Deze foto is een experiment voor mij en ontvang graag jullie aanvullingen.
Warme groet,
Arno

1.

2. Aangepaste foto na aanvullingen

3. Foto met beelden vanuit een andere hoek gezien.

Ik vraag me (gezien je quote) af: wat wilde je met deze foto laten 'zien' dan?arnoprijs schreef:Nou dit valt me toch we tegen, dat er geen reactie of feedback op de foto komt?
Groet,
Arno

wiebeterpstra schreef:het valt direct op wat het onderwerp is, het beeld. (wat overigens tegen een staander staat, dus verder goed in beeld)
Maar wat ook gelijk duidelijk is, is dat de foto nog scheef staat.
het kader is leuk, en voegt extra sfeer aan de foto toe, en dwingt je door de onscherpte meer naar binnen toe.
Ik had denk ik wel de doorkijk tussen de rechter kolom, en de staander het beeld tegenaan staat, weggelaten door iets naar rechts te stappen/bewegen.

Ha Danny,DannySan schreef:Ik vraag me (gezien je quote) af: wat wilde je met deze foto laten 'zien' dan?arnoprijs schreef:Nou dit valt me toch we tegen, dat er geen reactie of feedback op de foto komt?
Groet,
Arno
Ik zie een foto van een beeld, echter vanuit een zodanige hoek dat ik het beeld niet helemaal zie.
Ik zie ook een scherpte-diepte verschil, echter niet zodanig dat het hout 'voorin' mooi "wegloopt"...
Wellicht komt het door je vraagstelling?
Waarmee heb je geëxperimenteerd, wat wil je graag horen?
Ik denk dat je dan ook (meer) reacties krijgt.
Groet Danny

De emotie in de foto hoe deze is weer gegeven. De compositie en scherpte diepte, overigens was het een beroerde deur die echt niet mooi was Qua structuur. Ook was het licht beroert en heb geschoten met spotmeting. En aanvulling op de dingen waar ik geen oog voor had en de meester wellicht welATOR schreef:Wat was het experiment waarop je aanvulling wilt?

Ow is nu dan de rechter deur weg? Laat eens zien? Vond het wel mooi qua symmetrie alleen jammer dat ie scheef stond/leek.arnoprijs schreef:wiebeterpstra schreef:het valt direct op wat het onderwerp is, het beeld. (wat overigens tegen een staander staat, dus verder goed in beeld)
het kader is leuk, en voegt extra sfeer aan de foto toe, en dwingt je door de onscherpte meer naar binnen toe.
Ik had denk ik wel de doorkijk tussen de rechter kolom, en de staander het beeld tegenaan staat, weggelaten door iets naar rechts te stappen/bewegen.
Dankjewel Wiebe voor je commentaar, hier kan ik wat mee. Voor mijn gevoel staat de foto niet echt schreef maar is het optische bedrog doordat de deuren beide in een andere stand openstonden. De foto heb ik uitgelijnd in Lightroom. De onscherpte creëerde ik doordat je inderdaad gedwongen en naar binnen getrokken word. Inmiddels heb ik de doorkijk aangepast en het oogt beter als de rechterdeur weg is en alleen de staander waar het beeld tegen aanstaat zichtbaar is.
Door jou commentaar ga ik anders naar een compositie kijken, tnx.
Groet,
Arno

Ha Wiebe,wiebeterpstra schreef:Ow is nu dan de rechter deur weg? Laat eens zien? Vond het wel mooi qua symmetrie alleen jammer dat ie scheef stond/leek.arnoprijs schreef:wiebeterpstra schreef:het valt direct op wat het onderwerp is, het beeld. (wat overigens tegen een staander staat, dus verder goed in beeld)
Dankjewel Wiebe voor je commentaar, hier kan ik wat mee. Voor mijn gevoel staat de foto niet echt schreef maar is het optische bedrog doordat de deuren beide in een andere stand openstonden. De foto heb ik uitgelijnd in Lightroom. De onscherpte creëerde ik doordat je inderdaad gedwongen en naar binnen getrokken word. Inmiddels heb ik de doorkijk aangepast en het oogt beter als de rechterdeur weg is en alleen de staander waar het beeld tegen aanstaat zichtbaar is.
Door jou commentaar ga ik anders naar een compositie kijken, tnx.
Groet,
Arno
Kan je m niet shoppen dat ie weer recht staat? Niet helemaal eerlijk maar mss lijkt het dan meer af.

arnoprijs schreef:De emotie in de foto hoe deze is weer gegeven. De compositie en scherpte diepte, overigens was het een beroerde deur die echt niet mooi was Qua structuur. Ook was het licht beroert en heb geschoten met spotmeting. En aanvulling op de dingen waar ik geen oog voor had en de meester wellicht welATOR schreef:Wat was het experiment waarop je aanvulling wilt?![]()
Tnx voor je opmerking.
groet,
Arno

Hoi Arno,arnoprijs schreef: Ha Danny,
Het kan inderdaad aan mijn vraagstelling liggen en een volgende keer zal ik een duidelijke omschrijving van het experiment aangeven, wat wilde ik bereiken enz. Wiebe heeft wel commentaar gegeven en met zijn opmerkingen kan ik iets mee doen. Lees mijn commentaar bij zijn quote.
En als ik iets graag wil horen, lol daar leer ik niets van, ik hoor liever de dingen die ik niet zie en een ander wel ziet![]()
Groet,
Arno

Mis toch nu wel die rechter deur, en daardoor het effect van het kader en de symmetrie.arnoprijs schreef:
Ha Wiebe,
De aangepaste foto staat er nu bij. Ben benieuwd wat je ervan vind?
Groet,
Arno

Ha Ator,ATOR schreef:arnoprijs schreef:De emotie in de foto hoe deze is weer gegeven. De compositie en scherpte diepte, overigens was het een beroerde deur die echt niet mooi was Qua structuur. Ook was het licht beroert en heb geschoten met spotmeting. En aanvulling op de dingen waar ik geen oog voor had en de meester wellicht welATOR schreef:Wat was het experiment waarop je aanvulling wilt?![]()
Tnx voor je opmerking.
groet,
Arno
Als je voor emotie ging vind ik de foto minder geslaagd. Dan had ik vooral de band tussen moeder en kind in beeld willen brengen en de lijn tussen de twee gezichten benadrukt.
Het licht beroerd? Het licht is prachtig! Je standpunt is beroerd. Kijk eens in de overzichtsfoto hoe mooi het licht op het beeld valt en hoe de blauwe reflectie van de lucht en de gele reflectie van de hut de lijnen van het beeld benadrukken. Met wat meer rondlopen en zoeken had je het beeld perfect kunnen belichten.
Door een ander standpunt had je de scherpte alleen op het beeld kunnen leggen en de paal waar het tegen aan staat onscherp, of helemaal niet, op de foto kunnen hebben. Zo had je meer aandacht op het beeld/ de essentie kunnen leggen.
Je bent bezig geweest met het creëren van een kader en hebt daardoor foto's van het beeld laten liggen die wat betreft emotie, compositie en lichtval beter waren geweest.
Hopelijk was dat niet teveel commentaar :mrgreen:
Kun je vertellen waar je de foto genomen hebt? Het ziet er prachtig uit.

Ha Wiebe,wiebeterpstra schreef:Mis toch nu wel die rechter deur, en daardoor het effect van het kader en de symmetrie.arnoprijs schreef:
Ha Wiebe,
De aangepaste foto staat er nu bij. Ben benieuwd wat je ervan vind?
Groet,
Arno
Qua moment is het nu een gemiste kans om het opnieuw te kunnen doen. Zoals ik eerder al tipte kan je met photoshop de rechterdeur letterlijk modificeren, maar dat is natuurlijk fototechnisch niet netjes natuurlijk...
even heel quick & dirty in paint :
https://dl-web.dropbox.com/get/Public/8 ... KxmUTdF-PA" onclick="window.open(this.href);return false;
https://dl-web.dropbox.com/get/Public/8 ... 10nPaDR_BA" onclick="window.open(this.href);return false;