Léon Obers schreef:Rob Smit schreef:
Dat in combinatie met de verschrikkelijke stand van de achterwielen van diverse kevers.
Tja, dat is het pimpen van die kevers. Wielen wat verder naar buiten. Auto wat lager bij de grond, door wellicht die combinatie en momentkrachten gaan de wielen dan scheef staan. Ik vind het ook geen gezicht. Origineel is dat echt niet zo (ik heb ooit twee kevers gehad). Maar ja, de berijders hebben er uiteindelijk toch zichzelf mee, want de loopvlakken van de banden slijten in een mum van tijd daar natuurlijk extreem scheef mee af. Kunnen ze weer andere banden erop zetten.
Helemaal correct Leon,
Mijn zoon heeft ook zo een ding.
Het camber wordt vaak zo negatief mogelijk gemaakt, omdat ze achterwielen zo schuin als mogelijk hebben willen staan.
Dit heeft dit een tweeledige functie, schuine achterwielen en daaruit resulterend een verlaging.
Met als gevolg dat de auto een ontzettende spoorvorming heeft, in no-time de binnenkant van de banden op het canvas, uitlaatpotten sneuvelen bij het leven en met regelmaat de onderplaat uitdeuken.....maar het blijft leuk
