converter canon lens naar nikon camera

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.
martboven1994

Re: converter canon lens naar nikon camera

Bericht door martboven1994 » wo feb 27 2013 5:30 pm

voor de mensen die zeggen dat het wel kan?? kunnen jullie ook met namen komen van die converter of met links?? gr mart

oud0001

Bericht door oud0001 » wo feb 27 2013 7:19 pm

Ik kan maar 1 manier bedenken waarop je een Canon objectief op een Nikon camera kunt krijgen.
Een Novoflexbalg aanschaffen. Aan de objectief zijde een Canon vatting en aan de camera zijde een Nikon vatting.
De algemene balg komt zonder vattingen. Die moet je er nog bij kopen. Dan zou je het zo misschien voor elkaar kunnen krijgen maar dan wordt het helemaal een duur grapje.

Andere methoden zijn er gewoon niet.

martboven1994

Bericht door martboven1994 » wo feb 27 2013 7:39 pm

oke bedankt

D. Haaksma
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door D. Haaksma » wo feb 27 2013 7:54 pm

Tuihanti schreef:Ik kan maar 1 manier bedenken waarop je een Canon objectief op een Nikon camera kunt krijgen.
Een Novoflexbalg aanschaffen. Aan de objectief zijde een Canon vatting en aan de camera zijde een Nikon vatting.
De algemene balg komt zonder vattingen. Die moet je er nog bij kopen. Dan zou je het zo misschien voor elkaar kunnen krijgen maar dan wordt het helemaal een duur grapje.

Andere methoden zijn er gewoon niet.
Hmm.
Ik vind het in ieder geval een idee met een goud randje.
Ik ga de komende weken eens neuzen in de wereld van de macroringen.
Als het lukt.... kom ik daar in ieder geval op terug.

thom

Bericht door thom » wo feb 27 2013 8:53 pm

Diameter is anders en afstand van glas tot sensor is anders. Je kan natuurlijk wel met je dremel je Nikon body een beetje bijwerken!

Voor het film werk gebruik ik alleen Nikkors voor op de Canons. Echt geweldig! Zou nooit de behoefte hebben om Canon glas op een Nikon te plakken, schroeven of wat dan ook.
Omdat Nikkors meestal beter zijn, vooral het oudere spul (vergeleken met Canon objectiefen).

Groet, Thom

Plaats reactie

Terug naar “Overige fotoapparatuur”