Hallo , zins kort last van een zwart puntje in de zoeker .zijn er nog meer die er last van hebben gehad
met de D7000 ? De kans is groot die naar Nikon moet worden op gestuurd of hebben jullie en ander
idee of oplossing voor mij .
groet Patrick
Zwart puntje in zoeker...
Zwart puntje in zoeker...
Nikon D500
Sigma lens 24-70mm
Nikon 80-400mm
Nikon 70-200 mm F4
Sigma lens 24-70mm
Nikon 80-400mm
Nikon 70-200 mm F4
Re: Zwart puntje in zoeker...
Waarschijnlijk niet meer dan een stofje op het matglas.
Als het aan de onderkant zit kun je proberen het weg te blazen met een balgje, zit het bovenop dan zal het matglas er even uit moeten. Bij Nikon of een reparateur. Ik lees wel eens dat Chipclean ook dit soort klein onderhoud kan doen.
Als het aan de onderkant zit kun je proberen het weg te blazen met een balgje, zit het bovenop dan zal het matglas er even uit moeten. Bij Nikon of een reparateur. Ik lees wel eens dat Chipclean ook dit soort klein onderhoud kan doen.
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Ik had er diverse. Ik heb het op kunnen lossen met een statisch borsteltje dat eigenlijk voor sensoren is van Visible Dust.
Zulke stofjes zitten vaak zichtbaar aan de bovenkant van het camerahuis.
Zulke stofjes zitten vaak zichtbaar aan de bovenkant van het camerahuis.
- iefie
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
zit op je matglas.
lensje eraf en recht naar boven kijken in je body, daar zie je hem zitten.
lensje eraf en recht naar boven kijken in je body, daar zie je hem zitten.
D90 /mb-d80 / 18-70 / 70-300 VR / 70-210D /35 1.8 / 50 1.8 / Tamron 90mm 2.8 macro / 2x sb-700.
Het zit boven het midden van scherp stelpunt .emdeklerk schreef:Waarschijnlijk niet meer dan een stofje op het matglas.
Nikon D500
Sigma lens 24-70mm
Nikon 80-400mm
Nikon 70-200 mm F4
Sigma lens 24-70mm
Nikon 80-400mm
Nikon 70-200 mm F4
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Tja, daar kan die inderdaad best zitten. Genoeg andere plekjes waar het ook zou kunnen zitten.
Als je het zelf zou willen schoonmaken, hier wat "inspirerende" berichten: http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 18&t=46291" onclick="window.open(this.href);return false;
Als je het zelf zou willen schoonmaken, hier wat "inspirerende" berichten: http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 18&t=46291" onclick="window.open(this.href);return false;

Vriendelijke groet, Léon Obers
Ben vandaag naar de camera winkel geweest waar ik de camera heb gekocht .Léon Obers schreef:Tja, daar kan die inderdaad best zitten. Genoeg andere plekjes waar het ook zou kunnen zitten.
En daar hebben ze het verholpen en is nu weg ,dank voor jullie advies .
groet van Patrick
Nikon D500
Sigma lens 24-70mm
Nikon 80-400mm
Nikon 70-200 mm F4
Sigma lens 24-70mm
Nikon 80-400mm
Nikon 70-200 mm F4