak overigens, ca. 5 jaar geleden heb ik mijn D90 ook daar aangeschaft. Ik denk dat jij en ik zowat de laatste 2 van de totaal 3 nieuwe D700's van NL hebben gekocht. Ik heb idd het hele internet moeten afspeuren naar een nieuwe D700 nadat ik had besloten om een D700 te kopen i.p.v. een D600, waar ik eigenlijk al ca. 1/2 jaar mijn zinnen op had gezet totdat ik de hardnekkige sensorproblematiek op internet las. De prijzen die gevraagd werden (en worden) voor een 2e handse D700 zijn redelijk hoog.

Hoi Dogo,

Jij mag niet meer raden! Ik denk dat jouw en mijn gevoel betreffende de aanschaf van de D700 goed overeen komen. Ik vind het overigens jammer van de minder goede ervaringen van onze mede fotografen betreffende de D600 en D800. Ik weet van mijzelf dat als ik deze bedragen voor een camera mag neertellen en daarna zo'n probleem(en) krijg dit moeilijk kan verwerken. Ik keek er ook van op, zeker voor het merk Nikon. Daarom uiteindelijk toch voor "beproefde" kwaliteit gekozen.
Met vriendelijke groet,
Huub.

bennybreda

Bericht door bennybreda » do jan 31 2013 10:44 pm

ook ik in het bezit van een (2e handse) D700.
een heeel groot min punt, is dat Nikon weer zo achterlijk heeft gedaan, om er een CF kaart in te doen , die niemand gebruikt.
hiermee wil ik zeggen, dat er zo en zo geen eye-fi kaart gebruikt kan worden. en ook geen adapter kaart.
ik had mijn huiswerk niet goed gedaan, en wist dus niet dat er maar een slot voor cf 1 in zat en niet voor sd of cf2.
een eye-fi kaar gaat dus ECHT NIET werken, voor mensen zoals ik , die het veel gebruiken, om tijdens een modellen shoot ,
de fotos gelijk te bekijken op de ipad, is dit dus een heeeel groot minpunt.
dit gewoon ter informatie,, omdat ik dit als een groot handicap beschouw. en snap ook gewoon niet waarom ze dit zo doen..
met mijn dx D90 was het geen probleem..

succes met de zoektocht., of heb je al iets gekocht..

mvg benny

dogo
Forumlid
Forumlid

Bericht door dogo » do jan 31 2013 11:20 pm

bennybreda schreef:ook ik in het bezit van een (2e handse) D700.
een heeel groot min punt, is dat Nikon weer zo achterlijk heeft gedaan, om er een CF kaart in te doen , die niemand gebruikt.
hiermee wil ik zeggen, dat er zo en zo geen eye-fi kaart gebruikt kan worden. en ook geen adapter kaart.
ik had mijn huiswerk niet goed gedaan, en wist dus niet dat er maar een slot voor cf 1 in zat en niet voor sd of cf2.
een eye-fi kaar gaat dus ECHT NIET werken, voor mensen zoals ik , die het veel gebruiken, om tijdens een modellen shoot ,
de fotos gelijk te bekijken op de ipad, is dit dus een heeeel groot minpunt.
dit gewoon ter informatie,, omdat ik dit als een groot handicap beschouw. en snap ook gewoon niet waarom ze dit zo doen..
met mijn dx D90 was het geen probleem.
succes met de zoektocht., of heb je al iets gekocht..
mvg benny
Tja, is maar hoe je het bekjkt. Ik vind het maar een heel klein minpunt. Voordat ik de camera kocht wist ik er al alles van en heb gelijk 2 CF kaarten gekocht. Ook Canon gebruikt in sommige camera's CF kaarten. Daarentegen heb je wel een dijk van een camera. Voor de iPad bestaat volgens mij een USB adapter, dan kan je de D700 via de USB kabel erop aansluiten en de foto's bekjken.
Nikon Df, Nikon D700, Nikon D90 en een aantal Nikkor lenzen

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Patrick » do jan 31 2013 11:55 pm

Niets vreemds aan een CF in eens professionele camera! SD is juist wat er eigenlijk niet in hoort...

Natuurlijk ook iets dat je overal had kunnen vinden.

Ik vond het trouwens wel handig dat mijn D300s beide had. Wat dat betreft was de overstap op de D700 in feite een stap achteruit.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Maribex
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door Maribex » vr feb 01 2013 12:13 am

Patrick schreef: Wat dat betreft was de overstap op de D700 in feite een stap achteruit.
Als dat achteruitgang is dan wil ik nog wel een paar stappen achteruit zetten om bij de D4 uit te komen.... :D
Je spreekt jezelf wel een beetje tegen hier....

groeten,
Martin
Mooie Nikon-spullen...
http://www.martindebock.nl

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » vr feb 01 2013 12:52 am

Nee hoor. CF + SD is handiger dan enkel CF. Maar ik geef de voorkeur aan CF voor SD. CF kaartjes zijn ook sneller dan SD kaartjes te koop.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Johan1025
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door Johan1025 » vr feb 01 2013 11:07 am

Bij Dixons hangt geen enkele CF kaart meer in het rek !!!!!!
Fuji X Pro - 3 en divers glas :)

M.vr.gr.Johan1025

Corbr
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door Corbr » vr feb 01 2013 11:33 am

Johan1025 schreef:Bij Dixons hangt geen enkele CF kaart meer in het rek !!!!!!
Is Dixons dan een fotozaak?

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » vr feb 01 2013 2:52 pm

Johan1025 schreef:Bij Dixons hangt geen enkele CF kaart meer in het rek !!!!!!
Maakt me niet. uit; daar koop ik ze sowieso niet... 8)

Verbaast me trouwens niet. Ze zijn toch vooral op consumentencamera's gericht. Zou ik ook doen als ik hun was.

de_Jezus
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door de_Jezus » za feb 02 2013 10:16 am

KE heeft er een aantal 2de hands te koop met 6 maanden garantie!!
"You miss 100% of the shots you don't take." By Wayne Gretzky

Soroja

Bericht door Soroja » za feb 09 2013 4:15 pm

Ik ben wel een beetje verbaasd helemaal geen reactie te lezen van iemand die niet toch liever even zou doorsparen voor de D800 ipv de D700 ( je hebt momenteel een D800 voor €23xx), als je dan toch zoveel geld uitgeeft dan zou ik eerder kiezen voor de D800 met zijn groter dynamisch bereik, beter autofocus systeem, meer pixels en betere iso prestaties, kortom nieuwste technologie!
Maar alleen als je al over pro lenzen beschikt, anders zul je deze er ook gelijk bij moeten kopen om de kamera tot zijn recht te laten komen en dan word de financiële afweging ineens heel anders.
Mijn bijdrage betekent zeker niet dat ik de D700 tekort wil doen, ik heb zelf ook nog een D200 en hiermee zijn prachtige plaatjes te schieten ondanks dat hij technisch niet aan de D700 kan tippen! Het is nog steeds voor 75% de fotograaf die het verschil maakt en hooguit 25% apparatuur!

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » za feb 09 2013 6:18 pm

Soroja schreef:Het is nog steeds voor 75% de fotograaf die het verschil maakt en hooguit 25% apparatuur!
Dan snap ik je pleidooi voor de D800 niet meer... :?

Plaats reactie

Terug naar “D100, D200, D300(s), D500, D700, D8x0(E)”