Seizoenstart BMW Motorrad

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Frankie
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Seizoenstart BMW Motorrad

Bericht door Frankie » zo mar 10 2013 10:31 pm

Gisteren stonden de deuren van alle BMW motordealers open vanwege de start van het motorseizoen. Het merk is al decennia trendsettend op het gebied van veiligheid en comfort. De laatste jaren strijdt het ook mee in de voorste regionen op het gebied van bijvoorbeeld design en supersport. Deze foto´s zijn, net zoals die in het het GS-draadje, gemaakt bij Simako motoren.

1. De snelle types bij elkaar.
Afbeelding

2. De S1000 RR
Afbeelding

3. Een model dat de japanse supersportmachines behoorlijk heeft laten schrikken een paar jaar geleden.
Afbeelding

4. Met die snelheden en toerentallen worden ook flinke eisen gesteld aan goede remmen.
Afbeelding

5. 'Horen aankomen' is ook vanwege veiligheid fabrieksaf gemonteerd.
Afbeelding

6. Deze zijn iets beter gedempt, van de (zescilinder) K1600 GT.
Afbeelding

8. Oldscool maar nog steeds modern: de boxermotor.
Afbeelding

9. Wel hélemaal van vandaag, ultapraktisch stadsvervoer (motorscooter).
Afbeelding

10. De bijbel voor groottoeristen, Touratech levert een enorm assortiment aan accessoires.
Afbeelding

11. Met name voor avontuurlijke GS-rijders.
Afbeelding

12. Voor liefhebbers van zogenaamde naked bikes (roadsters) is er de R1200 R. (Wie is de etalagepop ?)
Afbeelding

13. Op de voorgrond de bijna vergane glorie van een 'LT' (luxe tourer).
Afbeelding

14. De klantenkring heeft een wat hogere gemiddelde leeftijd, kwaliteit kost wel wat...
Afbeelding

15. Ook op het gebied van lifestyle is BMW aardig actief.
Afbeelding

16. Sorry, maar deze móest in kleur.
Afbeelding

17. Buiten in de regen staat deze R1200 RT geduldig te wachten op de eigenaar (wellicht onbewust van diens inruilplannen).
Afbeelding

Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Re: Seizoenstart BMW Motorrad

Bericht door Skippy » zo mar 10 2013 10:37 pm

Een fijne serie, maar dat is jou altijd wel toevertrouwd! Waarom de keuze voor zwart/wit, kleur is toch heel mooi passend bij dit onderwerp?

JacTrum
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door JacTrum » ma mar 11 2013 12:05 am

Ik heb helemaal niets met motoren, maar je hebt mooie series geplaatst!
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910

PvGessel
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door PvGessel » ma mar 11 2013 12:13 am

Skippy schreef:Een fijne serie, maar dat is jou altijd wel toevertrouwd! Waarom de keuze voor zwart/wit, kleur is toch heel mooi passend bij dit onderwerp?
Als ik als motorrijder hierop mag reageren? Motorrijders droegen vroeger zwart leder, hadden zwarte motoren die je nog ààn moest trappen, hadden zwarte poten van het kettingvet of van de vette bougie, droegen donkere brillen, liepen op zwarte laarzen, en hadden vaak grijs lang en vet haar.. Dus de keuze voor zwart/wit vindt ik hier helemaal terrecht :mrgreen: Jammer is alleen dat ze de trapper waarmee je ze "tot leven roept" tegenwoordig niet meer "af-fabriek" gemonteerd wordt. 8)
M.v.g Peter.

D750 met wat Sigma ART glas.

Frankie
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Frankie » wo mar 13 2013 9:45 am

Dank voor jullie reacties!
Skippy: zwartwit mede omdat het mooier de vormen accentueert, zeker bij verhoging van de presentiehelderheid in LR. De laatste tijd ben ik daar wat meer van gecharmeerd. Kleur in met name de achtergrond in dit soort omgevingen leidt ook af.
MZPeter: die trappers hadden inderdaad wel wat, net zoals een choke op de carburateur... Maar cruisecontrol en abs zijn ook best wel fijn :wink:

Skippy
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Skippy » wo mar 13 2013 10:51 am

Mzpeter schreef:
Skippy schreef:Een fijne serie, maar dat is jou altijd wel toevertrouwd! Waarom de keuze voor zwart/wit, kleur is toch heel mooi passend bij dit onderwerp?
Als ik als motorrijder hierop mag reageren? Motorrijders droegen vroeger zwart leder, hadden zwarte motoren die je nog ààn moest trappen, hadden zwarte poten van het kettingvet of van de vette bougie, droegen donkere brillen, liepen op zwarte laarzen, en hadden vaak grijs lang en vet haar.. Dus de keuze voor zwart/wit vindt ik hier helemaal terrecht :mrgreen: Jammer is alleen dat ze de trapper waarmee je ze "tot leven roept" tegenwoordig niet meer "af-fabriek" gemonteerd wordt. 8)
Laat ik nou als ex-motorrijder dit tijdperk bewust hebben meegemaakt. En ik heb les gehad op een MZ ... :D

Skippy
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Skippy » wo mar 13 2013 10:52 am

Frankie schreef:Skippy: zwartwit mede omdat het mooier de vormen accentueert, zeker bij verhoging van de presentiehelderheid in LR. De laatste tijd ben ik daar wat meer van gecharmeerd. Kleur in met name de achtergrond in dit soort omgevingen leidt ook af.
Prima Frankie, duidelijk verhaal en bewuste keuze. Doe je goed.

wil
Clublid
Clublid

Bericht door wil » wo mar 13 2013 2:34 pm

Mooie serie. En ik ben blij dat ik mijn motor niet meer tot leven moet trappen. Sleutel erin en starten.

weimaraner
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door weimaraner » wo mar 13 2013 8:39 pm

Mooie serie waar duidelijk aandacht aan besteed is, prachtplaten!

John Hoenen
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door John Hoenen » wo mar 13 2013 10:05 pm

Mooie foto's Frank,

Een mooie reportage, fijne details en perfecte weergave van wat BMW heden ten dage te bieden heeft.

Gr. John.

PvGessel
Forumlid
Forumlid

Bericht door PvGessel » do mar 14 2013 12:44 am

Skippy schreef:
Mzpeter schreef:
Laat ik nou als ex-motorrijder dit tijdperk bewust hebben meegemaakt. En ik heb les gehad op een MZ ... :D
Hahaha die Skippy! Dan heb je in elk geval op tijd leren remmen als er nog trommeltjes op zaten :mrgreen: :mrgreen:
M.v.g Peter.

PvGessel
Forumlid
Forumlid

Bericht door PvGessel » do mar 14 2013 12:48 am

Frankie schreef:Dank voor jullie reacties!
Skippy: zwartwit mede omdat het mooier de vormen accentueert, zeker bij verhoging van de presentiehelderheid in LR. De laatste tijd ben ik daar wat meer van gecharmeerd. Kleur in met name de achtergrond in dit soort omgevingen leidt ook af.
MZPeter: die trappers hadden inderdaad wel wat, net zoals een choke op de carburateur... Maar cruisecontrol en abs zijn ook best wel fijn :wink:
+1 voor beide :wink2:
M.v.g Peter.

Voormalig clublid

Bericht door Voormalig clublid » do mar 14 2013 12:50 am

De foto's hier zijn mooi.

Sorry, zie dan liever foto's van echte oude motors.
Ja ja, toen ik 3 jaar was, reed mijn vader met mij voorop een blokje om met de motor.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”