Vraagje over de D40

Discussies over fotografie met de D40, D40x, D50, D60, D3x00 serie en D5x00 serie
Polling

Bericht door Polling » ma sep 10 2007 10:54 pm

Ik heb zo'n slijtstreep ook, camera van begin mei met alleen twee nikkors....

GdP

Bericht door GdP » ma sep 10 2007 11:25 pm

Wanneer je dit soort camera’s aansluit op een TV, is het dan mogelijk dat je alle foto’s die in de portretstand zijn opgenomen, dat je deze dan, vooraf, automatisch kan later roteren?

Want dan zou dat ‘kogeltje’ weleens gebruikt kunnen worden om de stand van de camera te detecteren.

Gerrit

Polling

Bericht door Polling » di sep 11 2007 12:06 am

Precies, je kan die detectie zelfs aan- en uitzetten in het menu.
Automatische beeldrotatie, pag. 88 in de gebruiksaanwijzing van de D40. Wordt ook gebruikt bij het terugkijken op de camera zelf, en in PS wordt de stand ook automatisch herkend.

Roelof
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Roelof » di sep 11 2007 12:08 am

't Werkt niet helemaal zo, Gerrit. De camera merkt niet of de foto in portretstand wordt genomen, hij merkt alleen maar dat hij niet recht wordt gehouden.
Als je de camera voorover houdt, dan laat hij de foto ook in portetstand zien bij het afspelen. Niet alleen op het LCD-scherm, maar inderdaad ook op de tv.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.

Chi-Kit

Bericht door Chi-Kit » zo sep 16 2007 9:23 pm

Maargoed, jullie maken jullie veel te ongerust. Ik heb hier een D40 en een D40x liggen. Beide een geratel als je hem lichtjes schud. Is gewoon dat "Kogeltje" van beeldrotatie. Ik hoor het trouwens ook bij mijn compact camera..een Canon A510.

Plaats reactie

Terug naar “D40(x), D50, D60, D3x00, D5x00”