snelle sluitertijd foto's donker, help...
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: snelle sluitertijd foto's donker, help...
Probeer eens een foto te plaatsen, want het is voor ons een beetje lastig beredeneren op deze manier
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Het kijkt me het beste als je een foto plaatst met EXIF data er nog in. Dan kunnen we kijken wat je anders zou kunnen doen.
Er is trouwens geen verschil tussen welk cameramerk dan ook als het om dit soort zaken gaat. Had je wellicht een lichtsterker objectief bij je vorige camera?
Er is trouwens geen verschil tussen welk cameramerk dan ook als het om dit soort zaken gaat. Had je wellicht een lichtsterker objectief bij je vorige camera?
Misschien de vogeltjes een proberen te schieten met de camera op spotmeting ? http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 35&t=21698" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik ben wel benieuwd met wat voor objectief je de foto's probeert te maken en of je zelf binnen in de kamer zit of buiten.
Ik ben wel benieuwd met wat voor objectief je de foto's probeert te maken en of je zelf binnen in de kamer zit of buiten.
- MauritsD
- Clublid
Kun je eens aangeven welke sluitertijd/diafragma/iso combinatie de automaat kiest en welke jij daarna handmatig kiest?
Dan kunnen we beter meedenken over wat jij ervaart...
Dan kunnen we beter meedenken over wat jij ervaart...
"Er zij licht; en er was licht." (Genesis 1:3)
Nikon heeft daar mooi op ingespeeld !
Het blijft dan toch een vreemd verhaal, je zou er mijns inziens toch uit moeten komen.
Op afstand kan ik het niet beoordelen, maar staat je camera misschien toch op auto-ISO?
Nog een vraag: zet je camera eens op sluitertijdvoorkeuze (dus S), kies de door jou gewenste sluitertijd van 1/4000, zet je ISO met de hand op 800 en kijk op een zonnige dag wat er voor diafragma gekozen wordt.
Of dat de camera aangeeft dat je buiten het meetbereik zit?
Succes!
Op afstand kan ik het niet beoordelen, maar staat je camera misschien toch op auto-ISO?
Nog een vraag: zet je camera eens op sluitertijdvoorkeuze (dus S), kies de door jou gewenste sluitertijd van 1/4000, zet je ISO met de hand op 800 en kijk op een zonnige dag wat er voor diafragma gekozen wordt.
Of dat de camera aangeeft dat je buiten het meetbereik zit?
Succes!
Heb de camera een reset gegeven en nu werkt het goed... mischien ergens een bug ingezeten of per ongeluk een instelling veranderd.
Bedankt iedereen voor de hulp.
vr gr jan
Bedankt iedereen voor de hulp.
vr gr jan
- MauritsD
- Clublid
Jammer dat je bovenstaande tips niet eerst heb geprobeert en de resultaten met ons gedeeld.
Dan hadden we er wat van kunnen leren.
Een volgende keer weet je nu nog steeds niet wat het is en een reset is dan jammer van alle instellingen die je opnieuw moet doen.
Nu heb je niets geleerd.
Echt een gemiste kans naar mijn idee!
Dan hadden we er wat van kunnen leren.
Een volgende keer weet je nu nog steeds niet wat het is en een reset is dan jammer van alle instellingen die je opnieuw moet doen.
Nu heb je niets geleerd.
Echt een gemiste kans naar mijn idee!
"Er zij licht; en er was licht." (Genesis 1:3)
Reset gegeven en probleem opgelost?
Nou, dan denk ik toch eerder dat je zelf ergens een instelling had veranderd, niet aan een bug.
Die diertjes krijgen ook overal de schuld van...
Op de exif van een geplaatste foto was dat ongetwijfeld onmiddellijk gesignaleerd.
Maar je kunt natuurlijk altijd nog een "mislukte" foto plaatsen?
Nou, dan denk ik toch eerder dat je zelf ergens een instelling had veranderd, niet aan een bug.
Die diertjes krijgen ook overal de schuld van...
Op de exif van een geplaatste foto was dat ongetwijfeld onmiddellijk gesignaleerd.
Maar je kunt natuurlijk altijd nog een "mislukte" foto plaatsen?