Geheugenkaart perikelen
Re: Geheugenkaart perikelen
Marcel..waar komt jouw vriend in September naar Texas?
Ik woon in Abilene, West Texas...misschien kan ik samen met je vriend wat fotos maken hier in de buurt?
Ik woon in Abilene, West Texas...misschien kan ik samen met je vriend wat fotos maken hier in de buurt?
- marcel.b
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Dacht in een streek met alleen JA - knikkers. Weet het fijne er niet helemaal van.
Kan het wel navragen als je wil.
Leuk dat je er op reageert !
Groet Marcel.
Kan het wel navragen als je wil.
Leuk dat je er op reageert !
Groet Marcel.
D4, Nikon glas, Feisol.
Fuji XT 1
Fuji XT 1
Met het oog op a.s. vakantie ben ik dus op zoek naar een veilige en handige manier om mijn sd geheugenkaartjes op te bergen of te back uppen.
Een laptop meenemen is geen optie, de iPad gaat mee maar heeft 'maar' 16gb geheugen. Daarnaast weinig opties onderweg om iets over te zetten naar een dropbox of dergelijke.
Kun je op de SD kaart geen bestandje aanmaken met je adresgegevens? Mocht die dan kwijtraken in de hoop dat men dan erop gaat kijken en je deze toestuurd/contact met je opneemt?
Of kan dit je foto's of werking van het kaartje beïnvloeden?
Een laptop meenemen is geen optie, de iPad gaat mee maar heeft 'maar' 16gb geheugen. Daarnaast weinig opties onderweg om iets over te zetten naar een dropbox of dergelijke.
Kun je op de SD kaart geen bestandje aanmaken met je adresgegevens? Mocht die dan kwijtraken in de hoop dat men dan erop gaat kijken en je deze toestuurd/contact met je opneemt?
Of kan dit je foto's of werking van het kaartje beïnvloeden?
- a vgastel
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
Neem een foto met je adres en neem meerderen kaarten mee en berg ze apart op .
mvgr bert
Nikon D-90 Nikon 7200 met grip 8-105 vr Nikon sb900 TRIOPODc-258t
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Tokina 12-24 f/4 AT-X DX (Versie I)
Tokina at-xpro 28-70 1:2.6--2.8 / 17mm 1:3.5 /70-210 1:4-5.6 /35-70ai1:3.5-4.8
Nikon D-90 Nikon 7200 met grip 8-105 vr Nikon sb900 TRIOPODc-258t
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Tokina 12-24 f/4 AT-X DX (Versie I)
Tokina at-xpro 28-70 1:2.6--2.8 / 17mm 1:3.5 /70-210 1:4-5.6 /35-70ai1:3.5-4.8
Afhankelijk van welke camera je hebt, kun je ook in b.v. de copyright info of commentaar info je contactgegevens invullen. Dan worden bij iedere opname in de EXIF data je persoonlijke gegevens weggeschreven.Suzanne schreef: Kun je op de SD kaart geen bestandje aanmaken met je adresgegevens? Mocht die dan kwijtraken in de hoop dat men dan erop gaat kijken en je deze toestuurd/contact met je opneemt?
Je kunt natuurlijk ook in een los bestandje op je SD kaart, tekst met persoonlijke info zetten, maar dan heb je daarvoor wel een andere computer nodig om dat aan te maken. En moet je natuurlijk niet je geheugenkaart met je camera formatteren, anders zijn die gegevens ook weer weg...

Nee hoor, alleen een klein beetje minder opslagcapaciteit, maar dat is te verwaarlozen, als je gewoon een simpel tekstbestandje zou gebruiken.Suzanne schreef: Of kan dit je foto's of werking van het kaartje beïnvloeden?
Maar een foto van je NAW gegevens kan natuurlijk ook.
Heeft de iPad niet de mogelijkheid om een extra storage device aan te hangen? Ik gebruik b.v. wel eens zo'n miniatuur 2.5" externe 1TB harddisk aan m'n Android device om veel data mee te kunnen nemen. Blijft wel altijd een 2-traps raket. Dus eerst data van je camera naar je tablet achtige device en dan naar het externe device. Want het is me nog niet gelukt om zowel de camera als het externe storage device TEGELIJK aan het Android tablet te hangen...
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Standaard kan dat niet bij een iPad. Dat zijn de restricties die Apple erin heeft gebracht. Na een < Jailbreak > van de iPad, kan het wel.CaptainHook schreef: Heeft de iPad niet de mogelijkheid om een extra storage device aan te hangen? Ik gebruik b.v. wel eens zo'n miniatuur 2.5" externe 1TB harddisk aan m'n Android device om veel data mee te kunnen nemen.
Zie demo: http://www.youtube.com/watch?v=T1hayhLy0DY" onclick="window.open(this.href);return false;
Heb je het wel eens geprobeerd met een USB-hubje ertussen?CaptainHook schreef:Ik gebruik b.v. wel eens zo'n miniatuur 2.5" externe 1TB harddisk aan m'n Android device om veel data mee te kunnen nemen. Blijft wel altijd een 2-traps raket. Dus eerst data van je camera naar je tablet achtige device en dan naar het externe device. Want het is me nog niet gelukt om zowel de camera als het externe storage device TEGELIJK aan het Android tablet te hangen...
Vriendelijke groet, Léon Obers
Volgens mij kun je aan een USB OTG kabel geen hubje hangen en dan verwachten dat beide externe devices, via het Android device, elkaar zien c.q. dat je data heen en weer kunt kopiëren...
- JvdKooij
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Contacteer:
ook niet met zoiets?
http://dx.com/p/blue2-bc-019-multi-func ... tabProInfo" onclick="window.open(this.href);return false;
volgens mij zou je dan toch via een programma als verkenner (weet even de android naam niet uit mijn hoofd) toch bestanden moeten kunnen verplaatsen?
http://dx.com/p/blue2-bc-019-multi-func ... tabProInfo" onclick="window.open(this.href);return false;
volgens mij zou je dan toch via een programma als verkenner (weet even de android naam niet uit mijn hoofd) toch bestanden moeten kunnen verplaatsen?
Groetjes,
Jaap
Jaap
- Léon Obers
- Forumlid
Via een hubje kun je er ook een muis, keyboard etc. aanhangen: http://www.youtube.com/watch?v=EN5_kJjKT5o" onclick="window.open(this.href);return false;CaptainHook schreef:Volgens mij kun je aan een USB OTG kabel geen hubje hangen en dan verwachten dat beide externe devices, via het Android device, elkaar zien c.q. dat je data heen en weer kunt kopiëren...
Zelfs standaard draadloze muizen (met een USB-sleuteltje): http://www.youtube.com/watch?v=QIVCBsBIK7U" onclick="window.open(this.href);return false;
Camera aan een hubje: http://www.youtube.com/watch?v=DFEz9SOXZ-M" onclick="window.open(this.href);return false;
Waarom zou het met een camera en drive niet gaan? Een keer testen en je weet of lukt.
Dank je allen. Een foto maken van je adresgegevens, wat kan het leven soms toch simpel zijn he (m.a.w. dat ik daar zelf niet op kom
)

- Léon Obers
- Forumlid
En er zijn echt mensen die eerlijk genoeg zijn om bij verlies het kaartje naar je toe te sturen.
Het meest opmerkelijke verhaal wat ik ken is van een onderwatercamera, die in zee verloren ging, en na 5 jaar en een kleine 10.000 kilometer verder in Taiwan werd gevonden door een medewerker van een vliegmaatschappij. De eigenaar van de foto's werd achterhaald.
De vliegmaatschappij stuurde de opnamen echter niet terug, maar bood de dame in kwestie (van wie de foto's waren) een volledig verzorgde vliegvakantiereis aan om de camera (van wat er nog van over was), en het nog steeds intacte geheugenkaartje in Taiwan op te komen halen.
http://www.nydailynews.com/news/nationa ... -1.1299741" onclick="window.open(this.href);return false;
Zie ook filmpje onderaan.
Het meest opmerkelijke verhaal wat ik ken is van een onderwatercamera, die in zee verloren ging, en na 5 jaar en een kleine 10.000 kilometer verder in Taiwan werd gevonden door een medewerker van een vliegmaatschappij. De eigenaar van de foto's werd achterhaald.
De vliegmaatschappij stuurde de opnamen echter niet terug, maar bood de dame in kwestie (van wie de foto's waren) een volledig verzorgde vliegvakantiereis aan om de camera (van wat er nog van over was), en het nog steeds intacte geheugenkaartje in Taiwan op te komen halen.

http://www.nydailynews.com/news/nationa ... -1.1299741" onclick="window.open(this.href);return false;
Zie ook filmpje onderaan.
- Pjerry
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Aan twee halve kaartjes heb je toch ook nietsyzf1kr schreef:Nee, dat is nou net wat hij vraagt. Tips om om het de volgende keer te voorkomen.Corbr schreef:Ik denk dat je er niets aan hebt om te lezen hoe je het wel had moeten doen. Dat weet je denk ik nu ook wel voor de volgende keer.
Dat van die DVD's is een goede tip, deed mijn broertje tijdens zijn wereld reizen ook altijd, maar hij verstuurde ze dan wel altijd per post. In 2 voud (vanaf 2 verschillende postkantoren op verschillende tijdstippen naar 2 verschillende adressen). Maar goed ook, want de helft kwam maar aan.

- Pjerry
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Op al mijn SD-kaarten heb ik een eerste foto (JPG) staan van een visitekaartje. Foto is gelockt, anders wordt hij er ook afgehaald de eerst volgende keer dat ik mijn foto's upload.
Er bestaan inderdaad nog eerlijke vinders, die je dan je kaartje toesturen als ze hem vinden. Ik doe het al jaren zo, tot nog toe tevergeefs, want ik ben nog nooit een kaartje kwijt geraakt, maar wie weet wat morgen brengt....
.
Er bestaan inderdaad nog eerlijke vinders, die je dan je kaartje toesturen als ze hem vinden. Ik doe het al jaren zo, tot nog toe tevergeefs, want ik ben nog nooit een kaartje kwijt geraakt, maar wie weet wat morgen brengt....