Hallo,
er is in dit forum al wat aandacht aan besteed,maar ik heb een vraag,wil graag een goede enigzins betaalbare groothoeklens,die ik voornamelijk ga gebruiken voor landschappen(frankrijk).
Wie heeft er een tip voor me?
Gr Theo
Groothoekzoom voor Nikon D7000
- Robert
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: Groothoekzoom voor Nikon D7000
Er zijn een aantal mogelijkheden.
Voor mijzelf zou ik direct weer de Tokina 11-16mm f2.8 at-x pro dx kopen als ik een D7000 zou hebben.
Voor mijzelf zou ik direct weer de Tokina 11-16mm f2.8 at-x pro dx kopen als ik een D7000 zou hebben.
groeten Robert
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
"al wat aandacht"?Theo schreef: er is in dit forum al wat aandacht aan besteed,
Ik denk als je een klein beetje zoekt hier op het forum dat je vraag wel 100 keer uitvoerig is behandeld van mensen die een vergelijkbare vraag stelden. Dus ik zou zeggen, begin met een zoekactie hier op het forum en je komt alles tegen wat van belang kan zijn in je keuze.
Vriendelijke groet, Léon Obers
Ja inderdaad genoeg aandacht,maar dan wordt het vaak niet duidelijker,ben aan het kijken op marktplaats en er is veel aanbod,van de Sigma 10-20 4-5.6 Sigma 20-40 mm 2.8 of de Tokina 12-24 mm.
Het gaat dus om een groothoekobjectief voor op mn Nikon D7000.Heb als andere objectieven de Nikon 18-135mm en de Nikon 80-200mm 2.8.
En ik wil het objectief vooral gaan gebruiken voor landschapfotografie,ga ik er dan echt op vooruit mbt de andere objectieven.
gr Theo
Het gaat dus om een groothoekobjectief voor op mn Nikon D7000.Heb als andere objectieven de Nikon 18-135mm en de Nikon 80-200mm 2.8.
En ik wil het objectief vooral gaan gebruiken voor landschapfotografie,ga ik er dan echt op vooruit mbt de andere objectieven.
gr Theo
- sianradavi
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
hallo theo
je hebt al een 18 mm (effectief dus 27)
bij een 12 mm word dit effectief 18 mm dus je gaat er een behoorlijk ruimere blik door krijgen.
kijk een naar de verschillende vergelijkingen op ,,shoot .be ,, of op dpreview
de sigma 12-24 komt daar goed uit de bus,doordat het een FF lens is heb je dubbel voordeel
je kunt hem later mee upgraden als je dat zou willen
de minder sterke hoeken worden door je huidige 7000 toch niet gebruikt .
met vele andere mogelijkheden misschien het overleggen waard .
ook redelijk goed op MP enzovoort te vinden
succes
groeten
sianradavi
je hebt al een 18 mm (effectief dus 27)
bij een 12 mm word dit effectief 18 mm dus je gaat er een behoorlijk ruimere blik door krijgen.
kijk een naar de verschillende vergelijkingen op ,,shoot .be ,, of op dpreview
de sigma 12-24 komt daar goed uit de bus,doordat het een FF lens is heb je dubbel voordeel
je kunt hem later mee upgraden als je dat zou willen
de minder sterke hoeken worden door je huidige 7000 toch niet gebruikt .
met vele andere mogelijkheden misschien het overleggen waard .
ook redelijk goed op MP enzovoort te vinden
succes
groeten
sianradavi
bedankt voor jullie reactie,uiteindelijk zijn er twee objectieven overgebleven de Sigma 10-20mm f4-5.6 EX DC HSM Nikon en een Tokina 12-24mm...
Welke van deze twee heeft jullie voorkeur,in het achterhoofd houdende dat hij op mijn D7000 gaat en gebruikt gaat worden voor landschapfotografie.
vrgr Theo
Welke van deze twee heeft jullie voorkeur,in het achterhoofd houdende dat hij op mijn D7000 gaat en gebruikt gaat worden voor landschapfotografie.
vrgr Theo
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Als het gaat om de Sigma:
Zie de volgende draad vanaf hier http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 16#p463916" onclick="window.open(this.href);return false; verder naar onderen en de volgende web-pagina waarbij de explicite eigenschappen van een Sigma 10-20mm zeer uitgebreid met voorbeelden aan de orde komen.
Ander recent draadje (nog korter brandpunt): http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 24&t=40399" onclick="window.open(this.href);return false;
Zie de volgende draad vanaf hier http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 16#p463916" onclick="window.open(this.href);return false; verder naar onderen en de volgende web-pagina waarbij de explicite eigenschappen van een Sigma 10-20mm zeer uitgebreid met voorbeelden aan de orde komen.
Ander recent draadje (nog korter brandpunt): http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 24&t=40399" onclick="window.open(this.href);return false;
Vriendelijke groet, Léon Obers