Officiele reactie Nikon op vuile D600 sensor
- Peter
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: Officiele reactie Nikon op vuile D600 sensor
Zullen we er maar over ophouden, wat NCN wel of niet moet doen.....
Het is al meerdere malen geschreven, zowel door Patrick als door ondergetekende. Wij zijn geen partij in deze
Als iemand vindt dat de doelstellingen van onze vereniging eventueel moeten worden aangepast dan opent hij/zij daarover maar een apart draadje.
Het gaat in deze discussie namelijk over de sensor problemen van de D600, niet meer en niet minder
Het is al meerdere malen geschreven, zowel door Patrick als door ondergetekende. Wij zijn geen partij in deze
Als iemand vindt dat de doelstellingen van onze vereniging eventueel moeten worden aangepast dan opent hij/zij daarover maar een apart draadje.
Het gaat in deze discussie namelijk over de sensor problemen van de D600, niet meer en niet minder
- lotjeman61
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
+1
D-800 en nikkor 24-70 2.8 en 70-200 2.8 VR2 en de nikon 50mm 1.8 en de SB-900 en SB910
De autowereld waar de problemen veelal door de dealers worden geconstateerd en doorgegeven en een eventuele terugroep actie ver voor publieke bekendheid van het probleem komt kun je mijns inziens niet vergelijken met deze situatie bij Nikon.pjotrgj1943 schreef:Sato schreef o.a.
Ik blijf erin geloven dat ze uitiendelijk de problemen wel weten op te lossen, Publiekelijk kenbaar maken dat ze fout zaten zit er echter niet in. (Het blijven Japaners/Aziaten.)
Dat lijkt me niet correct. Kijk naar de autowereld. Japanse merken hebben wel degelijk in de gaten gehad dat niet (snel genoeg) reageren op gegronde klachten veel kopers kan kosten en roepen al lange tijd bij problemen vele auto's terug voor controle en evt herstel.
Daar zou Nikon veel van kunnen leren, zeker in een steeds sterker globaliserender markt met steeds mondiger kopers.
Daarin neem ik dan nog niet eens mee dat Japanse autofabrikanten moeten concureren met Europese, Amerikaanse en Azieatische autofabrikanten.
Nikon concureerd enkel met Canon op DSLR gebied. (En echt concureren doen die twee al jaren niet meer. Sony en Pentax zijn ook Japans.) En dus staan beide fabrikanten er heel anders tegenover.
Daarnaast moet je ook niet vergeten dat Nikon nog geen fix heeft (Hoewel las daarnet weer een mooi (mogelijk indianen) verhaal dat nog bewezen/getest moet worden.) En het dus helemaal ingewikkeld wordt als Nikon gaat zeggen: Er is een probleem maar we hebben geen oplossing ervoor, Voorlopig maken we enkel de sensors schoon.
Blijf rustig wachten...
Als je dat doet met alle negatifiteit die nu op forums rondgaat dan is het einde echt zoek.
-----
Zodra Nikon een oplossing heeft zal men hoogstwaarschijnlijk ook met een betere officiele mededeling komen en mogelijk ook met een verzoek tot het aanmelden voor reparatie van de D600's die getroffen zijn door dit probleem.
Nikon weet zelf ook wel dat ze dit goed moeten oplossen maar staan momenteel ook maar met hun rug tegen de muur, En dan helpt het niet als mensen die niet eens een D600 hebben proberen om Nikon over die muur heen te jagen.
Want het valt mij erg op dat erg veel van de mensen die het zich nog wel het meest aantrekken niet eens zelf een D600 hebben.
.
Laatst gewijzigd door Mark Verheijen op di feb 26 2013 7:49 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- Peter
- Clublid
- Contacteer:
Yep, dat laat je dagelijks blijken. Prachtig voor je, goed vasthouden dan maar:-)Mark Verheijen schreef:Wat ben ik blij met mijn 5DM3
Verdere offtopic reacties gaan vanaf nu rechtstreeks de prullenbak in.
Heb je bericht even naar waarheid aangevult.Mark Verheijen schreef:Wat ben ik blij met mijn 5DM3, Zonder lichtlek.
Neem van mij maar aan dat wij beiden net zo blij zijn met onze camera's.

Edit: Peter, Sorry had je bericht nog niet gezien. Zit te typen op mijn tablet.
+1Peter schreef:Yep, dat laat je dagelijks blijken. Prachtig voor je, goed vasthouden dan maar:-)Mark Verheijen schreef:Wat ben ik blij met mijn 5DM3
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
Sato schreef:pjotrgj1943 schreef:Sato schreef o.a.
Want het valt mij erg op dat erg veel van de mensen die het zich nog wel het meest aantrekken niet eens zelf een D600 hebben.
Wellicht dat alle problemen met de nieuwste body's en het uitblijven van een reactie van Nikon wel eens de oorzaak van zou kunnen zijn van het nog kleine aantal D600 dat blijkbaar in omloop is.
Even voor mijzelf gesproken, er is op dit moment geen haar op mijn hoofd die er over denkt om een nieuwe body te kopen zolang ik een onevenredig groot risico loop een met een probleemexemplaar opgescheept te worden.
Iedereen, mijzelf incluis, weet dat de dealer het aanspreekpunt is maar in deze tijden kan zelfs de grootste dealer morgen opeens niet meer bestaan, zie buitenland.
En dan ben je toch echt aangewezen op de medewerking van Nikon.
Nikon Z8, Z6 en wat lenzen en een hoop andere zooi.
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
De reactie geeft niet het maximale vertrouwen. De tekst is zeker geformuleerd om zoveel mogelijk claims te voorkomen. Toch denk ik dat achter de schermen iedereen nu wel serieus genomen zal worden. Dat moeten de eerste echt geslaagde reparaties wel bewijzen. Blijven die uit en het tegendeel is eerder waar dan vrees ik dat Nikon echt door het stof moet. Dat mensen het zat zijn blijkt ook uit de uitspraken op internationale nikon forums. Daar wordt zelfs geredeneerd dat na de d7000 en de d600 dus ook de d7100 een olieprobleem zal hebben...
Laatst gewijzigd door lock op di feb 26 2013 4:04 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
http://nikonrumors.com/2013/02/22/nikon ... ssue.aspx/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sent from my iPhone 5 using Tapatalk
- Hasselbox
- Forumlid
- Contacteer:
Problemen bij de productie kunnen overal en altijd ontstaan.
Als er dan na een half jaar nog steeds producten met vuile sensors en ernstige fouten de deur uit gaan stel ik vast dat het grootste probleem bij de kwaliteit controle te zoeken is.
Of het is zo dat Nikon het niet meer zo nauw daarmee neemt.
Als je weet hoe moderne kwaliteit controle dient te werken, weet je ook dat het probleem al was opgelost. Altans voor de huidige klanten
Dit zal door de niet D600 bezitters ook wel weer als onzin bestempeld worden.
Als er dan na een half jaar nog steeds producten met vuile sensors en ernstige fouten de deur uit gaan stel ik vast dat het grootste probleem bij de kwaliteit controle te zoeken is.
Of het is zo dat Nikon het niet meer zo nauw daarmee neemt.
Als je weet hoe moderne kwaliteit controle dient te werken, weet je ook dat het probleem al was opgelost. Altans voor de huidige klanten
Dit zal door de niet D600 bezitters ook wel weer als onzin bestempeld worden.
-
- Forumlid
Hieraan kan je zien hoe makkelijk op internet een uitspraak uit zijn verband gerukt wordt. De titel suggereert dat het om olie/stof gaat. Maar er wordt in werkelijkheid geen woord besteed aan olie als mogelijke bron van ellende.Rsport20 schreef:http://nikonrumors.com/2013/02/22/nikon-issues-official-statement-on-the-d6000-dustoil-issue.aspx/
Eigenlijk zouden we Nikon om opheldering moeten vragen wat er loos is, waarom over olie (of coating) niets gezegd wordt, en wat ze er nu echt aan doen.
Heb in de Saturn de D600 in handen gehad. Wat een camera!
Hoop dat dat gevoel snel mag terugkomen voor de mensen die net een blauwe maandag exemplaar hebben 

-
- Forumlid
Ivan, ik kan je mening wel onderschrijven. Alhoewel ik heb moeten zoeken naar een plek voor mijn rechtervinger naast de lens.Maar toen ik dat opgelost had werd een fijne camera. Als Nikon het probleem van het begin af aan goed had aangepakt dan waren de cameras niet aan te slepen. Zeker niet voor de huidige prijs.
- de_Jezus
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
Dan mag deze dus rechtstreeks naar de prullenbak!!Kroontje schreef:+1Peter schreef:Yep, dat laat je dagelijks blijken. Prachtig voor je, goed vasthouden dan maar:-)Mark Verheijen schreef:Wat ben ik blij met mijn 5DM3

"You miss 100% of the shots you don't take." By Wayne Gretzky