Bericht
door nikon-nl » wo aug 17 2005 7:32 pm
Hallo,
ik vrees dat je appels en peren vergelijkt. Leica is overigens een merk dat eerder opgaat voor de opmerking 'volgens mij betaal je gewoon ook de exclusiviteit'. Beide camera's zijn niet te vergelijken, want de Nikon is een spiegelreflexcamera met verwisselbare objectieven, de Canon is dat niet. Canon maakt geen rommel en levert dus camera's en objectieven die kwalitiatief niet hoeven onder te doen van die van Nikon. Sommige doen dat echter wel. Afgezien van de verschillen in uitvoering van beide genoemde camera's, is de afwerking, de duurzaamheid en daardoor waardevastheid van Nikon-apparatuur legendarisch. Niet alle Nikkor objectieven tekenen even scherp. Nikon maakt objectieven, die wel scherp tekenen, maar niet voor de veeleisende amateur of beroepsfotograaf bedoeld zijn. Een Lelijke Eend werd ook niet ontworpen voor 200 km/u. of als taxi, toch? Hij/zij was wel één van mijn geliefden. Ik heb er indertijd 2 ton mee gereden.
Terug naar jouw Nikon en Nikkor: beide uitstekende producten, waarvan de kwaliteit soms (bijna) geëvenaard wordt door producten van andere producenten.
Onthou dit als je over 10 jaar beide camera's terug ziet en merkt welke er nog even goed presteert als nu.
veel plezier met Nikon.
Nico