Importeren foto's op ipad lukt niet
Importeren foto's op ipad lukt niet
Foto's importeren op de ipad 3, die waren geschoten op mijn M43 camera (16mb), was nooit een probleem.
Nu ik hetzelfde probeer met foto's van mijn D600, lukt dit niet. Ik krijg een uitroepteken te zien bij de foto's die ik heb aangeklikt om te importeren.
Wat is hier aan de hand? Zijn de bestanden soms te groot?
Nu ik hetzelfde probeer met foto's van mijn D600, lukt dit niet. Ik krijg een uitroepteken te zien bij de foto's die ik heb aangeklikt om te importeren.
Wat is hier aan de hand? Zijn de bestanden soms te groot?
Re: Importeren foto's op ipad lukt niet
Nog een vraag:
Als je zowel NEF als jpg schiet, wat leest de ipad dan in?
Als je zowel NEF als jpg schiet, wat leest de ipad dan in?
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Nee
NEF inlezen op de iPad gaat sowieso niet lukken, nou ja inlezen misschien wel maar niet tonen. Vandaar het uitroepteken.
- aquarius
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Oh ??? dat is raar. Ik heb er geen problemen mee. Hij leest ze gewoon in en geeft ze ook weer.FvM schreef:NEF inlezen op de iPad gaat sowieso niet lukken, nou ja inlezen misschien wel maar niet tonen. Vandaar het uitroepteken.
Groet,
Aquarius
Het verschil tussen onkruid en een bloem is een oordeel.
D3 D4S en nog wat materiaal voor mijn lensdoekjes.
- Léon Obers
- Forumlid
Bovendien vraag ik me af of zelfs de JPG-bestanden van een D600 niet wat groot zijn om te tonen.FvM schreef:NEF inlezen op de iPad gaat sowieso niet lukken, nou ja inlezen misschien wel maar niet tonen. Vandaar het uitroepteken.
Nu heb je wel iPad's met Retina schermpjes die een hogere resolutie hebben, maar ik zou standaard niet een groter beeld uploaden naar een iPad van wat het scherm formaatvullend kan tonen. Van wat ik in de specs zie, is dat 1024 x 768 pixels. Beter de beelden op een gewone PC aan te passen, en dan de beeldjes die je op de iPad wilt zien, gaan overzetten. Is niet alleen wat efficiënter in het geheugengebruik van de iPad, maar wellicht ook voor de accu.
Vriendelijke groet, Léon Obers
- Léon Obers
- Forumlid
Zul je toch een NEF-viewer app hebben moeten installeren om NEF-files te kunnen omzetten / zien. Standaard kan een iPad dat niet.aquarius schreef: Oh ??? dat is raar. Ik heb er geen problemen mee. Hij leest ze gewoon in en geeft ze ook weer.
Bijv.: https://sites.google.com/site/iphotoraw/" onclick="window.open(this.href);return false;
- aquarius
- Clublid
- Contacteer:
Ik heb even gegoogeld en dit gevonden. Misschien dat dit de TS helpt.
http://www.flickr.com/groups/d600club/d ... 207200042/" onclick="window.open(this.href);return false;
Groet,
Aquarius
http://www.flickr.com/groups/d600club/d ... 207200042/" onclick="window.open(this.href);return false;
Groet,
Aquarius
Het verschil tussen onkruid en een bloem is een oordeel.
- Léon Obers
- Forumlid
Van wat ik lees is het vooral een kwestie van geheugen van de iPad. Je moet alle andere apps sluiten, om het met een "Photo app" te kunnen bekijken.
http://www.georgewheelhouse.com/blog/20 ... on-kit-fix" onclick="window.open(this.href);return false;
All I had to do was close down the apps I had running. You do this by double-clicking the Home button, and closing down the icons along the bottom of the screen. I restarted the iPad, but I don't think that was really essential. Now the iPad is back to importing high-res RAW files from the D800. I guess the cause was either that the Photos app needed closing and reopening after the iOS 6 update, or that I simply had too many apps open at once, and the iPad didn't have enough RAM available to process the large photos I was trying to import.
Beeldjes aanpassen aan het apparaat qua resolutie en omvang van het geheugen lijkt me toch de aangewezen weg, als het de bedoeling is wat foto's onderweg mee te hebben om aan familie en kennissen te laten zien.
http://www.georgewheelhouse.com/blog/20 ... on-kit-fix" onclick="window.open(this.href);return false;
All I had to do was close down the apps I had running. You do this by double-clicking the Home button, and closing down the icons along the bottom of the screen. I restarted the iPad, but I don't think that was really essential. Now the iPad is back to importing high-res RAW files from the D800. I guess the cause was either that the Photos app needed closing and reopening after the iOS 6 update, or that I simply had too many apps open at once, and the iPad didn't have enough RAM available to process the large photos I was trying to import.
Beeldjes aanpassen aan het apparaat qua resolutie en omvang van het geheugen lijkt me toch de aangewezen weg, als het de bedoeling is wat foto's onderweg mee te hebben om aan familie en kennissen te laten zien.
- Niels
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
Heb je de laatste software op je iPad geïnstalleerd? Wil ook wel eens helpen.
Ik kan altijd prima NEF bestanden openen, opslaan, bewerken op mijn iPad.
Klikken is nog nooit zo leuk geweest met mijn Nikon...
Flickr
Nikon D7000, Nikkor 16-85 VRII, Nikkor 50mm 1.4G, SB-700, Fuji X20 en een hoop kleine rommel erbij...
Flickr
Nikon D7000, Nikkor 16-85 VRII, Nikkor 50mm 1.4G, SB-700, Fuji X20 en een hoop kleine rommel erbij...
- henkk
- Clublid
- Contacteer:
Bewerkt hij dan de NEF of het ingesloten JPEG bestandje?Niels schreef:Heb je de laatste software op je iPad geïnstalleerd? Wil ook wel eens helpen.
tja, F of Z? wat meenemen? Of de 1? Of iets analoogs zoals F4S of FA?
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums
- Niels
- Forumlid
Goeie vraag, ik fotografeer alleen in NEF, maar daar zit toch geen JPEG bestand in...?henkk schreef:Bewerkt hij dan de NEF of het ingesloten JPEG bestandje?
Flickr
Flickr
- Léon Obers
- Forumlid
Daar zit een JPG "voorbeeldbestand" bij ingesloten. Relatief niet al te groot. Als je het bewerkt in Nikon Capture NX2 wordt er daarna een groter JPG-bestand bijgesloten. Vandaar dat het bestand groter wordt.
- Niels
- Forumlid
Dat wist ik niet, bedankt!Léon Obers schreef:Daar zit een JPG "voorbeeldbestand" bij ingesloten. Relatief niet al te groot. Als je het bewerkt in Nikon Capture NX2 wordt er daarna een groter JPG-bestand bijgesloten. Vandaar dat het bestand groter wordt.
Om op de vraag terug te komen, heb het gechecked, het zijn de NEF bestanden die hij opent, bewerkt en weergeeft. Als ik het bestand dan bijvoorbeeld mail, wordt het omgezet naar JPEG.
Flickr
Flickr
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
vraagje tussendoor, misschien niet helemaal on-topic.
Maar ik zit te denken aan een Ipad 4.
Sluit je de camera rechtstreeks op de USB poort aan om te importeren?
Maar ik zit te denken aan een Ipad 4.
Sluit je de camera rechtstreeks op de USB poort aan om te importeren?
- Léon Obers
- Forumlid
Rechtstreeks zal niet lukken, hooguit met een accessoire ertussen.
http://www.google.nl/search?q=ipad+conn ... 00&bih=746" onclick="window.open(this.href);return false;
Verder heeft Apple nogal wat protectionistische foefjes uitgehaald om het overzetten van bestanden "algemeen" via een USB-stickje e.d. te belemmeren. Van iPad naar een PC helemaal vervelend. Makkelijkste manier is dan de iPad te "jailbreaken". Zonder jailbreak zijn er wel wat software tooltjes, waarbij je een paar onderdelen van iTunes erbij moet installeren.
http://www.google.nl/search?q=ipad+conn ... 00&bih=746" onclick="window.open(this.href);return false;
Verder heeft Apple nogal wat protectionistische foefjes uitgehaald om het overzetten van bestanden "algemeen" via een USB-stickje e.d. te belemmeren. Van iPad naar een PC helemaal vervelend. Makkelijkste manier is dan de iPad te "jailbreaken". Zonder jailbreak zijn er wel wat software tooltjes, waarbij je een paar onderdelen van iTunes erbij moet installeren.