Ik heb een paar maanden geleden een lichtbox gekocht bij Rittz.nl (artikel NG 4730, om een of andere reden kan ik geen link maken). Het is een kubus met een gat voorin en aan de zijkanten 2 tl buizen 5200 kelvin. De box is vanbinnen zilvergrijs en er zitten wat achtergronddoekjes bij. Afgelopen weekend mee aan het stoeien geweest omdat Sylvia (mijn vrouw) wat zelfgemaakte spulletjes via marktplaats wil gaan verkopen. Ik heb wat zitten stoeien met de 24-120 en de 85mm, maar om een of andere reden krijg ik het niet lekker scherp. Het is natuurlijk de bedoeling dat het zoveel zoveel mogelijk scherp is. Ik zat vrij dicht op het onderwerk en schijn gericht. Voordeel van deze box is dat ik me niet echt bezig hoef te houden met belichting.
Maar heeft iemand tips in jip-en-janneke taal hoe ik dit aan ga pakken en met welke lens en op welke afstand. Ik weet dat hoe dichter op het onderwerk hoe kleiner het scherpte gebied zal zijn, dus misschien de 70-200 en verder weg gaan staan ??? Ook moet ik het artikel hoger gaan zetten zodat ik recht naar voren kan werken. (Hier is een fraai plexiglas hulpstuk voor verkrijgbaar, speciaal voor deze box). Bijgaand een foto van het resultaat tot nu toe met als proef een speelgoed autootje.