dagje rotterdam

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: dagje rotterdam

Bericht door Patrick » ma mar 18 2013 1:56 am

Casanova56 schreef:Als er op de lantaarnpaal word gecorrigeerd is de foto goed.
Niet helemaal. Kijk maar eens goed. Hij loopt niet evenwijdig aan de afvoerpijpen. En die zijn echt betrouwbaarder!
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

PvGessel
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: dagje rotterdam

Bericht door PvGessel » do mar 21 2013 10:54 pm

servicemonteurtje schreef:het vreemde is dat ik er juist op let dat ik ze recht neem.
door middel van de puntjes in de zoeker hou ik de camera horizontaal.
is dat rechtzetten dan softwarematig met LR4 bijvoorbeeld?
hoe kan ik de foto's gewoon meteen recht nemen?

Allereerst leuke foto's. Op dit forum is ontzettend veel te vinden over scheve foto's en hoe te voorkomen of te verminderen. Ook ik druk mijn kamera onbewust rechts iets naar beneden waardoor ik ook niet altijd de horizon recht hebt staan. Ik heb het opgelost door in Beverwijk de sensor iets scheef naar links in de body te laten monteren. :roll: Er bestaan ook nog andere oplossingen waaronder deze link hieronder. Hier wordt uitgelegd wat er gebeurt als je de kamera naar boven, naar beneden, naar links of rechts kantelt. Lees het hele verhaal maar eens. Misschien helpt het je, en wellicht ook anderen. :wink: Ennuh.. Na het lezen zijn scheve foto's hier, en of dat nu een halve millimeter is of een halve meter, Taboe! :?

http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 43#p241743
M.v.g Peter.

D750 met wat Sigma ART glas.

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”