D300: Welke CF kaart
D300: Welke CF kaart
Iemand nog een tip voor een CF geheugen kaart voor de D300? Kingston? Sandisk? 8 0f 16 GB ? Snelheid van de kaart. i.cm. de D 300? Welk type uitvoering is raadzaam.. Heb in verleden beide merken gehad, en nooit problemen ondervonden...
- Jur
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: D300: Welke CF kaart
Ik heb alleen maar goede ervaringen gehad met de D300 met Sandisk Extreme CF 8 en 16Gb. Voor mij was daarbij ook de snelheid van de kaart belangrijk voor snel seriewerk met de MB-D10 met EN-EL4 accu. Voor normaal gebruik vind ik 8Gb voldoende. Voor grote snelle series (in mijn geval bij airshows e.d.) gaat mijn voorkeur uit naar 16Gb.Indonesia schreef:Iemand nog een tip voor een CF geheugen kaart voor de D300? Kingston? Sandisk? 8 0f 16 GB ? Snelheid van de kaart. i.cm. de D 300? Welk type uitvoering is raadzaam.. Heb in verleden beide merken gehad, en nooit problemen ondervonden...
Jur
- Roelof
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
In mijn D300 heb ik alleen maar 8 en 32 GB kaartjes van Sandisk gebruikt.
Met verschillende snelheden.
Tenzij je vaak veel opnames direct achter elkaar neemt, is de snel;heid van het kaartje voornamelijk belangrijk bij het uitlezen in de computer.
Met verschillende snelheden.
Tenzij je vaak veel opnames direct achter elkaar neemt, is de snel;heid van het kaartje voornamelijk belangrijk bij het uitlezen in de computer.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
Ik gebruik ook de Sandisk extreme 8 Gig. Die doen het uitstekend. Nog geen enkele hickup gehad. 

- Barabaz
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Sandisk heeft een jaar geleden de namen veranderd van zijn CF Kaarten.
Extreme 3 is nu de Ultra geworden, 30MB per Sec.
De Extreme anno 2013 heeft een snelheid van 60MB per Sec.
De Extreme 3 (Nu Ultra)heeft bij mij nooit problemen veroorzaakt, dus zou ik zeggen deze.
Heb zelfs de Ultra in mijn D4 gebruikt, Njentte problemo, alleen duurt het wat langer dat hij naar mijn iMac alles heeft geschreven
Maar als dit geen probleem is gewoon een Ultra kopen
Extreme 3 is nu de Ultra geworden, 30MB per Sec.
De Extreme anno 2013 heeft een snelheid van 60MB per Sec.
De Extreme 3 (Nu Ultra)heeft bij mij nooit problemen veroorzaakt, dus zou ik zeggen deze.
Heb zelfs de Ultra in mijn D4 gebruikt, Njentte problemo, alleen duurt het wat langer dat hij naar mijn iMac alles heeft geschreven

Maar als dit geen probleem is gewoon een Ultra kopen
D4 & D3s
70-200 VR2
200-400 VR2
24-120 VR2
TC1.4-II - TC1.7-II
http://www.serpentash.tweak.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
70-200 VR2
200-400 VR2
24-120 VR2
TC1.4-II - TC1.7-II
http://www.serpentash.tweak.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Net even op Ebay wezen kijken, schrok van het bijzondere grote prijsverschil! Zo meteen maar is wat gaan bestellen.
Ik zou ff de pricewatch van tweakers gebruiken als je een specifiek geheugenkaartje zoekt.
Zie je gelijk de prijzen, leverbaarheid en beoordeling van de desbetreffende (online)shop.
http://tweakers.net/categorie/48/multim ... hkqxtbW1AA" onclick="window.open(this.href);return false;
Zie je gelijk de prijzen, leverbaarheid en beoordeling van de desbetreffende (online)shop.
http://tweakers.net/categorie/48/multim ... hkqxtbW1AA" onclick="window.open(this.href);return false;
- Sharkey
- Forumlid
- Contacteer:
Pas op!! Zijn de prijsafwijkingen groot, dan is de kans ook groot op namaak Sandisk kaarten. Ebay is niet echt de juiste plek voor geheugenkaarten.Indonesia schreef:Net even op Ebay wezen kijken, schrok van het bijzondere grote prijsverschil! Zo meteen maar is wat gaan bestellen.
Daarbij komt, als je ze gewoon hier koopt, mocht er ooit iets mee mis zijn, stuur je um gewoon retour naar Sandisk NL (al dan niet via je leverancier) en je krijgt een nieuwe kaart.
Spreek uit ervaring, een 32Gb CF kaart die het ineens nergens meer in deed, nadat hij voor de eerste keer mijn nieuwe camera in ging

Arjan ( avi-foto.nl & Flickr[/size] )
"Je maakt, theoretisch, één of twee grootse foto's per jaar ... hoogtepunten ..." - Paul Huf
"Je maakt, theoretisch, één of twee grootse foto's per jaar ... hoogtepunten ..." - Paul Huf
Sharkey schreef:Pas op!! Zijn de prijsafwijkingen groot, dan is de kans ook groot op namaak Sandisk kaarten. Ebay is niet echt de juiste plek voor geheugenkaarten.Indonesia schreef:Net even op Ebay wezen kijken, schrok van het bijzondere grote prijsverschil! Zo meteen maar is wat gaan bestellen.
Daarbij komt, als je ze gewoon hier koopt, mocht er ooit iets mee mis zijn, stuur je um gewoon retour naar Sandisk NL (al dan niet via je leverancier) en je krijgt een nieuwe kaart.
Spreek uit ervaring, een 32Gb CF kaart die het ineens nergens meer in deed, nadat hij voor de eerste keer mijn nieuwe camera in ging
PAS OP idd,
ik ook ooit stom geweest met SD kaarten van 32 Gb, te mooi om waar te zijn moet je vanaf blijven!!!!!
Ik had een aantal 32gb sd-kaarten gekocht op ebay want die waren lekker goedkoop.
Op de pc gaf deze netjes 32 gb aan maar bleken 1 of 2 gb te zijn, je kan er wel 32 gb op wegschrijven maar hij schrijft over de bestanden heen die je er net opgezet heb, dus na 1 of 2 gb zijn de bestanden beschadigt en niet meer te repareren!!!!!
SanDisk Extreme Pro Compact Flash, 16GB, 90MB/s
bovenstaande ga ik voor, vooral om de 90mbs..kan de 8 burst goed verwerken
bovenstaande ga ik voor, vooral om de 90mbs..kan de 8 burst goed verwerken
Je koop een Nikon D300.
Maar wil je nu zo goedkoop een CF kaart hebben?
Sorry, ga gewoon naar de winkel waar je die D300 heb gekocht en koop daar dan die CF kaartjes.
Winkelier zal heus wel weten, welke CF kaartjes goed zijn.
Ja oke, alle geld naar zijn waar.
Maar wil je nu zo goedkoop een CF kaart hebben?
Sorry, ga gewoon naar de winkel waar je die D300 heb gekocht en koop daar dan die CF kaartjes.
Winkelier zal heus wel weten, welke CF kaartjes goed zijn.
Ja oke, alle geld naar zijn waar.
Niet dus...Casanova56 schreef: Winkelier zal heus wel weten, welke CF kaartjes goed zijn.
.
Een winkelier verkoopt accessoires die vooral goed zijn voor z'n omzet/marge.
Dus wat goed is voor jou als klant, is heel wat anders dan wat goed is voor de winkelier...

Via b.v. tweakers kun je goede(kope) en betrouwbare memory card shops vinden.
Bepaal eerst wat voor een capaciteit je wilt hebben en gewenste snelheid. Ga voor een bekend merk als b.v. Samsung/Sandisk/Lexar/e.d. en check de garantieregelingen.
Doe dan een selectie in de pricewatch van tweakers en je ziet waar je het gewenste geheugenkaartje kunt aanschaffen.
Soms vind je natuurlijk een lokale aanbieding die toevallig niet in die online overzichten verwerkt is.
Suk6 met zoeken!
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Volgens mij wordt er nog een prima kaartje aangeboden hier op het forum door een mede-clublid...
Ik heb deze gekocht voor m'n D800, ze werken zonder fout, snel genoeg en zijn redelijk van prijs: http://www.calumetphoto.nl/eng/product/ ... /calcm6511" onclick="window.open(this.href);return false;