Bericht
door Geert » di feb 26 2013 7:46 pm
Christhaa schreef:Geert schreef:leuk idee, maar komt iets meer bij kijken dan even een schep zand op iemand mikken. te dichte densiteit zal effect te niet doen. voor het effect zal ook het meel/zand/of wat dan ook , van achter belicht moeten worden.
volgend probleem is snelheid bevriezen. heb je je daar al in verdiept?
tenslotte is sluitertijd icm studiolamp maximaal 1/200e, dus je zult zeer snelle studiolampen nodig hebben, of reportage flitsers, maar die zijn alleen snel op laag vermogen.
als alles klopt. dan op heb juiste moment op knopje drukken.
Mijn camera haalt de 1/125 sec alleen met studio flitsers... Ik denk dat je zo ie zo een statief nodig hebt..
maar als je je camera op statief zet, dan kan je toch de beweging niet bevriezen. het gaat er om dat je een sluitertijd haalt van ong 1/3000e. dit gaat met je camera niet lukken, dus zul je het met licht moeten bevriezen. je moet het als volgt zien:
instelling camera 1/125e en f8. als dan een foto maakt in studio met licht uit, dan zul je zien dat je een zwarte foto hebt ( er is geen licht aanwezig)
als je nu je studioflitsers aanzet en insteld op f8, en je maakt foto dan heb je een juist belichte foto.
wel nu. de tijd die het licht aanwezig is op je object, dat is dan je belichtingstijd. oftewel de flitsduur . deze moet dusdanig snel zijn, dat die de beweging bevriest! dus een camera op statief heeft daar niets mee te maken. en klinkt mischien niet leuk. maar denk dat dit soort foto's nog te hoog gegrepen zijn voor je. denk dat je beter eerst de elementaire zaken maar onder de knie moet hebben.
Ik schiet op alles wat beweegt!!!!
Nikon D4, D3,D800e, 50 mm 1.8, 85 mm 1.8, 14-24 2.8, 24-70 2.8, 70-200 2.8 vrII, 400 mm 2.8, 1,7 conv, sb 900 en een hok vol Elinchrom en voor buiten de Quadra's !!!!