Geluidje in body Nikon D80

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.
NiTroX

Geluidje in body Nikon D80

Bericht door NiTroX » do sep 06 2007 4:01 pm

Hallo iedereen.

'k Heb me laatst een Nikon D80 kit met 18-135mm objectief aangeschaft bij Foto Konijnenberg in Turnhout.
Prima toestel, echt eerste klasse materiaal, maar nu heb 'k eens een vraagje.
Als 'k het toestel kantel, hoor ik binnenin het geluid van iets dat los zit.
Dus 'k dacht, 'k ga er gewoon met terug naar de winkel en we zien wel.
In de winkel hebben we bij verschillende spiegelreflexen eens geluisterd, en ze maken allemaal dit geluid.

Oef, ik ben gerust! 'k Dacht al dat er iets kapot was.
't Is een geluid, alsof er een onderdeel los zit binnenin. Een vijsje ofzo, met zoiets kan je het vergelijken.

In ieder geval, 't was het eerste dat ik hiervan hoorde.

Zijn er nog mensen die dit kunnen bevestigen en/of weten waardoor het geluid veroorzaakt wordt?

En neen, 't is zeker niet de plastiek beschermkap over 't display, of een knop.
100% zeker dat het geluid van binnenin de body komt.

In ieder geval,
bedankt alvast.

Met vriendelijke groet
NiTroX.

EDIT: Of zouden al de body's die bij Foto Konijnenberg liggen ook kapot zijn? :P

FvM
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door FvM » do sep 06 2007 4:15 pm

Daar is al eens eerder een draadje over geweest. Het zou de sensor kunnen zijn die registreert of je een Portrait of Landscape foto maakt.

NiTroX

Bericht door NiTroX » do sep 06 2007 4:20 pm

FvM schreef:Daar is al eens eerder een draadje over geweest. Het zou de sensor kunnen zijn die registreert of je een Portrait of Landscape foto maakt.
Oei sorry, 'k vind er niet direct iets over terug.

Dat is wel een antwoord wat me logisch in de oren klinkt,
alleen jammer dat het zo'n irritant geluid is.

Nu ik weet dat het een "normaal" geluid is,
ben ik wel gerust.

't Enige vreemde is dat je het geluid ook hoort als de body uitstaat, zelfs al er geen batterij in zit.

FvM
Forumlid
Forumlid

Bericht door FvM » do sep 06 2007 4:26 pm

NiTroX schreef: 't Enige vreemde is dat je het geluid ook hoort als de body uitstaat, zelfs al er geen batterij in zit.
Ow, dan zijn het muizen... Lijkt me logisch bij het kantelen voor een Portrait foto, kantelt een contactje ook. Of de D80 nou uit staat of niet. En ik kan me wel voorstellen dat je het irritant vindt.

NiTroX

Bericht door NiTroX » do sep 06 2007 4:41 pm

FvM schreef:Ow, dan zijn het muizen... Lijkt me logisch bij het kantelen voor een Portrait foto, kantelt een contactje ook. Of de D80 nou uit staat of niet. En ik kan me wel voorstellen dat je het irritant vindt.
Akkoord, maar nu spreek je al over een contactje, daarnet nog over een sensor.
Een sensor klinkt meer digitaal, en dan verwacht je niet dat daar geluid uitkomt.

Bedankt voor het antwoord.

FvM
Forumlid
Forumlid

Bericht door FvM » do sep 06 2007 4:45 pm

sensor, contactje, nippeltje. :shock: Weet ik veel, iets dat er voor zorgt dat de foto Portrait of Landscape wordt getoond op je camera schermpje. Ik ben niet zo technisch en ik heb nog geen D80 open gemaakt.....

NiTroX

Bericht door NiTroX » do sep 06 2007 5:09 pm

Heb je toevallig een link naar dat andere topic? :)

harry bul

Bericht door harry bul » do sep 06 2007 7:02 pm

ik heb ook een D80 maar ik hoor helemaal niks als die word gekanteld?
van alles geprobeerd maar maakt geen verkeerde geluiden.

Harry

NiTroX

Bericht door NiTroX » vr sep 07 2007 10:15 am

harry bul schreef:ik heb ook een D80 maar ik hoor helemaal niks als die word gekanteld?
van alles geprobeerd maar maakt geen verkeerde geluiden.

Harry
We hebben gisteren samen met de verkoper bij Foto Konijnenberg naar diverse body's geluisterd, of ze dit geluid ook hadden, en dat bleek ook zo te zijn. Zowel bij een nieuwe D80 uit de doos, als een D200 uit de etalage.

Ondanks 't feit dat dit een irritant geluidje is, leg ik me erbij neer en ben ik al heel blij dat er niks kapot is aan m'n D80. :)

dirk-jan boon

Bericht door dirk-jan boon » zo sep 09 2007 3:27 pm

ik hoor echt niets bij mijn d70 die doet het gewoon altijd

Remco Jan

Bericht door Remco Jan » ma sep 24 2007 3:01 pm

dirk-jan boon schreef:ik hoor echt niets bij mijn d70 die doet het gewoon altijd
Bij een D70 hoor je ook een (heel klein) tikje als je hem kantelt. Ik hoor het bij overigens alleen als ik de camera bijna tegen mijn oor houd.

Corné vd Brandhof

Bericht door Corné vd Brandhof » ma sep 24 2007 7:21 pm

Mijn D80 geeft ook dit geluidje als je de camera van landscape naar portrait draait....
Hoort er gewoon bij

Marco

Bericht door Marco » ma sep 24 2007 7:25 pm

Ehhh, genoeg nu over balletjes, kogeltjes, palletjes en wat we horen in onze camera's, of juist niet ? :roll:

Diddlbiker

Bericht door Diddlbiker » ma okt 08 2007 4:49 am

Een mechanische schakelaar?

Waarom geen kwik-schakelaar? Veel betrouwbaarder toch?

Plaats reactie

Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”