Foto's analoge dag 17-02-2013 Maastricht.

Sectie om draadjes in te plaatsen voor foto's die gemaakt zijn tijdens NCN uitjes, forum-wandelingen, etc.
Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Foto's analoge dag 17-02-2013 Maastricht.

Bericht door Cees » do feb 21 2013 4:32 pm

Patrick schreef:
Stiekem ga ik vanavond een F401 ophalen die in de kast komt staan voor het leuke. Ik zie mezelf er niet zo snel mee fotograferen, maar dan heb ik op zich dan wel de kans, als hij het nog doet. Even mijn AIS 35mm f2.8 erop en ik ben helemaal retro!

Kijk, kijk, Patrick gaat ècht fotograferen! :mrgreen:
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

reneo57
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door reneo57 » do feb 21 2013 4:33 pm

Wat is dit toch anders zeg dan dat digitaal geweld ! Toch hartstikke leuk dat analoog. :)
Laatst gewijzigd door reneo57 op do feb 21 2013 4:35 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » do feb 21 2013 4:35 pm

chip54 schreef:
Patrick schreef:
Stiekem ga ik vanavond een F401 ophalen die in de kast komt staan voor het leuke. Ik zie mezelf er niet zo snel mee fotograferen, maar dan heb ik op zich dan wel de kans, als hij het nog doet. Even mijn AIS 35mm f2.8 erop en ik ben helemaal retro!

Kijk, kijk, Patrick gaat ècht fotograferen! :mrgreen:
Ja hoor...

Kan ik niet gewoon rondlopen met dat ding zonder rolletje erin? Dat weet toch verder niemand. Mijn workflow is namelijk helemaal niet ingericht op analoge input... :roll:

Is het trouwens wat, zo'n F401?
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Voormalig clublid

Bericht door Voormalig clublid » do feb 21 2013 4:45 pm

Patrick schreef:
Jop schreef:
Patrick schreef:Is het trouwens niet bijna hetzelfde als je met je DSLR gaat fotograferen zonder op het schermpje te kijken en de inhoud het geheugenkaartje pas een paar dagen later te bekijken? Desnoods stuur je het kaartje in een enveloppe naar een kennis met de vraag je het kaartje een paar dagen later weer naar jou op te sturen. Dan is het toch net echt? :)
Haha dat is wel een leuke :D
En dan nog het LCD-scherm afplakken en dan is het helemaal compleet :wink:
Om het makkelijk te maken voor je "kennis" stop je gewoon een gefrankeerde naar jezelf geadresseerde enveloppe in de enveloppe die je opstuurt. :mryellow:

Nu eens kijken of ik een app kan vinden die geluiden van oude analoge camera's kan laten horen en ik kan ook analoog!

@Patrick,
Natuurlijk dan wel eerst een rolletje in de F401 doen, voordat jhe ga fotograferen :D

John Hoenen
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door John Hoenen » do feb 21 2013 6:35 pm

Ik ben blij dat Patrick er al een beetje aan toe heeft gegeven en misschien ook ooit eens gaat proberen. :D

Zelf ben ik groot voorstander van digitale fotografie, maar analoge fotografie zal zeker bijdragen aan de bewustwording om van elke foto "de foto" te maken.
Tot mijn grote verbazing las ik onlangs een post met een fotopresentatie, bewuste persoon had 3 leuke foto's uit honderden foto's weten te halen, volgens mij is er een stroming van nieuwe fotograferen, die minimaal 4 x 16 gb kaartjes op zak hebben.
Ja ik sta bekend dat ik geen digitale foto te veel schiet en zuinig op mijn sluiter ben, :wink2: maar honderden foto's schieten en hopen dat er wat leuks bij zit heeft mijns inziens niets met fotograferen te maken.
Ondanks de bedenkingen en het betoog van onze Patrick zou het juist goed zijn om boven genoemde stroming van nieuwe fotografen eens een analoge camera in de hand te drukken.

Lucien
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *

Bericht door Lucien » do feb 21 2013 7:42 pm

Je heb in iedergeval iets los gemaakt John, wie gaan er naast Partick nog meer eens proeven aan de analoge fotografie?
Uit alle reacties blijkt wel dat de analoge fotografie nog steeds leeft, een dergelijk uitje is best voor herhaling vatbaar.

Cees
Forumlid
Forumlid

Bericht door Cees » do feb 21 2013 8:13 pm

Lucien schreef:Je heb in iedergeval iets los gemaakt John, wie gaan er naast Partick nog meer eens proeven aan de analoge fotografie?
Uit alle reacties blijkt wel dat de analoge fotografie nog steeds leeft, een dergelijk uitje is best voor herhaling vatbaar.

Heb heeeeel zachtjes horen verluiden dat er binnenkort (?) in Noord-Holland mogelijk iets gaat gebeuren..... 8)
Groet, Cees

Lid NCN

wopper
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door wopper » do feb 21 2013 8:39 pm

Nou nou dat zijn toch mooie plaatjes wat jullie hebben gemaakt op de ouderwetse manier, toppie.
Gr.Wim

Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift

Bouwmachineweb.com

Cees
Forumlid
Forumlid

Bericht door Cees » do feb 21 2013 8:43 pm

wopper schreef:Nou nou dat zijn toch mooie plaatjes wat jullie hebben gemaakt op de ouderwetse manier, toppie.

Dank, je hebt echt iets gemist.
Groet, Cees

Lid NCN

John Hoenen
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door John Hoenen » do feb 21 2013 8:53 pm

wopper schreef:Nou nou dat zijn toch mooie plaatjes wat jullie hebben gemaakt op de ouderwetse manier, toppie.

Dank je Wim,

Jammer dat je er niet bij kon zijn, maar jij had wel een hele goede reden... :(

Frankie
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Frankie » do feb 21 2013 9:59 pm

Gaaf is dit, alweer zo'n mooie fotoexpeditie uit Limburg ! Krijg bijna zin om de rolletjes die twee koelkasten geleden al koud lagen alsnog uit te gaan proberen :D
Maar analoog of digitaal, Ruis of korrel, 100 of 6400 iso, drie uit drie of twee uit honderd, het maakt allemaal niet uit. Ieder voor zich bepaalt waar de fun van zijn of haar hobby zit. Duidelijk is wel dat jullie er veel plezier in hadden, leuk om te zien !

Ed Post
Clublid
Clublid

Bericht door Ed Post » do feb 21 2013 10:39 pm

chip54 schreef:
Lucien schreef:Heb heeeeel zachtjes horen verluiden dat er binnenkort (?) in Noord-Holland mogelijk iets gaat gebeuren..... 8)
Dan probeer ik er zeker bij te zijn.
Ik heb nog een zooi overjarige films van een jaar of 10 oud liggen, en oude apparatuur zat... :lol:
Take nothing but photographs, leave nothing but foot prints.
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » vr feb 22 2013 12:10 am

Ondergetekende heeft helemaal geen plannen analoog aan de gang te gaan. Zelfs al heb ik nu een naar het kijkt nog prima werkende F-401 in bezit gekregen. :lol:

Ik heb trouwens niet het idee dat hier enorm selectief gefotografeerd is. En dat is trouwens sowieso iets dat je ook digitaal kan toepassen.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Arie Vigelius
Forumlid
Forumlid

Bericht door Arie Vigelius » vr feb 22 2013 2:35 am

Niet echt belangrijk dat al of niet selectief fotograferen in dit geval. Volgens mij hebben de deelnemers een fantastische dag gehad en zijn zo vriendelijk om dit met ons te delen. Waarvoor dank! :-)

Sent from my iPad using Tapatalk HD
Df Shooter.
http://www.vigelius.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

John Hoenen
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door John Hoenen » vr feb 22 2013 6:29 am

Patrick schreef:Ondergetekende heeft helemaal geen plannen analoog aan de gang te gaan. Zelfs al heb ik nu een naar het kijkt nog prima werkende F-401 in bezit gekregen. :lol:

Ik heb trouwens niet het idee dat hier enorm selectief gefotografeerd is. En dat is trouwens sowieso iets dat je ook digitaal kan toepassen.

Dat is dan jammer Patrick, :D
Selectief is een groot woord en ruim inzetbaar, een aantal de mensen die mee zijn gegaan hebben voor de eerste keer sinds jaren een analoge camera in de handen gehad en een enkeling voor de 1e keer.
De oogst is mijn optiek dan ook niet verkeerd te noemen, los van het feit dat jij niet onder de indruk van de foto's bent, blijf ik erbij dat analoog fotograferen je dwingt om beter te kijken voordat je afdrukt en dat voor veel mensen dat wel eens nuttig zou kunnen zijn. :wink2:

Plaats reactie

Terug naar “Foto's NCN- en forumuitjes”