Update ViewNX 2.7.4

Discussies over fotobewerking en archivering
Plaats reactie
Jur
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Update ViewNX 2.7.4

Bericht door Jur » di mar 12 2013 10:06 am

Er is weer een update van ViewNX2 beschikbaar: versie 2.7.4

Wijzigingen in versie 2.7.4
Ondersteuning voor de D7100 is toegevoegd.
De juiste objectiefnaam wordt nu weergegeven voor foto's die zijn gemaakt met een digitale spiegelreflexcamera en de AF-S NIKKOR 800mm f/5.6E FL ED VR. In de volgende gevallen geeft de weergegeven objectiefnaam echter een G-type objectief aan in de metagegevens in het palet Bewerken.
- Beelden die zijn vastgelegd met een camera uit de Nikon 1-serie en de FT-1 vattingadapter
- Films die zijn opgenomen met een digital spiegelreflexcamera

Aanvullende wijzigingen in de Macintosh-versie
Een probleem dat ertoe leidde dat beelden die zijn opgeslagen in de JPEG-indeling met Capture NX 2 versie 2.3.0 of 2.3.1 niet konden worden geopend in ViewNX 2 is verholpen.

Download
Jur

CaptainHook

Re: Update ViewNX 2.7.4

Bericht door CaptainHook » di mar 12 2013 10:18 am

Dank voor de link wederom. Alhoewel ik wel altijd de engelstalige opzoek, want ik heb geen behoefte aan de nederlandse versie. :wink:

Wel jammer dat Nikon/Nik zo weinig doet aan performance verbeteringen. Want ViewNX en CaptureNX zijn nog steeds errug traaaaaag met zaken als bestandsconversie. Wordt toch tijd dat ze eens GPU acceleratie gaan benutten. :idea:

MauritsD
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door MauritsD » di mar 12 2013 10:59 am

CaptainHook schreef:Wel jammer dat Nikon/Nik zo weinig doet aan performance verbeteringen. Want ViewNX en CaptureNX zijn nog steeds errug traaaaaag met zaken als bestandsconversie. Wordt toch tijd dat ze eens GPU acceleratie gaan benutten. :idea:
+1
"Er zij licht; en er was licht." (Genesis 1:3)
Nikon heeft daar mooi op ingespeeld !

oud0001

Bericht door oud0001 » di mar 12 2013 11:59 am

Tnx Jur,

Die zit er weer in. :wink:

Hans Braakhuis
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Hans Braakhuis » di mar 12 2013 2:42 pm

Neem dat als je bij Nikon zelf kijkt wel ergens een download kunt vinden. De link van Jur is ook voldoende. maar nu is m'n onvolprezen View NX2 ook uitgerust met de fameuze Message Centre 2 software. (versie 2.1.0)

Klik ik nu in ViewNX2 op Help en dan op Controleren nieuwe updates dan zie ik niks verschijnen.
Hier een plaatje van m'n upgrade poging op vandaag 14:24 uur. Jur schrijft zijn bericht al om 10:06 am.
Afbeelding

In het verleden wel eens gemaild met Nikon Service en daar vroegen ze welke versie ik had. Dat is nu: 2.7.2. 64 bit.
In het Nikon Message Centre heb je een tabblad voor voorkeuren. Bij de Firmware alles maar eens aangeklikt. Alhoewel daar Nikon Capture of Nikon View niet bij staat. Het resultaat is een scherm vol met upgrades maar geen upgrade van View NX2.

Afbeelding

en nog steeds geen upgrade mogelijkheid voor ViewNX2.

Werkt dit bij jullie wel?
Windows 8
Mozilla Firefox 19.0.2

CaptainHook

Bericht door CaptainHook » di mar 12 2013 2:49 pm

@Hans: dat is common practice hoor, bij allerlei software programma's.
Dat de ingebouwde update functie pas enige tijd later de updates aanbiedt.
Dit om te voorkomen dat de hele wereld tegelijk de updates gaan downloaden...

GdP

Bericht door GdP » di mar 12 2013 3:24 pm

CaptainHook schreef:Dank voor de link wederom. Alhoewel ik wel altijd de engelstalige opzoek, want ik heb geen behoefte aan de nederlandse versie. :wink:

Wel jammer dat Nikon/Nik zo weinig doet aan performance verbeteringen. Want ViewNX en CaptureNX zijn nog steeds errug traaaaaag met zaken als bestandsconversie. Wordt toch tijd dat ze eens GPU acceleratie gaan benutten. :idea:

Ik denk dat je de oorzaak van de trage bestandsconversie in je eigen computer moet zoeken.

Ik gebruik MS Windows 7 - 64 bit met 8 GByte werkgeheugen, en kan bepaald niet zeggen dat het allemaal nogal traag verloopt.

Al geruime tijd wordt de 64 bit versie van Nikon Capture NX2 aangeboden waarmee de klachten over de trage werking van dit programma de wereld uit zijn.

PS. Het is best koud vandaag. :(

gijs sandberg
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****

Re: nog steeds geen

Bericht door gijs sandberg » di mar 12 2013 3:32 pm

Beste Hans,

Hoe vaak hebben we foto's die met de nieuwe 800mm lens gemaakt zijn?
Is er uberhaubt al een exemplaar in het land ?

Overigens ben ik van mening dat Nikon bij de installatiesoftware zorgvuldiger te werk moet gaan:
Ik ben het langzamerhand zat om na iedere update overtollige Icons en Startmenu-items op te moeten ruimen. (Versie voor Win7-64).
Groeten, Gijs
Laatst gewijzigd door gijs sandberg op di mar 12 2013 6:16 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)

ReneG
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door ReneG » di mar 12 2013 3:59 pm

GdP schreef:
CaptainHook schreef:Dank voor de link wederom. Alhoewel ik wel altijd de engelstalige opzoek, want ik heb geen behoefte aan de nederlandse versie. :wink:

Ik denk dat je de oorzaak van de trage bestandsconversie in je eigen computer moet zoeken.

Ik gebruik MS Windows 7 - 64 bit met 8 GByte werkgeheugen, en kan bepaald niet zeggen dat het allemaal nogal traag verloopt.

Al geruime tijd wordt de 64 bit versie van Nikon Capture NX2 aangeboden waarmee de klachten over de trage werking van dit programma de wereld uit zijn.

PS. Het is best koud vandaag. :(
Idem. Bij mij vliegt de bestandsconversie (wel win 7 64 bits, 12 GB RAM). Andere acties trouwens ook. Het zal ongetwijfeld nog wel sneller kunnen, maar ik zit eigenlijk nooit meer ergens op te wachten. Nou ja, bij een paar honderd foto's misschien, maar dan heb je het hooguit over een paar minuten.
Spul waarmee je foto's maakt...

Kroontje

Bericht door Kroontje » di mar 12 2013 4:37 pm

We gaan hier toch niet een discussie op het forum beginnen, betreft de beste Computer hardware.
Laten we het lekker op de ViewNX Update houden;)

Kroontje

Cees
Forumlid
Forumlid

Bericht door Cees » di mar 12 2013 4:57 pm

Kroontje schreef:We gaan hier toch niet een discussie op het forum beginnen, betreft de beste Computer hardware.
Laten we het lekker op de ViewNX Update houden;)

Kroontje

En die haal je gewoon zelf van de site van Nikon. Jur meldt het niet voor niets.
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

CaptainHook

Bericht door CaptainHook » di mar 12 2013 7:18 pm

GdP schreef:

Nope, my PC is not the issue!
Win 7 Ultimate 64bit met 12GB RAM en een i7 980x CPU op 4,3Ghz. En alles draaiend met meerdere SSDs.
Maar D800 NEFjes zijn een beetje groot en daar heeft Nikon s/w probleempjes mee. Alle overige acties zijn geen enkel probleem. PTGui stitch 1-2GB grote pano's binnen een minuut. Maar NEFjes converteren daar doen ViewNX2 en CaptureNX2 veels te lang over.
BTW: de 64bits versie van ViewNX gebruik ik al meer dan een jaar, maar dat brengt niet zoveel soelaas t.o.v. de 32bits versie.

Plaats reactie

Terug naar “Fotobewerking en archivering”