Als nieuweling met Lightroom 4 aan de slag gegaan. Boek van Scott Kelby erbij maar helaas in alle enthousiasme is er toch iets verkeerd gegaan.
Ik wilde de foto's van afgelopen jaren

Ik had alle foto"s in de map mijn afbeeldingen staan, grotendeels op jaartal gesorteerd. Dacht er goed aan te doen alles in een nieuwe map: mijn lightroom foto's (tip van scott) te plaatsen en tegelijkertijd al wat voorwerk zoals trefwoorden, dubbele uit sorteren via voorinstelling te doen. Ook de naam gewijzigd maar de nam verder niet gespecificeerd. Tevens een 2e copie optie ingesteld naar externe schijf
Ik heb een aantal foto's verplaatst (ze stonden al op de computer). Helaas naar een verkeerde map. Ik de foto's daarna handmatig ( in Windows) naar de juiste mappen verplaatst. hierna nog even zitten goochelen met de instelling met als gevolg dat er een behoorlijk aantal foto's (638 st

Ik heb geprobeerd de foto's weer te koppelen maar ik krijg de melding : de metagegevens bevatten een conflict.
In het forum kan ik niets vinden . Op internet wel wat gevonden:
In de rasterweergave van Lightroom worden er waarschuwingen in afbeeldingscellen weergegeven als de foto's in uw catalogus zijn gewijzigd door een andere toepassing. Als een foto in Lightroom bijvoorbeeld een classificatie van één ster heeft, en de foto in een andere toepassing is bijgewerkt naar een classificatie van twee sterren, moet u besluiten welke classificatie u wilt aanhouden. Beide classificaties kunnen niet naast elkaar bestaan. In Lightroom kunt u conflicten in de metagegevens van foto's oplossen door de gegevens in de catalogus te overschrijven met metagegevens van de foto of het secundaire XMP-bestand, of door de metagegevens in het fotobestand of het secundaire XMP-bestand te overschrijven met de opgeslagen gegevens in de catalogus.
Klik in de rasterweergave op het waarschuwingspictogram in een cel.
Selecteer een van de volgende opties in het bevestigingsvenster:
Instellingen importeren vanaf schijf Hiermee worden de metagegevens van de foto of het secundaire XMP-bestand geïmporteerd, waardoor de fotogegevens in de catalogus worden overschreven.
Instellingen overschrijven Hiermee worden metagegevens uit de catalogus geëxporteerd naar het fotobestand en worden de gegevens in de foto of het secundaire XMP-bestand overschreven.
Niets doen Er wordt geen actie uitgevoerd. Als u deze optie selecteert, moet u er zeker van zijn dat de metagegevens van de foto in de catalogus geen conflict opleveren met gegevens in de foto of het secundaire XMP-bestand.
Welke optie kan ik het beste gebruiken: importeren vanaf de schijf of vanuit de catalogus en zijn hier nog risico's aan verbonden?
Kom hier helaas niet mee verder en wil het risico niet lopen dat er bestanden onbruikbaar worden.
Ik hoop dat het toch een beetje duidelijk overkomt want lastig om te achterhalen welke handelingen ik allemaal heb gedaan. Was zo vlijtig bezig

Overige tips zijn ook welkom!
Groet, Tom