Probleempje opgeslagen bestanden
Probleempje opgeslagen bestanden
Een tijdje terug heb ik een mini-camera gekocht bij dealextreme. Deze heb ik meegenomen op wintersport en mee gefilmd. Het gaat om de MD-80. Nu ik deze bestanden om de computer wil afspelen geeft hij aan dat hij dit niet kan. De eerste filmpjes doen het meestal wel maar de rest niet meer. Het gaat hier om avi-bestanden. Ik denk dat ze op de een of andere manier kapot zijn. Kan iemand mij verder helpen of weet iemand een programma waarmee ik dit kan repareren?
Nikon D200 / Nikon D70 / Nikon EM 90 / Nikon SB-600 / Nikon 18-70 / Nikon 70-300 / Soligor 35-70 / Statief camera / Statief flitser
Re: Probleempje opgeslagen bestanden
Zou je kunnen vertellen met welk software je werkt 
Mac - Windows of misschien wel LINUX
Kroontje
Tevens even verplaatst.

Mac - Windows of misschien wel LINUX

Kroontje
Tevens even verplaatst.
Windows 7
Nikon D200 / Nikon D70 / Nikon EM 90 / Nikon SB-600 / Nikon 18-70 / Nikon 70-300 / Soligor 35-70 / Statief camera / Statief flitser
- DannySan
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Hoi Martijn,Martijn schreef:Een tijdje terug heb ik een mini-camera gekocht bij dealextreme. Deze heb ik meegenomen op wintersport en mee gefilmd. Het gaat om de MD-80. Nu ik deze bestanden om de computer wil afspelen geeft hij aan dat hij dit niet kan. De eerste filmpjes doen het meestal wel maar de rest niet meer. Het gaat hier om avi-bestanden. Ik denk dat ze op de een of andere manier kapot zijn. Kan iemand mij verder helpen of weet iemand een programma waarmee ik dit kan repareren?
je draait dus op Windows 7, mag ik vragen wat voor (fout)melding je krijgt?
Herkent Windows de bestanden 'opeens' niet meer? Zijn de bestands-extensies van al die bestanden hetzelfde?
Welke media-speler heb je software-matig toegewezen als 'standaard' speler?
Vaak is het een combi van de speler + de codec die benodigd is voor het afspelen van het bedoelde bestandsformaat; zo kun je bijvoorbeeld de VLC-mediaspeler installeren (die komt standaard met een hoop codec's en 'vreet' een hoop).
Maar een codec-pack kan ook helpen.
Heb je nog iets meer info?
Groet Danny
Nikon Z5 met een FTZ-adapter voor het glaswerk.
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
Martijn,
Ik ken de MD-80 alleen als vliegtuig, mar dat terzijde.
Eens met Danny.
ik heb eerder weleens meegemaakt dat AVI bestanden, gemaakt met een oudere microsoft applicatie, op een moderenere Mplayer niet te zien waren, kennerlijk was de software niet in staat het formaat te herkennen en de passende codec te zoeken.
Groeten, Gijs
Ik ken de MD-80 alleen als vliegtuig, mar dat terzijde.
Eens met Danny.
ik heb eerder weleens meegemaakt dat AVI bestanden, gemaakt met een oudere microsoft applicatie, op een moderenere Mplayer niet te zien waren, kennerlijk was de software niet in staat het formaat te herkennen en de passende codec te zoeken.
Groeten, Gijs
Laatst gewijzigd door gijs sandberg op zo mar 03 2013 6:36 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Idd, probeer VLC eens.
http://wiki.videolan.org/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.videolan.org/" onclick="window.open(this.href);return false;
De gewone standaard Windows media player heeft nog wel eens problemen met incomplete video bestanden. Terwijl VLC er meestal wel beeld van kan bakken.
http://wiki.videolan.org/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.videolan.org/" onclick="window.open(this.href);return false;
De gewone standaard Windows media player heeft nog wel eens problemen met incomplete video bestanden. Terwijl VLC er meestal wel beeld van kan bakken.

Bij Windows Mediaplayer krijg ik de volgende melding:
Kan het bestand niet afspelen. Mogelijk biedt de speler geen ondersteuning voor het bestandstype of de codec die is gebruikt om het bestand te comprimeren.
Ook heb ik het met VLC geprobeerd, maar dat lukte ook niet.
Hierbij kreeg ik de volgende melding:
Geen bruikbare decodermodule:
VLC ondersteunt het "undf" audio- of videoformaat niet. Helaas kunt u dit niet oplossen.
Maar het gekke vind ik dat hij de eerste 3 bestanden WEL afspeelt, maar de rest niet.
Kan het bestand niet afspelen. Mogelijk biedt de speler geen ondersteuning voor het bestandstype of de codec die is gebruikt om het bestand te comprimeren.
Ook heb ik het met VLC geprobeerd, maar dat lukte ook niet.
Hierbij kreeg ik de volgende melding:
Geen bruikbare decodermodule:
VLC ondersteunt het "undf" audio- of videoformaat niet. Helaas kunt u dit niet oplossen.
Maar het gekke vind ik dat hij de eerste 3 bestanden WEL afspeelt, maar de rest niet.
- DannySan
- Clublid
Undf is 'undefined file format' of eigenlijk: geen idee wat voor bestanden dit zijn...
Weet je zeker dat het .avi bestanden zijn?
Heb je de optie UITgevinkt aangaande bestands-exenties verbergen, en wil je dan een screenshot plaatsen van de map?
Ik heb het idee wellicht dat je camcorder meerdere soorten 'files' aanmaakt en ze niet allemaal bedoeld zijn om af te spelen?
Weet je zeker dat het .avi bestanden zijn?
Heb je de optie UITgevinkt aangaande bestands-exenties verbergen, en wil je dan een screenshot plaatsen van de map?
Ik heb het idee wellicht dat je camcorder meerdere soorten 'files' aanmaakt en ze niet allemaal bedoeld zijn om af te spelen?
Nikon Z5 met een FTZ-adapter voor het glaswerk.