Nee, het is een andere sensor als die van de D3200, maar exact de zelfde Toshiba sensor die ook in de D5200 zit.Pjerry schreef:Het is een andere sensor dan in de D5200 zit. alleen het aantal MP's komt overeen. Ik vind de verschillen met de D7000 niet zo heel wereldschokkend. Als ik nu een nieuwe camera zou kopen is het een no-brainer (D7100 of D7000), maar ik ga mijn D7000 echt niet aan de kant zetten voor de D7100. Volgens mij is er dus te weinig gedaan door Nikon. 3 jaar moeten wachten op een soort up-grade is wat teleurstellend. Dat Nikon wel weet hoe het zou moeten hebben ze laten zien met de D800 als opvolger van de D700.ErikH schreef:Krijg hier toch wel weer een verhoogde activiteit van NAS van maar wacht toch eerst echt even af wat dit nieuwe model gaat doen qua AF, stof, olie ed. Op de toestanden die oa Jan te Vaassen ondervonden heeft met z'n D7000 daar zit ik toch niet echt op te wachten. Toestel lijkt op eerste gezicht van diversen plank modellen (D600 body en D5200 sensor) in elkaar gezet te zijn. Ben benieuwd naar de eerste ervaringen met dit toestel en hoop dat de eerste kopers er geen problemen mee gaan krijgen. Maar voor mij geldt nu (gezien ook mijn ervaring met de D7000 en diversen anderen met ervaringen met de D600 en D800) net als bij inhalen in het verkeer; bij twijfel niet doen.
Wie durft??![]()
Mijn D7000 gaat meteen in de kast als de D7100 een beetje betrouwbaar blijkt. De veel betere AF, is voor mij het geld al waard.
De rest als de betere auto iso, en de extra bracketing stops zijn ook erg welkom.
Nee, met de D800 heeft Nikon het juist niet begrepen, zij hadden met de D700 het beste all-round werkpaard dat er te krijgen was. Het enige wat Nikon beter heeft gedaan is een andere sensor er in en wat knoppen verstopt. Het is nu geen werkpaard meer, maar een prinses op de erwt. Canon heeft het stokje over genomen, de 5DIII mag dan niet zo veel megapixels hebben, maar benaderd wel veel beter de all round kwaliteiten van de D700. Canon heeft hun fout ingezien met de 5DII, en Nikon maakt nu die fout.