Geheugenkaart perikelen

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.
marcel.b
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: Geheugenkaart perikelen

Bericht door marcel.b » di feb 05 2013 8:27 pm

Klopt een adapter voor SD kaarten te lezen die zit ook bij m,n I-pad.
Ik bedoelde een I-pad heb ik ook bij me , maar gebruik die dan niet als datatank.
De Epson P 4000 maakt gebruik van een harde schijf :wink:
D4, Nikon glas, Feisol.
Fuji XT 1

Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Cees » di feb 05 2013 8:30 pm

Niels schreef:
gongon schreef:Nee op de iPadmini en op de grote iPad zit geen USB poort.
Je moet een adapter kopen en daar kan je dan je kabeltje van de camera in doen.
En de iPad leest en bewaard ook je NEF bestanden, super makkelijk en fijn natuurlijk, maar het vreet wel geheugen, dus als je voor een iPad kiest als opslag medium, kies dan het juiste formaat geheugen.

Sinds vandaag is de Ipad ook verkrijgbaar met 128 Gb.
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

Windmill
Forumlid
Forumlid

Bericht door Windmill » zo feb 10 2013 1:32 am

Nou, kogeltje is door de kerk. Heb de D40 verkocht......met alle toebehoren 18-55mm, 55-200mm, 50 mm en 17-35mm sigma en ga als een simpele ziel door het leven met mijn D700, Nikkor 28-70mm 2.8 & Nikkor 80-200mm 2.8.

Geen compromis vwb welke camera neem ik mee...heb er nu dus 1

Geen kleine SD kaartjes meer en altijd met een usb-----> mini usb kabeltje.......dus geen kaartjes meer uit de camera. Plus de zekerheid van een CF kaart die lekker fors is en dus opvalt.....maar ik zal hem lekker laten zitten :mryellow:
Last but not least....ik ga voor de Ipad mini voor opslag tijdens reizen etc....

Bedankt voor de aangedragen oplossingen !

D. Haaksma
Forumlid
Forumlid

Bericht door D. Haaksma » zo feb 10 2013 8:27 am

Simpel houden.
Geheugenkaartjes kosten geen drol meer.
Neem er een paar mee, 8 of 16 Gb.
Plof elke avond je opnamen op je laptop.
Berg je volle kaartje goed op.
Ik doe het al jaren zo.

(Wil je het dubbel opbergen kopieer je kaartje via je laptop en cartreader, lijk mij vrij overtrokken, maar het is een keuze.)

Raak je dan nog alles kwijt dan is er iets mis met je sterrenbeeld. :twisted:

Windmill
Forumlid
Forumlid

Bericht door Windmill » zo feb 10 2013 9:29 am

D. Haaksma schreef:
Raak je dan nog alles kwijt dan is er iets mis met je sterrenbeeld. :twisted:
Daar was op dat moment wel sprake van.......wet van Murphy he ? :D

dogo
Forumlid
Forumlid

Bericht door dogo » zo feb 10 2013 10:24 am

Windmill schreef:Nou, kogeltje is door de kerk. Heb de D40 verkocht......met alle toebehoren 18-55mm, 55-200mm, 50 mm en 17-35mm sigma en ga als een simpele ziel door het leven met mijn D700, Nikkor 28-70mm 2.8 & Nikkor 80-200mm 2.8.
Geen compromis vwb welke camera neem ik mee...heb er nu dus 1
Geen kleine SD kaartjes meer en altijd met een usb-----> mini usb kabeltje.......dus geen kaartjes meer uit de camera. Plus de zekerheid van een CF kaart die lekker fors is en dus opvalt.....maar ik zal hem lekker laten zitten :mryellow:
Last but not least....ik ga voor de Ipad mini voor opslag tijdens reizen etc....
Bedankt voor de aangedragen oplossingen !
Nachtmerrie scenario over dat verliezen van je SD kaart, very sorry to hear.
Je D40 etc. verkocht vanwege de SD kaart perikelen?? Zware maatregel. Ik hou mijn D90 gewoon.
Zoo klein (edit "groot" bedoel ik) is een CF kaart nou ook weer niet .....
Ik vind een IPad eigenlijk helemaal niet zo een goede oplossing voor op reis: geheugen te klein, of met veel geheugen erg duur, weinig fotobewerkingssoftware. Een Windows tablet is vlgs. mij een veel betere oplossing, bijv. http://tweakers.net/pricewatch/320120/s ... 02nl).html. Bijna net zo groot als een iPad en veeeel meer mogelijkheden, ook t.a.v. opslag.
Laatst gewijzigd door dogo op zo feb 10 2013 12:37 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Nikon Df, Nikon D700, Nikon D90 en een aantal Nikkor lenzen

Edouard
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door Edouard » zo feb 10 2013 11:12 am

Mijn eerste handeling na een fotoshoot is het kaartje downloaden naar een image tank en daarna pas opslaan op de laptop.
Op vakantie bewaar ik bovendien de volle kaartjes want dan neem ik geen laptop mee.
Zo heb je ook de originele opnames nog heel lang bij de hand.
De imagetank een NEXTO eXtreme ND 2700 gebruik ik al jaren. Je kunt zelf de grootte van de opslagcapaciteit bepalen bij aankoop.
Bovendien gaat het downloaden raaaazendsnel.

Christhaa
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door Christhaa » zo feb 10 2013 11:46 am

Flink balen! Als je volgende keer je laptop bij je hebt dan kan je het misschien ook op dropbox of andere online opslag ruimtes. Die kunnen niet zo maar "crashen" en je kan overal openen.
Met vriendelijke Groet

Christha

----------------------------------------------------

http://www.fotografechristha.nl
http://www.facebook.nl/fotografechristha

Windmill
Forumlid
Forumlid

Bericht door Windmill » zo feb 10 2013 3:26 pm

Ik ben altijd heel strikt in het bewaren van foto's en het beheren daarvan, ook als ik weg ben. Het gekke is dat de samenloop van omstandigheden er toe hebben geleid dat dit (OOIT) kon gebeuren.
Mijn 1e start was de kaart uit de camera halen........en dan BOEM, in het donker. Nou "even" in de broekzak met de kaart want de camera zat in de overhead bin vh vliegtuig. En zo rol je het vliegtuig uit.......hektiek want het is nacht. Het was ook nog eens de rust en tijd (dan pas) die ik me zelf gunde om tijdens een vlucht van 9 uur lekker mijn foto's te beheren......en dan is ie weg......foetsie als je weer op je stoel zit. Het bekende luikje onder de voeten.....

1: als ik eerder de kaartjes had gesaved had ik een back-up :wink:
2: als de handeling van camerakaartje naar broekzak niet was gebeurd had ie nog gewoon in de camera gezeten en dan was ie niet weg :frown:
3: als ik gevoel in de vingers had gehad (ongevalletje waardoor er geen gevoel meer is in een vinger) had ik op zijn minste gemerkt dat er "meer" in de broekzak zat, dus geen kleine dingen in broekzak :!:
4: gewoon kaart laten zitten, er zijn ook kabeltjes........

Just an opinion.......

Windmill
Forumlid
Forumlid

Bericht door Windmill » zo feb 10 2013 3:26 pm

Christhaa schreef:Flink balen! Als je volgende keer je laptop bij je hebt dan kan je het misschien ook op dropbox of andere online opslag ruimtes. Die kunnen niet zo maar "crashen" en je kan overal openen.
Ga ik ff uitzoeken, thanks voor de tip !!!

marcel.b
Forumlid
Forumlid

Bericht door marcel.b » zo feb 10 2013 5:07 pm

Hoe langer dit draadje wordt hoe rotter ik dit voor je vindt...... Een kennis van mij gaat in september richting Texas en maakt daar wat uitstapjes.
Met een huurauto er opuit trekken , heb hem ook al op deze gebeurtenis gewezen.
D4, Nikon glas, Feisol.
Fuji XT 1

nadiau
Forumlid
Forumlid

Bericht door nadiau » ma feb 11 2013 8:21 am

Oh wat verschrikkelijk!

Ik ben zelf in 2010 naar Indonesie geweest en had alles alwel netjes op mijn laptop gezet... Normaal gesproken kom ik thuis en zet het dan ook meteen op de externe harde schijf, maar omdat ik gigantisch druk was, was ik er na 2 dagen nog niet achter gekomen.. Helaas werd ik op dag 3 wakker en was mijn hele huis leeggeroofd.. inclusief laptop, camera etc.. dus al mijn fotos waren weg! Dat vond ik nog het ergste van de hele roof.

Nu hadden de fijne dieven 1 ding laten staan en dat was de externe harde schijf, maar die foto's van mijn eerste trip naar Indonesie ben ik dus wel allemaal kwijt.. dat was mijn eerste keer Azie, echt een vreselijk gevoel!

Maargoed, nu neem ik altijd mijn tab mee op vakantie, sla al mijn fotos elke avond op de tab en USB en zodra ik thuis ben hang ik deze aan de externe schijf.. Ik kies er nu ook wel voor om elke avond op vakantie een back-up te maken.. Je komt soms op plekken waar die camera's nogal gewild zijn.. en als ze de camera stelen vind ik niet zo erg..zolang ze maar van mn foto's afblijven, haha

Ik heb verder overigens niet echt tips.. alles is al wel gezegd, wilde alleen even zeggen dat ik weet hoe het voelt

Florina
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door Florina » ma feb 11 2013 9:35 am

Heel erg vervelend en hopelijk vind je wat goede oplossingen, want naast kwijtraken is gestolen worden ook nog een probleem. Dat heb ik eens bij de hand gehad, was gelukkig geen verre reis oid maar toch wel jammer.
3 weken herinneringen weg :(
Dus nu ben ik ook heel erg voorzichtig, laptop mee, en minimaal 1x en soms zelfs 2x op harde schijven backuppen.

Ik had net deze week thuis al mijn foto's van reis naar USA van 2012 bij elkaar/bewerkt etc, wil ik de hele catalogus exporteren als back up, houd de externe schijf ermee op. Direct een nieuwe gekocht want stel dat ze net inbreken en mijn computer meenemen :wink2:

Je hebt al veel tips gehad en heb daar niet zoveel meer aan toe te voegen. Succes met de 'oplossingen'!
http://www.petrazwier.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.levenmetflair.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Windmill
Forumlid
Forumlid

Bericht door Windmill » ma feb 11 2013 5:13 pm

nadiau schreef:Oh wat verschrikkelijk!

Ik ben zelf in 2010 naar Indonesie geweest en had alles alwel netjes op mijn laptop gezet... Normaal gesproken kom ik thuis en zet het dan ook meteen op de externe harde schijf, maar omdat ik gigantisch druk was, was ik er na 2 dagen nog niet achter gekomen.. Helaas werd ik op dag 3 wakker en was mijn hele huis leeggeroofd.. inclusief laptop, camera etc.. dus al mijn fotos waren weg! Dat vond ik nog het ergste van de hele roof.

Nu hadden de fijne dieven 1 ding laten staan en dat was de externe harde schijf, maar die foto's van mijn eerste trip naar Indonesie ben ik dus wel allemaal kwijt.. dat was mijn eerste keer Azie, echt een vreselijk gevoel!

Maargoed, nu neem ik altijd mijn tab mee op vakantie, sla al mijn fotos elke avond op de tab en USB en zodra ik thuis ben hang ik deze aan de externe schijf.. Ik kies er nu ook wel voor om elke avond op vakantie een back-up te maken.. Je komt soms op plekken waar die camera's nogal gewild zijn.. en als ze de camera stelen vind ik niet zo erg..zolang ze maar van mn foto's afblijven, haha

Ik heb verder overigens niet echt tips.. alles is al wel gezegd, wilde alleen even zeggen dat ik weet hoe het voelt
Jeetje, en ik maar denken dat ik een verkeerd sterrenbeeld heb..... :mryellow:

Foto's kwijt raken is toch echt 1 vd minder leuke dingen van fotografie.....je kan er dagen een knoop van in je maag hebben...(ik tenminste wel)

Windmill
Forumlid
Forumlid

Bericht door Windmill » ma feb 11 2013 5:15 pm

Florina schreef:Heel erg vervelend en hopelijk vind je wat goede oplossingen, want naast kwijtraken is gestolen worden ook nog een probleem. Dat heb ik eens bij de hand gehad, was gelukkig geen verre reis oid maar toch wel jammer.
3 weken herinneringen weg :(
Dus nu ben ik ook heel erg voorzichtig, laptop mee, en minimaal 1x en soms zelfs 2x op harde schijven backuppen.

Ik had net deze week thuis al mijn foto's van reis naar USA van 2012 bij elkaar/bewerkt etc, wil ik de hele catalogus exporteren als back up, houd de externe schijf ermee op. Direct een nieuwe gekocht want stel dat ze net inbreken en mijn computer meenemen :wink2:

Je hebt al veel tips gehad en heb daar niet zoveel meer aan toe te voegen. Succes met de 'oplossingen'!
Wet van Murphy: "If anything can go wrong, it will"

Plaats reactie

Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”