kkika82 schreef:
Is de falcon eyes GN 300 AD een goede als starter voor mij? (85 euro 2e hands)
Kan ik deze dan in combi gebruiken met mijn sb600 of is dat verschillend qua kleurtemperatuur?
het is beide flitslicht, maar geen idee?
Als starter prima te gebruiken denk ik. Maar ook studioflitsers kunnen tegen een maximum aanlopen als je daar veel achter elkaar
op vol vermogen mee zou flitsen.
Maar je hebt wellicht meer reserve aan vermogen, waardoor je niet alles op 100% vermogen hoeft af te stemmen.
Flitsbuizen van verschillende merken zijn nooit 100% gelijk qua kleurtemperatuur, maar waarschijnlijk wel binnen de marges die je doorgaans bij kinderfotografie nodig hebt. Daar zou ik me nog niet te druk over maken.
Merk je bij fotografie teveel verschil kun je dat altijd met wat kleur correctie folies (van bijv. LEE) over de flitser heen corrigeren.
kkika82 schreef:
Ben ik nou zo gek dat ik portretten en gezinsfoto's maak met speedlights? Zijn er jmeer mensen die dit doen?
Of is het toch echt handiger om voor een andere studiolamp/flitser te gaan? En waarom kiezen jullie daar dan voor? Ivm het gehannes met batterijen? Want in principe heb ik wel voldoende licht met mijn speedlights.
Ben je op die wijze bezig met fotografie inderdaad gewoon studioflitsers kopen. Is IMO inderdaad niet handig met speedlights.
Maar ja, anderen hebben er andere ervaring in, naar blijkt. In de praktijk merk je uiteindelijk zelf wel wat wel en niet handig is. Als je met Speedlights toe kunt blijven komen, prima. Loop je tegen de beperkingen aan, tijd om andere zaken aan te schaffen.