Officiele reactie Nikon op vuile D600 sensor
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Officiele reactie Nikon op vuile D600 sensor
https://nikoneurope-en.custhelp.com/app ... a_id/55647
Mondeling is meegedeeld dat ze in bepaalde gevallen de sluiter de schuld geven.
Mij zal het niet veel helpen want het probleem zit bij mij in het spiegelmechanisme. Maar doe er je voordeel mee.
Overigens: geen woord over de rol van olie...
lock
Mondeling is meegedeeld dat ze in bepaalde gevallen de sluiter de schuld geven.
Mij zal het niet veel helpen want het probleem zit bij mij in het spiegelmechanisme. Maar doe er je voordeel mee.
Overigens: geen woord over de rol van olie...
lock
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Re: Officiele reactie Nikon op vuile D600 sensor
En alles in het engels.erg leuk,maar ze maken geen mooi gebaar naar al die mensen die hun nek uitstaken en een D600 kochten en vervolgens met de ellende kwamen te zitten.het zou netjes zijn geweest als ze de eerste serie terug namen van de kopers en ze een nagelnieuw exemplaar voor in de plaats terug gaven,Dat had pas service geweest,Dit is gewoon oude worst.
met vriendelijke groeten
Gert-Jan
Gert-Jan
In het bericht wordt niet gerept van sluiter of spiegel. Ik kan me niet voorstellen dat ze mondeling van dit bericht afwijken.
"To users of the Nikon D600 digital SLR camera
> Thank you for choosing Nikon for your photographic needs.
> Some users have indicated the appearance of multiple granular dust spots in images captured with the Nikon D600 digital-SLR camera. These granular dust spots are reflections of internal dust generated with camera operation, or external dust particles that have found their way into the camera, either, or both of which, have adhered to the camera's low-pass filter.
> While the structure and concept of digital-SLR cameras makes the complete elimination of these dust spots very difficult, it has come to our attention that, in some rare cases, they may be reflected noticeably in images. Therefore, Nikon is informing users of a service to reduce this issue.
> Resolution / As a first step, please follow the guidance from the User’s Manual (pages 301-305) related to the “Clean Image Sensor” function and manual cleaning using a blower. If these measures do not remove all dust particles and you are still experiencing problems, then please consult your nearest Nikon service center. They will keep your camera, examine it thoroughly, and service it as needed.
> Requesting service / Please direct inquiries regarding this matter to your nearest Nikon service center.
> We hope that you will continue to choose Nikon for your photographic needs."
Er wordt aangeboden de camera grondig te onderzoeken en onderhoud te plegen waar nodig, in die gevallen dat de verontreinigingen middels een blaasbalgje of de camera-eigen schoonmaakfunctie niet verdwijnen. Klip en klaar.
"To users of the Nikon D600 digital SLR camera
> Thank you for choosing Nikon for your photographic needs.
> Some users have indicated the appearance of multiple granular dust spots in images captured with the Nikon D600 digital-SLR camera. These granular dust spots are reflections of internal dust generated with camera operation, or external dust particles that have found their way into the camera, either, or both of which, have adhered to the camera's low-pass filter.
> While the structure and concept of digital-SLR cameras makes the complete elimination of these dust spots very difficult, it has come to our attention that, in some rare cases, they may be reflected noticeably in images. Therefore, Nikon is informing users of a service to reduce this issue.
> Resolution / As a first step, please follow the guidance from the User’s Manual (pages 301-305) related to the “Clean Image Sensor” function and manual cleaning using a blower. If these measures do not remove all dust particles and you are still experiencing problems, then please consult your nearest Nikon service center. They will keep your camera, examine it thoroughly, and service it as needed.
> Requesting service / Please direct inquiries regarding this matter to your nearest Nikon service center.
> We hope that you will continue to choose Nikon for your photographic needs."
Er wordt aangeboden de camera grondig te onderzoeken en onderhoud te plegen waar nodig, in die gevallen dat de verontreinigingen middels een blaasbalgje of de camera-eigen schoonmaakfunctie niet verdwijnen. Klip en klaar.
- dogo
- Forumlid
Idd mosterd na de maaltijd. Erg flauwe, weinig zeggende officiële reactie van een hardnekkig sensor probleem dat al > 6 mnd. speelt. Als er > 6 mnd. geen officiële reactie van Nikon komt bij een wereldwijd gemeld zeer hardnekkig probleem, lijkt het me ook niet verwonderlijk dat ze niet aanbieden om de 1e generatie te vervangen door een nieuwe. Volgens mij is/was het probleem ook niet voorbehouden aan alleen de 1e generatie. Toch moet ik zeggen dat het mij best wel verbaasde dat redelijk wat mensen, ook op dit forum, die duidelijk van dit probleem af wisten, toch een D600 gekocht hebben.Gert-Jan schreef:En alles in het engels.erg leuk,maar ze maken geen mooi gebaar naar al die mensen die hun nek uitstaken en een D600 kochten en vervolgens met de ellende kwamen te zitten.het zou netjes zijn geweest als ze de eerste serie terug namen van de kopers en ze een nagelnieuw exemplaar voor in de plaats terug gaven,Dat had pas service geweest,Dit is gewoon oude worst.
Gezien deze D600 problematiek en de langdurige en hardnekkige "kop in het zand" en "pappen en nat houden" mentaliteit van Nikon, zou ik het zeer dom vinden van "goed geïnformeerde" mensen om binnen het 1e jaar na introductie een D7100 te kopen. Ik ben zeer blij met mijn D700 (die ik juist door de D600 perikelen november vorig jaar heb gekocht) maar ik zou nu een nieuw geïntroduceerde camera van Nikon niet eerder kopen dan min. 1-2 jaar na introductie. Het geloof in Nikon is toch een heel stuk afgebrokkeld.
Nikon Df, Nikon D700, Nikon D90 en een aantal Nikkor lenzen
Ik blijf erin geloven dat ze uitiendelijk de problemen wel weten op te lossen, Publiekelijk kenbaar maken dat ze fout zaten zit er echter niet in. (Het blijven Japaners/Aziaten.)
Wel vraag ik mij af aan de hand van deze reactie van Nikon of dat ik nu mijn camera ter reparatie moet aanbieden of hem beter kan laten omruilen door de Mediamarkt. Beide zal zeker een week of langer duren en beide zullen geen 100% garantie op succes bieden.
Wel vraag ik mij af aan de hand van deze reactie van Nikon of dat ik nu mijn camera ter reparatie moet aanbieden of hem beter kan laten omruilen door de Mediamarkt. Beide zal zeker een week of langer duren en beide zullen geen 100% garantie op succes bieden.
- Edouard
- Forumlid
- Contacteer:
Vraagje:
Waarom neemt de Nikon club naar aanleiding van dit slappe verhaal geen actie naar Nikon?
Dat is toch ook in het belang van haar leden lijkt me. Je zou minstens alle klachten kunnen bundelen
en op deze manier een vuist maken. Pak het desnoods internationaal aan.
Bij Nikon denken ze blijkbaar dat ze in een ivoren toren zitten.
Als ik alle reacties zo eens doorlees moet iedereen het zelf maar een beetje uitzoeken.
Je bent gewoon bang om een nieuwe camera aan te schaffen, omdat je niet weet wat
je allemaal te wachten staat.
Waarom neemt de Nikon club naar aanleiding van dit slappe verhaal geen actie naar Nikon?
Dat is toch ook in het belang van haar leden lijkt me. Je zou minstens alle klachten kunnen bundelen
Als ik alle reacties zo eens doorlees moet iedereen het zelf maar een beetje uitzoeken.
Je bent gewoon bang om een nieuwe camera aan te schaffen, omdat je niet weet wat
-
- Forumlid
Of het nu mosterd na of voor is, het belangrijkste is dat ze het probleem wel erkennen. Dat heeft behoorlijke consequenties voor verkopers. Die kunnen nu sneller aktie van Nikon eisen, omdat ze bepaalde discussies niet meer hoeven te voeren. En geloof me, die discussies zijn er want ik zit er knusjes ' tussenin' .
Dat jullie niet blind vertrouwen op de mondelinge toelichting van iemand bij Nikon kan ik begrijpen. Feit is wel dat deze mogelijke oorzaak al vanaf het begin in de picture is geweest. We zullen snel genoeg merken wat er gebeurd met een D600 nadat hij door Nikon onder handen genomen is. Want nu gaat het aantal kameras met stofproblemen dat Nikon voor de kiezen krijgt gegarandeert omhoog.
De rol van de club in deze kwestie is neutraal. Ik heb begrepen dat men in dit soort kwesties niet als belangenbehartiger wil of kan optreden. Daar kan ik mij wel wat bij voorstellen. Vandaar ook mijn weg via jurist..
Dat jullie niet blind vertrouwen op de mondelinge toelichting van iemand bij Nikon kan ik begrijpen. Feit is wel dat deze mogelijke oorzaak al vanaf het begin in de picture is geweest. We zullen snel genoeg merken wat er gebeurd met een D600 nadat hij door Nikon onder handen genomen is. Want nu gaat het aantal kameras met stofproblemen dat Nikon voor de kiezen krijgt gegarandeert omhoog.
De rol van de club in deze kwestie is neutraal. Ik heb begrepen dat men in dit soort kwesties niet als belangenbehartiger wil of kan optreden. Daar kan ik mij wel wat bij voorstellen. Vandaar ook mijn weg via jurist..
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
Ik kan me wel voorstellen dat de NCN geen aktie onderneemt richting Nikon.Edouard schreef:Vraagje:
NCN heeft goede contacten met Nikon Nederland en in een bepaald opzicht zou je van sponsering kunnen spreken.
Neem b.v. de NCN glasdagen.
"Belangeloos" stelt Nikon het mooiste glaswerk ter beschikking.
Medewerkers van Nikon geven lezingen, demonstraties ens.
Gaat de NCN tegen de schenen van Nikon aan schoppen dan zal op zijn minst de sfeer verkoelen en is het niet ondenkbeeldig dat de faciliteiten die wij nu als NCN genieten op zullen houden.
Blijf het objectief bekijken
-
- Forumlid
Ik heb echt te doen met ze. Duur spul demonstreren aan een selecte doelgroep, en dat geheel belangeloos.George Fennes schreef:Edouard schreef:

- Hasselbox
- Forumlid
- Contacteer:
+1Bob42 schreef:Ik heb echt te doen met ze. Duur spul demonstreren aan een selecte doelgroep, en dat geheel belangeloos.George Fennes schreef:Edouard schreef:
Belangeloos bestaat in Japan niet.
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Wat een onzin George... En ongepast ook wat mij betreft.George Fennes schreef:Ik kan me wel voorstellen dat de NCN geen aktie onderneemt richting Nikon.Edouard schreef:Vraagje:
NCN heeft goede contacten met Nikon Nederland en in een bepaald opzicht zou je van sponsering kunnen spreken.
Neem b.v. de NCN glasdagen.
Medewerkers van Nikon geven lezingen, demonstraties ens.
Gaat de NCN tegen de schenen van Nikon aan schoppen dan zal op zijn minst de sfeer verkoelen en is het niet ondenkbeeldig dat de faciliteiten die wij nu als NCN genieten op zullen houden.
Natuurlijk is Nikon blij met een club als de onze. Canon zou zoiets ook wel willen. Maar we zijn een onafhankelijke club en hebben Nikon nergens voor nodig. Natuurlijk doen we wel graag bepaalde dingen met ze samen. Dat is in ons voordeel. En ergens vast ook wel voor hun, want je koopt toch weer wat eerder wat spulletjes erbij als je er een keer mee hebt kunnen spelen.
We zijn echter geen belangenvereniging van Nikon gebruikers. Dat is ons doel niet en ik zie dat ook niet snel veranderen. Wij zijn er vooral om mensen bij elkaar te brengen. Een platform bieden. Zoals hier op dit forum. Maar ons tussen een koper en Nikon gaan plaatsen, dat kan je niet eens verwachten van een club van liefhebbers...
Bedenk ook dat problemen altijd veel groter lijken dan ze in werkelijkheid zijn. Mensen die een probleem (denken te) hebben schreeuwen veel meer en harder dan mensen die heen probleem hebben. Ik zou gewoon een D600 kopen als ik dat zou willen. Als er al een probleem mee zou zijn met mijn exemplaar, dan wordt er vast wel wat geregeld indien noodzakelijk.
Bedenk trouwens ook dat Nikon echt niet de enige is die wel eens probleempjes heeft met bepaalde camera's. Ik denk zelfs dat ze minder problemen hebben dan bijvoorbeeld Canon...
-
- Forumlid
Ik krijg vanavond een mail van de verkopende partij dat ik zelf moet opdraaien voor 340 euro verlies omdat de camera vanaf moment 1niet in orde is, men het bij Nikon niet heeft willen/kunnen repareren, en de verkoper zich vervolgens niet aan de wet wil houden.
Als ik of iemand anders iets van deze strekking op dit forum meldt, zijn wij dan schreeuwers? Als mensen laten zien dat het produkt niet deugt, zijn zij dan schreeuwers? Het probleem' lijkt ' alleen maar zo groot ?
Ik vernam van Peter dat dit forum en de club neutraal wilde blijven. Dat is prima. Zoals Patrick zich nu uitdrukt is het verre van neutraal. Verkondigt hij het standpunt van het bestuur?
Als ik of iemand anders iets van deze strekking op dit forum meldt, zijn wij dan schreeuwers? Als mensen laten zien dat het produkt niet deugt, zijn zij dan schreeuwers? Het probleem' lijkt ' alleen maar zo groot ?
Ik vernam van Peter dat dit forum en de club neutraal wilde blijven. Dat is prima. Zoals Patrick zich nu uitdrukt is het verre van neutraal. Verkondigt hij het standpunt van het bestuur?
- dogo
- Forumlid
De Japanners zijn m.i. niet beter of slechter wat dat betreft dan Nederlanders of andere westerlingen. Ik vind dat we hier in NL aardig verneukt worden door een heleboel bedrijven en door onze overheid.Hasselbox schreef:+1 Belangeloos bestaat in Japan niet.
Qua discipline, punctualiteit, werklust, orde en netheid en eerlijkheid kunnen we heel veel leren van de Japanners.
Dat heeft Canon toch al?, NB 2:Canon Club Nederland en EOS Digitaal NL. Verder een duidelijke uitleg Patrick.Patrick schreef:Natuurlijk is Nikon blij met een club als de onze. Canon zou zoiets ook wel willen.
Nikon Df, Nikon D700, Nikon D90 en een aantal Nikkor lenzen
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
Ach Patrick gezien jouw reactie kan ik niet zeggen dat ik onzin verkondig.
Maar de NCN hoeft geen partij te trekken, maar kan wel als "neutraal" orgaan dingen die niet goed gaan in een vriendschappelijke sfeer aankaarten bij Nikon Nederland.
Vergeet niet dat als de NCN leden ontevreden zijn over hun product en/of de service die Nikon Nederland zou moeten geven dit de oorzaak van veel meer onvrede is en men dan zou kunnen overwegen om over te stappen op een ander collegiaal merk.
Neem Riemke nu die heeft ook wel erg veel pech met haar professionele uitrusting.
Maar de NCN hoeft geen partij te trekken, maar kan wel als "neutraal" orgaan dingen die niet goed gaan in een vriendschappelijke sfeer aankaarten bij Nikon Nederland.
Vergeet niet dat als de NCN leden ontevreden zijn over hun product en/of de service die Nikon Nederland zou moeten geven dit de oorzaak van veel meer onvrede is en men dan zou kunnen overwegen om over te stappen op een ander collegiaal merk.
Neem Riemke nu die heeft ook wel erg veel pech met haar professionele uitrusting.
Blijf het objectief bekijken
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
En wat zouden wij dan moeten doen daaraan George? Ik heb geen speciale ingangen bij Nikon NL, laat staan Nikon EU of Nikon Corp. En dat is bij de andere bestuursleden niet of nauwelijks anders. We kennen wat mensen bij Nikon die hier ook niets aan kunnen doen want het beleid wordt niet door hun bepaald. En als we een maand wachten zijn er weer twee bestuursleden vervangen door twee andere die ook geen speciale ingangen hebben. Zoals al gemeld: we zijn een onafhankelijke club. Geen verlengstuk van Nikon.
@lock: ik druk me enkel in algemene termen uit. Het gaat zeker niet op voor individuen. Natuurlijk zijn er mensen die echte problemen hebben met hun Nikon product. Maar mijn punt is enkel dat mensen die dat overkomt zich meer roeren of forums als dit dan mensen die tevreden zijn. Dus neem het alsjeblieft niet persoonlijk op; zo is het niet bedoeld.
Ik heb niet overlegd binnen het bestuur over mijn antwoord. Maar ik schat in dat je van de anderen geen ander antwoord zou hebben gehad.
@lock: ik druk me enkel in algemene termen uit. Het gaat zeker niet op voor individuen. Natuurlijk zijn er mensen die echte problemen hebben met hun Nikon product. Maar mijn punt is enkel dat mensen die dat overkomt zich meer roeren of forums als dit dan mensen die tevreden zijn. Dus neem het alsjeblieft niet persoonlijk op; zo is het niet bedoeld.
Ik heb niet overlegd binnen het bestuur over mijn antwoord. Maar ik schat in dat je van de anderen geen ander antwoord zou hebben gehad.