Tis gedaan met mijn D80

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.
Geofgraphic

Tis gedaan met mijn D80

Bericht door Geofgraphic » ma sep 10 2007 12:18 am

Was gisterenvanond een beetje aan het spelen met licht (discobol).

Tot mijn verbazing kwam ik op mijn PC, 1 gekleurde pixel, 2, 3 en heleboel gekleurde pixels tegen %*$#&@%!!

Even het archief ingedoken waar ik hetzelfde constateerde.

Ik heb de cirkels op de foto's de kleur van de pixels gegeven.

Heel veel pixels komen steeds terug op dezelfde plek.
Andere zijn dan weer moeilijk of helemaal niet te zien.

Ik denk dat ik met dit probleem niet even langs Beverwijk ga om een pixeltje weg te toveren!!!

Heb ik weer met mijn 2mnd oude D80!!!

Afbeelding
1)July 2007
Laatst gewijzigd door Geofgraphic op ma dec 10 2007 12:00 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Gerard

Bericht door Gerard » ma sep 10 2007 12:29 am

Da's minder wat je hier laat zien .... :cry:

Gelukje bij dit ongelukkige voorval is wel dat je D80 nog maar 2 maanden jong is ..... dus dat zal onder garantie wel opgelost worden door Nikon.

Ik zou dan ook zeker even terug gaan naar het verkooppunt en je ervaring neerleggen ..... komt T allemaal wel weer goed denk ik zo.

Laat in ieder geval je foto plezier hierdoor geen deuk oplopen ..... want de D80 is een heel fijne camera ..... :wink:

yoyo

Bericht door yoyo » ma sep 10 2007 12:45 am

Ik kan ze niet goed zien... op een enkele rode na dan.
Is het niet gewoon ruis...?

Post anders eens een 100% crop.
Laatst gewijzigd door yoyo op ma sep 10 2007 12:46 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Geofgraphic

Bericht door Geofgraphic » ma sep 10 2007 12:46 am

Gerard schreef:Da's minder wat je hier laat zien .... :cry:

Gelukje bij dit ongelukkige voorval is wel dat je D80 nog maar 2 maanden jong is ..... dus dat zal onder garantie wel opgelost worden door Nikon.

Ik zou dan ook zeker even terug gaan naar het verkooppunt en je ervaring neerleggen ..... komt T allemaal wel weer goed denk ik zo.

Laat in ieder geval je foto plezier hierdoor geen deuk oplopen ..... want de D80 is een heel fijne camera ..... :wink:

Ik heb de camera bij Kamera-Expess gekocht en ga proberen een nieuwe te krijgen.

Ben er niet zo voor dat ze mijn (zo goed als nieuwe) camera opentrekken om deze te repareren.

Ik ben nu bezig met een mailtje naar Nikon....zucht...

yoyo

Bericht door yoyo » ma sep 10 2007 12:47 am

Geofgraphic schreef:
Gerard schreef:Da's minder wat je hier laat zien .... :cry:

Ik heb de camera bij Kamera-Expess gekocht en ga proberen een nieuwe te krijgen.

Ben er niet zo voor dat ze mijn (zo goed als nieuwe) camera opentrekken om deze te repareren.

Ik ben nu bezig met een mailtje naar Nikon....zucht...
Okay,
succes.

dirk-jan boon

Bericht door dirk-jan boon » ma sep 10 2007 4:14 am

balen man, ik zou gewoon inzetten op een nieuwe die d80 is geen goedkoop speeltuig .

immers wat heb je aan 10,2 MP als er al zeker een stuk of 3 kapot zijn (maybe more)

Geofgraphic

Bericht door Geofgraphic » ma sep 10 2007 9:21 am

yoyo schreef:Ik kan ze niet goed zien... op een enkele rode na dan.
Is het niet gewoon ruis...?

Post anders eens een 100% crop.
Nee is voor 100% geen ruis.

Zit nu op het werk dus kan ff niet croppen (zal het vanaaf ff doen)

Geofgraphic

Bericht door Geofgraphic » ma sep 10 2007 9:30 am

dirk-jan boon schreef:balen man, ik zou gewoon inzetten op een nieuwe die d80 is geen goedkoop speeltuig .

immers wat heb je aan 10,2 MP als er al zeker een stuk of 3 kapot zijn (maybe more)
Een nieuwe D80 heeft mijn voorkeur.

Moet alleen nog ff kijken of ik de GGS screenprotector er makkelijk af kan krijgen (= €20).

mikemix

Bericht door mikemix » ma sep 10 2007 9:57 am

dirk-jan boon schreef: immers wat heb je aan 10,2 MP als er al zeker een stuk of 3 kapot zijn (maybe more)

Ga nu geloven dat dit cynisch is bedoeld.

dirk-jan boon

Bericht door dirk-jan boon » ma sep 10 2007 10:12 am

nee hoor ik leef echt met hem mee valt me wel op zo snel al en uitzetten c q uitlaten zetten door nikon lijkt me geen goed idee , maar het is wat de winkel wil voorstellen maar je mag er van uit gaan dat je een degelijk product hebt gekocht en niet een die zoo snel al een behoorlijke fout vertoont

Geofgraphic

Bericht door Geofgraphic » ma sep 10 2007 10:13 am

Heeft er iemand ervaring met omruil bij defect bij Kamera-Express?

alfa156

Bericht door alfa156 » ma sep 10 2007 10:52 am

Ik heb daar dit jaar vlak voor mijn vakantie een 17-55 gehaald. Vond de kwaliteit niet wat ik er van had verwacht. Zonder probleem kon ik een vervangend objectief krijgen. Maar hier zat geen 2 mnd tussen. Iig succes ermee.

Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Cees » ma sep 10 2007 10:59 am

Je mag ervan uitgaan dat je een nieuw toestel krijgt. Ik zou in ieder geval daarop inzetten.
Er lopen en hebben een paar draadjes gelopen over garantie. Zou even de zoekfunctie gebruiken.

Groet en succes, Cees :D
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

Geofgraphic

4x Crop

Bericht door Geofgraphic » ma sep 10 2007 8:47 pm

Afbeelding
1) Crop van foto 1

Afbeelding
2) Crop van foto 2

Afbeelding
3)Crop van foto 3

Afbeelding
4) Crop van foto 4

Gerard

Bericht door Gerard » ma sep 10 2007 9:15 pm

Geofgraphic schreef: Moet alleen nog ff kijken of ik de GGS screenprotector er makkelijk af kan krijgen (= €20).
Die heb ik ook op mijn D80 aangekocht ..... erg fijn ding !!
Volgens de verkoper ... die heeft het geprobeerd .... is de screenprotector te verwijderen.
Dus met enige voorzichtigheid moet dat wel lukken ..... :wink:

Plaats reactie

Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”