Hot news review D300

Discussies over fotografie met de D100, D200, D300, D300s, D500, D700, D800, D800E, D810 en D850
riesroni

Hot news review D300

Bericht door riesroni » zo sep 09 2007 8:06 pm

paparazzi

Bericht door paparazzi » zo sep 09 2007 8:27 pm

't gaat mij 'n beetje teveel over de technische specificaties: resultaten en vergelijkingen wil ik zien!

wat ik jammer vind:

Afbeelding

dit is zo'n ontzettend kut-knopje wat niet vergrendeld kan worden waardoor 't vaak als je de camera uit je tas haalt en snel wilt reageren opeens op 'm' blijkt te staan, jammer dus dat ze deze blunder van de D200 niet verbeterd hebben op de D300

dick
Forumlid
Forumlid

Bericht door dick » zo sep 09 2007 8:30 pm

yep,

helemaal mee eens.
dat knopje zit echt op de verkeerde plek, euhh k..t.

Dick

rik6230

Bericht door rik6230 » zo sep 09 2007 8:48 pm

Deze hebben we al gezien.

Roelof
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Roelof » ma sep 10 2007 2:18 am

Eerlijk gezegd vind ik dat een prima plaats voor dat knopje. Ik kan me niet voorstellen dat je er per ongeluk tegen aankomt en toch zit ie op een goed bereikbare plek, mooi logisch dicht bij de lens.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.

mikemix

Bericht door mikemix » ma sep 10 2007 2:28 am

Vind het ook een prima plek, vanaf de F4 zit hij al daar op die
plek, alleen nu aan de objectief zijde, wat ik juist een verbetering vind.
Misschien scheelt het dat ik al vanaf de F4 schiet.

paparazzi

Bericht door paparazzi » ma sep 10 2007 7:09 am

Roelof schreef:Ik kan me niet voorstellen dat je er per ongeluk tegen aankomt
zolang je 'm in je handen hebt niet nee, maar als ie in de tas heeft gezeten en ik haal 'm eruit staat 't knopje vaak op M

de eerste keren dat 't me overkwam dacht ik dat de camera kapot was, want AF werkt dan niet

zulk soort knopjes moeten eigenlijk vergrendeld kunnen worden of er moeten 2 handelingen voor nodig zijn om de stand te veranderen, vooral de M stand moet goed te vergrendelen zijn, als je die al 'n keer zou willen gebruiken is dat voor 'n onderwerp waar je tijd voor hebt

wil
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door wil » ma sep 10 2007 8:23 am

ik fotografeer al met de D200 sinds deze op de markt kwam en hoor nu pas van dit probleem bij sommige mensen.

Ik heb er nooit last van gehad dat deze knop anders stond nadat ik hem uit de tas haal.

emdeklerk
Forumlid
Forumlid

Bericht door emdeklerk » ma sep 10 2007 9:16 am

Misschien is de tas gewoon te krap?
Het knopje zit op dezelfde plek als op mijn F90, en ik heb er nog nooit last van gehad, zelfs nog nooit van gehoord dat het onbedoeld versteld werd.

Groet, E.M. de Klerk

paparazzi

Bericht door paparazzi » ma sep 10 2007 9:23 am

te krap zeker niet, ik leg 'm in 't bovenvak van een lowepro rugzak

't is het enige knopje op de D200 waar ik last mee heb, de rest van de knopjes heeft geen rare uitsteeksels en/of zit op plaatsen waar 't nergens achter kan blijven haken dus verschuiven ze niet zomaar

Jur
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Jur » ma sep 10 2007 11:11 am

Ik heb dit probleem nooit gehad met mijn F4s, F100 en D2x.
Jur

Roelof
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Roelof » ma sep 10 2007 12:57 pm

Ik heb mijn andere camera's eens geprobeerd en het knopje gaat bij de D200 inderdaad iets lichter, dus als ie ergens tegenaan komt dan zou het knopje om kunnen gaan.
Wat ik me nu afvraag, hoe bergt een ieder zijn D200 op in de tas. Als je heb met de lens naar beneden in de tas laat zakken (paraattasmethode) dan zul je nergens last van hebben.
Laat je hem met de onderkant van de camera naar beneden in de tas zakken, dan zou hij inderdaadergens achter kunnen haken en dan op M kunnen komen te staan ipv C of S.
Heb je net als ik altijd een MB-D200 onder de camera dan zul je er nooit last van hebben, want dan drukt de bredere grip obstakels weg voordat ze bij de schakelaar kunnen komen.

Een schakelaar die iets zwaarder zou gaan, zou al voldoende zijn om dit probleem te verhelpen.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.

dick
Forumlid
Forumlid

Bericht door dick » ma sep 10 2007 1:04 pm

Alleen met het uit de tas pakken heb ik het zelfde als paparazzi, dat ik op een of andere manier met mijn vinger onbewust het knopje verzet.
Niet echt een probleem, maar een andere plaats had ik beter gevonden.

Dick

yoyo

Bericht door yoyo » ma sep 10 2007 6:50 pm

Voor mij een onbekend probleem.
F-801s, D2H en D2Hs. Knopje zit overigens wel anders bij deze camera's.

paparazzi

Bericht door paparazzi » ma sep 10 2007 7:41 pm

Roelof schreef:Wat ik me nu afvraag, hoe bergt een ieder zijn D200 op in de tas. Als je heb met de lens naar beneden in de tas laat zakken (paraattasmethode) dan zul je nergens last van hebben.
bij mij ligt ie ongeveer horizontaal in 't bovenvak van mijn rugzak, vind dat onderste vak met al die hokjes te lastig te openen als je snel wilt kunnen reageren met camera pakken, dus daar doe ik 'm nooit in en met de 17-55 met zonnekap erop wordt dat ook te krap om 'm daar rechtop in te duwen

Plaats reactie

Terug naar “D100, D200, D300(s), D500, D700, D8x0(E)”