Vandaag portret geoefend met D80 en 50:1.8 samen met de SB 400 en statief. Ben niet helemaal tevreden en denk dat ik de bassis instellingen niet goed heb. Vooral de opname met 2 personen vind ik moelijk om alles scherp te krijgen.
http://www.flickr.com/photos/12633647@N06/
M.vr.gr. Johan1025
Portret oefenen
Johan, ik vind deze foto's helemaal niet verkeerd. De belichting vind ik echt netjes. Het valt niet mee om met een opzetflitser in een studio omgeving echt mooi belichte foto's te maken. Dat heb je goed gedaan. Foto 1 vind ik de mooiste. Bij foto 3 zie je de persoon om de voorgrond mooi scherp en de persoon op de achtergrond niet. Dat heeft te maken met de grootte van het diafragma. Dus kleiner diafragmenteren. In een studio met een egale achterwand kan dat geen kwaad.
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
niet verkeerd
Hallo Johan de moeder met dochter vind ik het mooist.
De anderen niet slecht, maar op mijn monitor komen die foto's een beetje grauw over, misschien iets oplichten in NX?
Ook de slagschaduw van je flitser is wat storend, je onderwerp iets verder van de achtergrond af zetten en met een reflexischerm de achtergrond iets oplichten.
Maar ze zien er niet verkeerd uit hoor.
Groetjes George
De anderen niet slecht, maar op mijn monitor komen die foto's een beetje grauw over, misschien iets oplichten in NX?
Ook de slagschaduw van je flitser is wat storend, je onderwerp iets verder van de achtergrond af zetten en met een reflexischerm de achtergrond iets oplichten.
Maar ze zien er niet verkeerd uit hoor.
Groetjes George

Blijf het objectief bekijken
- ArjanAanraad
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Leuke warme plaaten gemaakt met een mooi objectief. Inderdaad even uitkijken met de scherptediepte, foto 1390...... Probeer ook eens via het plafond te belichten en dan met optie "invulflitsen" te flitsen, waarschijnlijk ben je dan die slagschaduwen kwijt, op zich zijn ze trouwens niet echt hinderlijk...
Veel plezier en geniet ervan!
Veel plezier en geniet ervan!