Jpeg terugzetten in camera
Jpeg terugzetten in camera
Hallo,
Mijn eerste post op dit forum begint met een vraag over mijn camera, een Nikon D80.
1. Ik maak een opname in Fine JPEG.
2. Ik kopieer het bestand naar de computer en verander er niets aan.
3. Ik formatteer de geheugenkaart in de camera.
4. Ik kopieer het oorspronkelijke ongewijzigde jpeg bestand weer naar de geheugenkaart.
Nu zou ik verwachten dat wanneer ik de geheugenkaart weer in de camera stop en het bestand probeer te bekijken, dit geen problemen gaat geven.
Het tegendeel is echter waar: "De Map bevat geen beelden".
Mijn vraag is, hoe zit dit?
Mijn eerste post op dit forum begint met een vraag over mijn camera, een Nikon D80.
1. Ik maak een opname in Fine JPEG.
2. Ik kopieer het bestand naar de computer en verander er niets aan.
3. Ik formatteer de geheugenkaart in de camera.
4. Ik kopieer het oorspronkelijke ongewijzigde jpeg bestand weer naar de geheugenkaart.
Nu zou ik verwachten dat wanneer ik de geheugenkaart weer in de camera stop en het bestand probeer te bekijken, dit geen problemen gaat geven.
Het tegendeel is echter waar: "De Map bevat geen beelden".
Mijn vraag is, hoe zit dit?
- ROLANDPHOTO
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Re: Jpeg terugzetten in camera
waarom wil je zoiets?.
Overtollige fotos kun je op je toestel wissen.
Overtollige fotos kun je op je toestel wissen.
CLUBLID>
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Ik vraag me ook af wat daar get. Voordeel van is. Maar zet je de bestanden in ieder geval in dezelfde folder neer?
De reden is dat ik al bestaande foto's wil kunnen bekijken op een externe tv of monitor met gebruik van de AV kabel.
- iefie
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
Terugkeren gaat inderdaad niet. Met de D90 werkt dat ook niet. Maar waarom formateren als je de beelden heb gekopieerd ? doe ze dan gewoon verplaatsen naar pc, is je kaartje ook leeg.
D90 /mb-d80 / 18-70 / 70-300 VR / 70-210D /35 1.8 / 50 1.8 / Tamron 90mm 2.8 macro / 2x sb-700.
- Replay
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Ik snap het misschien ook niet helemaal maar waarom zou je eerst kopieëren,dan formatteren en daarna weer terug op je kaartje zetten???
Je kan toch ook gewoon je foto's naar je pc kopieëren zonder daarna te formatteren. Je kaartje gaat daarna terug in de camera en je kan de foto's nog gewoon via de camera bekijken. Die staan er nog steeds op.
Nu ga je eerst de foto's verwijderen en daarna weer terugzetten = beetje omslachtig hé.
Je kan toch ook gewoon je foto's naar je pc kopieëren zonder daarna te formatteren. Je kaartje gaat daarna terug in de camera en je kan de foto's nog gewoon via de camera bekijken. Die staan er nog steeds op.
Nu ga je eerst de foto's verwijderen en daarna weer terugzetten = beetje omslachtig hé.
Als je er echt niets aan verandert (dus ook niet zonder veranderingen opnieuw opslaan) en je zet 'm op de juiste plek terug, dan zou het overigens wel moeten kunnen.
- Replay
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Is toch gewoon onzin. Waarom zou je eerst formatteren en daarna alles terugzetten. Gewoon laten staan en dan heb je nooit problemen. Beetje onnodige actie,vind ik.
Ik probeerde zojuist het volgende.
De D80 ingesteld op USB als MassStorageDevice, zodat de D80 zichtbaar is op de iMac. Geheugenkaart geformatteerd.
Ik zie de map "DCIM". Ik kopieer twee opnamen (een NEF en een JPG) naar deze map. Resultaat: niets.
Ik ontkoppel en maak een foto. Ik verbind met computer en zie in de map DICM een submap "100NCD80" met daarin de net gemaakte foto. Ik verplaats de twee andere bestanden naar deze submap, en ik zie op de camera drie foto's.
Instellingen: in "SetUp" menu (icoon sleutel) staat "Mappen" ingesteld als "NCD80" en "USB" op "MassStorage".
Kijk in je handleiding ook pag 105 voor aanvullende info over de mappenstructuur in de camera. Haal bij Nikonusa evt. een pdf op:Manual
Groet Hans.
De D80 ingesteld op USB als MassStorageDevice, zodat de D80 zichtbaar is op de iMac. Geheugenkaart geformatteerd.
Ik zie de map "DCIM". Ik kopieer twee opnamen (een NEF en een JPG) naar deze map. Resultaat: niets.
Ik ontkoppel en maak een foto. Ik verbind met computer en zie in de map DICM een submap "100NCD80" met daarin de net gemaakte foto. Ik verplaats de twee andere bestanden naar deze submap, en ik zie op de camera drie foto's.
Instellingen: in "SetUp" menu (icoon sleutel) staat "Mappen" ingesteld als "NCD80" en "USB" op "MassStorage".
Kijk in je handleiding ook pag 105 voor aanvullende info over de mappenstructuur in de camera. Haal bij Nikonusa evt. een pdf op:Manual
Groet Hans.
Laatst gewijzigd door J.Hoes op ma mar 18 2013 11:22 pm, 5 keer totaal gewijzigd.
Niet onnodig. Je hebt de mogelijkheid om een fotoselectie te maken vanuit de computer.Replay schreef:Is toch gewoon onzin. Waarom zou je eerst formatteren en daarna alles terugzetten. Gewoon laten staan en dan heb je nooit problemen. Beetje onnodige actie,vind ik.
Groet Hans.
- pixelpeter
- Forumlid
- Contacteer:
Wees voorzichtig met het terugkopieren van fotobestanden naar camera's.
Lang geleden heb ik eens RAW bestanden van een Nikon Coolpix 8700 met het CF kaartje ingelezen in mijn Nikon Coolpix 5700.
Resultaat een camera die het totaal niet meer deed. Reparatie bij INCA Haarlem (destijds de Nikon importeur) kostte mij ca.
300 Euro!
Lang geleden heb ik eens RAW bestanden van een Nikon Coolpix 8700 met het CF kaartje ingelezen in mijn Nikon Coolpix 5700.
Resultaat een camera die het totaal niet meer deed. Reparatie bij INCA Haarlem (destijds de Nikon importeur) kostte mij ca.
300 Euro!

PixelPeter
Al 50 jaar amateur
Al 50 jaar amateur
Het NEF bestand is afkomstig van de D80, en de JPG kwam uit de 1V1. Opvallend was dat de JPG een beetje wazig was op de monitor van de camera; met iets vergroten werd deze weer scherp. Zal wel een verschil in beeldformaat zijn. Verder doet de D80 't nog wel.
Nooit geweten dat je met zoiets een camera om zeep kunt helpen.
Groet Hans.
Nooit geweten dat je met zoiets een camera om zeep kunt helpen.
Groet Hans.
wat een gedoe .
koop een usn stick zet daar je platen op .
elke moderne tv> fotolijst etc etc heeft een usb poort
koop een usn stick zet daar je platen op .
elke moderne tv> fotolijst etc etc heeft een usb poort
Gedoe of niet, dit geeft de TS aan.One Man schreef:De reden is dat ik al bestaande foto's wil kunnen bekijken op een externe tv of monitor met gebruik van de AV kabel.
Op mijn TV heb ik trouwens ook geen andere mogelijkheid.
Groet Hans.