Fotograferen door display
Fotograferen door display
Goedemorgen..
Wij hebben de nikon D50 inmiddels dik een jaar en zijn er erg tevreden mee.
We maken mooie foto's, maar ik moet eerlijk zeggen dat de mooiste toevalstreffers zijn.
Ik vind het zelf geweldig leuk om foto's te maken, vandaar ook deze camera, alleen zou ik het liefst foto's maken via het scherm aan de achterkant.
(Dus wat je bij de kleine digitale toestellen altijd ziet). Ik maak namelijk, bij anderen, ook wel eens foto's met "gewone" camera's en gebruik hiervoor dan dus wel dit scherm en deze foto's zijn bijna allemaal geweldig! oke..de kwaliteit is VEEL minder en daarom heb ik nog altijd liever mijn Nikon, maar de foto's zelf zijn gewoon beter gecentreerd etc. Je kan je gewoon veel beter focussen als je door zo'n groot scherm van een afstand kan fotograferen.
Heeft iemand enig idee hoe ik dat kan instellen bij deze camera? Ik zou er erg mee geholpen zijn!
Dank jullie wel.
Groetjes, Rianne
Wij hebben de nikon D50 inmiddels dik een jaar en zijn er erg tevreden mee.
We maken mooie foto's, maar ik moet eerlijk zeggen dat de mooiste toevalstreffers zijn.
Ik vind het zelf geweldig leuk om foto's te maken, vandaar ook deze camera, alleen zou ik het liefst foto's maken via het scherm aan de achterkant.
(Dus wat je bij de kleine digitale toestellen altijd ziet). Ik maak namelijk, bij anderen, ook wel eens foto's met "gewone" camera's en gebruik hiervoor dan dus wel dit scherm en deze foto's zijn bijna allemaal geweldig! oke..de kwaliteit is VEEL minder en daarom heb ik nog altijd liever mijn Nikon, maar de foto's zelf zijn gewoon beter gecentreerd etc. Je kan je gewoon veel beter focussen als je door zo'n groot scherm van een afstand kan fotograferen.
Heeft iemand enig idee hoe ik dat kan instellen bij deze camera? Ik zou er erg mee geholpen zijn!
Dank jullie wel.
Groetjes, Rianne
Idd kan het niet op je D50.
En er komen nu idd DSLR's op de markt, maar die kunnen dat nog niet zo mooi als met een P&S.
Bij Canon kun je in liveview niet AF-en. En bij Nikon werkt het alleen op een statief.
Er zijn camera's die tussen DSLR en P&S in zitten. De Four Thirds camera's. Hier kan het met de laatste types ook. Helaas ook niet altijd even goed als bij de kleine compacte P&S-jes.
En er komen nu idd DSLR's op de markt, maar die kunnen dat nog niet zo mooi als met een P&S.
Bij Canon kun je in liveview niet AF-en. En bij Nikon werkt het alleen op een statief.
Er zijn camera's die tussen DSLR en P&S in zitten. De Four Thirds camera's. Hier kan het met de laatste types ook. Helaas ook niet altijd even goed als bij de kleine compacte P&S-jes.
Het is veel gemakkelijker om een camera met je armen dicht bij je lijf stil te houden dan met gestrekte armen. En op het matglas kun je de scherpte fatsoenlijk zien op de display niet. Het beeldkader is misschien wel intuitiever zichtbaar voor mensen die niet gewend zijn om daar op te letten maar "wij" vallen toch niet in die categorie? Kortom, ik mis het totaal niet en wat mij betreft mogen ze 'm op de D400 weer weglaten.
(En nee, ik sta nooit midden in een menigte met een camera boven mijn hoofd een zinloze foto te maken van een podium in de verte.
(En nee, ik sta nooit midden in een menigte met een camera boven mijn hoofd een zinloze foto te maken van een podium in de verte.

- M.Oorthuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
De oplossing: een compact kopen. Een Dsrl, is hier gewoon niet voor bedoeld.
Misschien handig om de basisprincipe te leren van het fotograferen: hoe je je camera goed vasthoud. Dat is dus niet d.m.v. uitgestrekte armen, maar door je ellebogen tegen je lichaam te drukken en 1 hand om de grip en 1 hand onder de lens en dan door het oculair kijken.
Dat de nieuwe generatie live-view heeft komt alleen maar dat de producenten die "duurdere" camera's willen slijten aan mensen die ze eigenlijk niet nodig hebben.
Misschien handig om de basisprincipe te leren van het fotograferen: hoe je je camera goed vasthoud. Dat is dus niet d.m.v. uitgestrekte armen, maar door je ellebogen tegen je lichaam te drukken en 1 hand om de grip en 1 hand onder de lens en dan door het oculair kijken.
Dat de nieuwe generatie live-view heeft komt alleen maar dat de producenten die "duurdere" camera's willen slijten aan mensen die ze eigenlijk niet nodig hebben.
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
of 'n bloemetje laag bij de grond terwijl je je nette kleren aan hebt en de grond blubberig is, dan houd ik mijn camera ook gewoon op de gok laag en bekijk na 't afdrukken wel of ik goed gegokt heb
fotograferen via zo'n display vind ik overigens helemaal niets; heb ook zo'n handige p&s fuji voor erbij, maar ik voel me toch meer in m'n element als ik door 'n zoeker kan kijken
fotograferen via zo'n display vind ik overigens helemaal niets; heb ook zo'n handige p&s fuji voor erbij, maar ik voel me toch meer in m'n element als ik door 'n zoeker kan kijken
- M.Oorthuis
- Forumlid
- Contacteer:
Ja en? Ik doe dat bij evenementen ook vaak, maar dat heeft helemaal niks met de live-view functie te maken hoor, ik doe dat op de gok.Marten schreef:IK zie op TV overigens genoeg pro's die hun camera boven het hoofd houden als het dringen wordt.Opgezetfan schreef:Dat de nieuwe generatie live-view heeft komt alleen maar dat de producenten die "duurdere" camera's willen slijten aan mensen die ze eigenlijk niet nodig hebben.
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- EelcoD7100
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
Evert, grappig dat je dit verteld, ik heb een paar weken terug ook in een opdringerige situatie foto's gemaakt met m'n fisheye.evertfoto schreef:Soms hou ik mijn camera boven mijn hoofd als het dringen is.
De lens die erop zit is de 10,5mm fisheye.
De kans dat ik iets mis is 0,0
Gewoon m'n camera hoog gehouden en een beetje heen en weer....

en met deze had ik een beetje geluk...

groetjes Eelco
http://500px.com/EelcoVandeKamp
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
geeft niks
Hallo Rianne, ik kan me heel goed voorstellen dat je met het schermpje wilde fotograferen.
Had ik ook toen ik voor het eerst een D70 in mijn handen had, ik heb me rot lopen zoeken in het menu
Achteraf denk ik bij mijzelf dom
Dus jouw gedachte was echt niet zo gek, helaas door de constructie van de D50 is het niet mogelijk.
Meer verder een beer van een camera toch?
Succes er mee.
Groetjes George
Had ik ook toen ik voor het eerst een D70 in mijn handen had, ik heb me rot lopen zoeken in het menu

Achteraf denk ik bij mijzelf dom

Dus jouw gedachte was echt niet zo gek, helaas door de constructie van de D50 is het niet mogelijk.
Meer verder een beer van een camera toch?
Succes er mee.
Groetjes George

Blijf het objectief bekijken