nieuw: D7100
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: nieuw: D7100
Als je puur naar omzet een aantallen kijkt, dan hoef je niets boven de 2000 Euro uit te brengen. En toch moet je dat als serieus merk wel doen, want het zorgt dat men binnen je merk door kan groeien.
Er is absoluut markt voor een top-op-the-line DX camera. Sport, vogeltjes, dat soort werk. Voor veel takken van sport is die cropfactor erg prettig om te hebben. De D7100 is op papier een absolute knaller wat mij betreft, maar ik mis toch een aantal zaken die ik op mijn D300s zo geweldig vond. En dat is jammer.
Er is absoluut markt voor een top-op-the-line DX camera. Sport, vogeltjes, dat soort werk. Voor veel takken van sport is die cropfactor erg prettig om te hebben. De D7100 is op papier een absolute knaller wat mij betreft, maar ik mis toch een aantal zaken die ik op mijn D300s zo geweldig vond. En dat is jammer.
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Daar ben ik het helemaal mee eens
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: **
Patrick,
je geeft aan dat je tov de D300s wel wat zaken mist bij de D7100.
Ik ken de D300s niet, zie wel dat het een FX frame is. Kun je mij aangeven welke zaken je dan op de D7100 mist t.o.v. de D300s.
groet, Robert
je geeft aan dat je tov de D300s wel wat zaken mist bij de D7100.
Ik ken de D300s niet, zie wel dat het een FX frame is. Kun je mij aangeven welke zaken je dan op de D7100 mist t.o.v. de D300s.
groet, Robert
Nikon Z6 +Nikkor 24-70 f/4,Nikkor 14-30 f/4, Nikkor 70-200 f/4
- Patrick
- Clublid
- Contacteer:
De D300s is net zo DX als de D7100...
Andere grip, knoppenverdeling en aantal, AF-ON knop hebben, snelheid, robuustheid. Dat soort zaken. Maar de verschillen worden steeds kleiner! Daarom is een opvolger ook zo gewenst. De sensor van de D300s is onderhand toch echt achterhaald door alle nieuwere modellen. Maar het blijft een beest van een camera natuurlijk!

Andere grip, knoppenverdeling en aantal, AF-ON knop hebben, snelheid, robuustheid. Dat soort zaken. Maar de verschillen worden steeds kleiner! Daarom is een opvolger ook zo gewenst. De sensor van de D300s is onderhand toch echt achterhaald door alle nieuwere modellen. Maar het blijft een beest van een camera natuurlijk!
-
- Forumlid
Het lijkt simpel, nieuwe Processor, nieuwe sensor, up to date AF en grotere buffer en voila de D300s omgetoverd in een D400
Vergeet een nieuw prijskaartje niet 

- roald71
- Forumlid
Vraag over verschil ten opzicht de d7000 ga je verschil zien van kwaliteit bij gebruik van bv een lens 24-70 2.8 .De een is 16 de ander 24 mega pix zit zelf te kijken naar eventueel een 2e body naast de 7000 .De optie 1.3 crop kan wel handig zijn omdat wat ik fotografeer voor 95 % buiten is maar werkt dit ook goed bij macro.Zal rustig afwachten op de eerste reactie,s want full frame is ook nog een optie maar de d600 heeft toch wat klachten.
Krijg hier toch wel weer een verhoogde activiteit van NAS van maar wacht toch eerst echt even af wat dit nieuwe model gaat doen qua AF, stof, olie ed. Op de toestanden die oa Jan te Vaassen ondervonden heeft met z'n D7000 daar zit ik toch niet echt op te wachten. Toestel lijkt op eerste gezicht van diversen plank modellen (D600 body en D5200 sensor) in elkaar gezet te zijn. Ben benieuwd naar de eerste ervaringen met dit toestel en hoop dat de eerste kopers er geen problemen mee gaan krijgen. Maar voor mij geldt nu (gezien ook mijn ervaring met de D7000 en diversen anderen met ervaringen met de D600 en D800) net als bij inhalen in het verkeer; bij twijfel niet doen.
Wie durft??

Wie durft??

-
- Forumlid
En wat bedoelen ze nu precies met die opmerking in de specs: voorbereid op 25000 iso?
Wat moet ik er voor doen om dat te krijgen?
- MauritsD
- Clublid
Zelfde als de D7000 ook al had: Hi1 t/m Hi3Jokidoki schreef:En wat bedoelen ze nu precies met die opmerking in de specs: voorbereid op 25000 iso?
Ik verwacht wel dat de D7100 nog minder ruis heeft bij hogere iso's
"Er zij licht; en er was licht." (Genesis 1:3)
Nikon heeft daar mooi op ingespeeld !
Nikon heeft daar mooi op ingespeeld !
- Patrick
- Clublid
- Contacteer:
Niet perse. Meer pixels betekent meestal meer ruis. Maar de techniek schrijdt voort, dus wie weet. En als je terugschaalt naar de D7000 resolutie zal het ongetwijfeld beter zijn dan de D7000. En die was al prima op dat gebied.Amateurt schreef:Ik verwacht wel dat de D7100 nog minder ruis heeft bij hogere iso's
- MarcoD750
- Ontwerp & Ontwikkeling
- Contacteer:
Via nikon rumors
"I can assure you that the D7100 is not positioned to replace the D300s as Nikon's flagship DX-format camera - such is the information received from Nikon Japan on the matter."
Read more on NikonRumors.com: http://nikonrumors.com/2013/02/24/nikon ... z2LsyA28cv" onclick="window.open(this.href);return false;
Er staan ook nieuwe test foto's online
http://forums.dpreview.com/forums/threa ... t-50909399
"I can assure you that the D7100 is not positioned to replace the D300s as Nikon's flagship DX-format camera - such is the information received from Nikon Japan on the matter."
Read more on NikonRumors.com: http://nikonrumors.com/2013/02/24/nikon ... z2LsyA28cv" onclick="window.open(this.href);return false;
Er staan ook nieuwe test foto's online
http://forums.dpreview.com/forums/threa ... t-50909399
met vriendelijke groet, Marco
Z6 | Z 24-120 | AF-S Nikkor 14-24 | AF-S Nikkor 24-70 2.8 | AF-S 70-200 2.8 VRI | SB910 | Insta360 |
Z6 | Z 24-120 | AF-S Nikkor 14-24 | AF-S Nikkor 24-70 2.8 | AF-S 70-200 2.8 VRI | SB910 | Insta360 |
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
Wbt signaal/ruis zit de techniek tegenwoordig wel tegen het maximum, daar is niet veel meer te winnen.Patrick schreef:Niet perse. Meer pixels betekent meestal meer ruis. Maar de techniek schrijdt voort, dus wie weet. En als je terugschaalt naar de D7000 resolutie zal het ongetwijfeld beter zijn dan de D7000. En die was al prima op dat gebied.Amateurt schreef:Ik verwacht wel dat de D7100 nog minder ruis heeft bij hogere iso's
We zullen alleen nog een sprongetje gaan zien, wanneer ze de geavanceerde sensortechniek van compact camera’s gaan gebruiken in DSLr’s.
Als je naar de D5200 vs D7000 kijkt zal de winst vooral in het dynamisch bereik bij hoge iso, en de kleurgevoeligheid te zien zijn.
- Caspar
- Forumlid
- Contacteer:
Ik las dit net. Zou mij niet verkeerd uitkomen.
http://nikonrumors.com/2013/02/24/nikon ... ors.com%29
http://nikonrumors.com/2013/02/24/nikon ... ors.com%29
Een hele hoop spullen die ik moet sjouwen...... Daarom hebben we nu een trolley!!
Caspar Wingelaar Fotografie
Caspar Wingelaar Fotografie
- Pjerry
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Ik denk ook dat dat de belangrijkste reden is. Echter de C-concurrent ziet dat niet zo. Zowel de 60D als de 7D hebben een grotere buffer. Het is ook wel erg met Nikon gesteld als alleen een grotere buffer (van een paar Euro) mensen over de lijn moet trekken om zo'n € 1000,= meer voor hun body uit te geven. Er moet dus echt wel meer zijn.Patrick schreef:Buffer: eens. Maar met een grotere buffer is een D400 voor nog minder mensen een optie. Past ook wel in het segment zo.
.
Wat betreft steviger body is dit wel een leuk verhaal: http://www.patrickmollema.com/Patrick%2 ... 119-10.php" onclick="window.open(this.href);return false; (op zijn eigen wijze geschreven natuurlijk

Is dat ook niet de reden dat F1 bestaat......Patrick schreef:Als je puur naar omzet een aantallen kijkt, dan hoef je niets boven de 2000 Euro uit te brengen. En toch moet je dat als serieus merk wel doen, want het zorgt dat men binnen je merk door kan groeien........
Dat mensen zo enthousiast zijn over 1.3 crop extra snap ik niets van. Behalve dat de camera iets sneller wordt, biedt het geen enkele voordeel. Je kunt ook achteraf croppen en dan met meer vrijheden. Ook met die 1.3 crop lever je nl. pixels in....roald71 schreef:Vraag over verschil ten opzicht de d7000 ga je verschil zien van kwaliteit bij gebruik van bv een lens 24-70 2.8 .De een is 16 de ander 24 mega pix zit zelf te kijken naar eventueel een 2e body naast de 7000 .De optie 1.3 crop kan wel handig zijn omdat wat ik fotografeer voor 95 % buiten is maar werkt dit ook goed bij macro.Zal rustig afwachten op de eerste reactie,s want full frame is ook nog een optie maar de d600 heeft toch wat klachten.
Het is een andere sensor dan in de D5200 zit. alleen het aantal MP's komt overeen. Ik vind de verschillen met de D7000 niet zo heel wereldschokkend. Als ik nu een nieuwe camera zou kopen is het een no-brainer (D7100 of D7000), maar ik ga mijn D7000 echt niet aan de kant zetten voor de D7100. Volgens mij is er dus te weinig gedaan door Nikon. 3 jaar moeten wachten op een soort up-grade is wat teleurstellend. Dat Nikon wel weet hoe het zou moeten hebben ze laten zien met de D800 als opvolger van de D700.ErikH schreef:Krijg hier toch wel weer een verhoogde activiteit van NAS van maar wacht toch eerst echt even af wat dit nieuwe model gaat doen qua AF, stof, olie ed. Op de toestanden die oa Jan te Vaassen ondervonden heeft met z'n D7000 daar zit ik toch niet echt op te wachten. Toestel lijkt op eerste gezicht van diversen plank modellen (D600 body en D5200 sensor) in elkaar gezet te zijn. Ben benieuwd naar de eerste ervaringen met dit toestel en hoop dat de eerste kopers er geen problemen mee gaan krijgen. Maar voor mij geldt nu (gezien ook mijn ervaring met de D7000 en diversen anderen met ervaringen met de D600 en D800) net als bij inhalen in het verkeer; bij twijfel niet doen.
Wie durft??![]()
Firmware upgrade, zou ik zo zeggen...Jokidoki schreef:En wat bedoelen ze nu precies met die opmerking in de specs: voorbereid op 25000 iso?
Wat kan jouw D7000 wat de mijne niet kan. Hij gaat echt niet hoger dan H2 hoor.Amateurt schreef:...Zelfde als de D7000 ook al had: Hi1 t/m Hi3
Ik verwacht wel dat de D7100 nog minder ruis heeft bij hogere iso's
Daarnaast is de H-stand niet native, dus eigenlijk een schijnwinst, die veel beter te bereiken is via software. De enige toepassing is als je per se een foto uit de hand wil kunnen maken. Voor de rest absoluut afblijven.