Ik bedoelde een I-pad heb ik ook bij me , maar gebruik die dan niet als datatank.
De Epson P 4000 maakt gebruik van een harde schijf

Niels schreef:En de iPad leest en bewaard ook je NEF bestanden, super makkelijk en fijn natuurlijk, maar het vreet wel geheugen, dus als je voor een iPad kiest als opslag medium, kies dan het juiste formaat geheugen.gongon schreef:Nee op de iPadmini en op de grote iPad zit geen USB poort.
Je moet een adapter kopen en daar kan je dan je kabeltje van de camera in doen.
Daar was op dat moment wel sprake van.......wet van Murphy he ?D. Haaksma schreef:
Raak je dan nog alles kwijt dan is er iets mis met je sterrenbeeld.
Nachtmerrie scenario over dat verliezen van je SD kaart, very sorry to hear.Windmill schreef:Nou, kogeltje is door de kerk. Heb de D40 verkocht......met alle toebehoren 18-55mm, 55-200mm, 50 mm en 17-35mm sigma en ga als een simpele ziel door het leven met mijn D700, Nikkor 28-70mm 2.8 & Nikkor 80-200mm 2.8.
Geen compromis vwb welke camera neem ik mee...heb er nu dus 1
Geen kleine SD kaartjes meer en altijd met een usb-----> mini usb kabeltje.......dus geen kaartjes meer uit de camera. Plus de zekerheid van een CF kaart die lekker fors is en dus opvalt.....maar ik zal hem lekker laten zitten![]()
Last but not least....ik ga voor de Ipad mini voor opslag tijdens reizen etc....
Bedankt voor de aangedragen oplossingen !
Ga ik ff uitzoeken, thanks voor de tip !!!Christhaa schreef:Flink balen! Als je volgende keer je laptop bij je hebt dan kan je het misschien ook op dropbox of andere online opslag ruimtes. Die kunnen niet zo maar "crashen" en je kan overal openen.
Jeetje, en ik maar denken dat ik een verkeerd sterrenbeeld heb.....nadiau schreef:Oh wat verschrikkelijk!
Ik ben zelf in 2010 naar Indonesie geweest en had alles alwel netjes op mijn laptop gezet... Normaal gesproken kom ik thuis en zet het dan ook meteen op de externe harde schijf, maar omdat ik gigantisch druk was, was ik er na 2 dagen nog niet achter gekomen.. Helaas werd ik op dag 3 wakker en was mijn hele huis leeggeroofd.. inclusief laptop, camera etc.. dus al mijn fotos waren weg! Dat vond ik nog het ergste van de hele roof.
Nu hadden de fijne dieven 1 ding laten staan en dat was de externe harde schijf, maar die foto's van mijn eerste trip naar Indonesie ben ik dus wel allemaal kwijt.. dat was mijn eerste keer Azie, echt een vreselijk gevoel!
Maargoed, nu neem ik altijd mijn tab mee op vakantie, sla al mijn fotos elke avond op de tab en USB en zodra ik thuis ben hang ik deze aan de externe schijf.. Ik kies er nu ook wel voor om elke avond op vakantie een back-up te maken.. Je komt soms op plekken waar die camera's nogal gewild zijn.. en als ze de camera stelen vind ik niet zo erg..zolang ze maar van mn foto's afblijven, haha
Ik heb verder overigens niet echt tips.. alles is al wel gezegd, wilde alleen even zeggen dat ik weet hoe het voelt
Wet van Murphy: "If anything can go wrong, it will"Florina schreef:Heel erg vervelend en hopelijk vind je wat goede oplossingen, want naast kwijtraken is gestolen worden ook nog een probleem. Dat heb ik eens bij de hand gehad, was gelukkig geen verre reis oid maar toch wel jammer.
3 weken herinneringen weg![]()
Dus nu ben ik ook heel erg voorzichtig, laptop mee, en minimaal 1x en soms zelfs 2x op harde schijven backuppen.
Ik had net deze week thuis al mijn foto's van reis naar USA van 2012 bij elkaar/bewerkt etc, wil ik de hele catalogus exporteren als back up, houd de externe schijf ermee op. Direct een nieuwe gekocht want stel dat ze net inbreken en mijn computer meenemen![]()
Je hebt al veel tips gehad en heb daar niet zoveel meer aan toe te voegen. Succes met de 'oplossingen'!