Alle foto's weg?
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Alle foto's weg?
Vandaag voor het eerst mijn D7100 uit kunnen proberen met wat beter licht. Ik had geluk en kon unieke opnames maken, die ik in de auto nog even heb teruggekeken. Prachtige shots zaten er bij.
Thuisgekomen vol verwachting het kaartje in de kaartlezer en... niets! Ik krijg de boodschap dat het kaartje niet is geformatteerd?1 Dat kaartke gebruik ik al maanden!
Kaartje teruggestopt in de camera en die geeft dezelfde boodschap. Alles weg dus.
Iemand enig idee wat er mis kan zijn gegaan en of er nog iets gedaan kan worden?
Thuisgekomen vol verwachting het kaartje in de kaartlezer en... niets! Ik krijg de boodschap dat het kaartje niet is geformatteerd?1 Dat kaartke gebruik ik al maanden!
Kaartje teruggestopt in de camera en die geeft dezelfde boodschap. Alles weg dus.
Iemand enig idee wat er mis kan zijn gegaan en of er nog iets gedaan kan worden?
-
Onlinegijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
Re: Alle foto's weg?
Beste Bob,
Dat is paniek op de late vrijdagmiddag...
Als ik goed lees heb je sommige foto's na het schieten in de kamera teruggezien.
Vraag: welk geheugenkaartje en -kaartlezer heb je geprobeerd?
Heb je het kaartje eerder in een andere kamera gebruikt?
Heb je het kaartje in de kamera geformatteerd?
Groeten, Gijs
PS overweeg een belletje naar NIkon 0900-acallnikon
Dat is paniek op de late vrijdagmiddag...
Als ik goed lees heb je sommige foto's na het schieten in de kamera teruggezien.
Vraag: welk geheugenkaartje en -kaartlezer heb je geprobeerd?
Heb je het kaartje eerder in een andere kamera gebruikt?
Heb je het kaartje in de kamera geformatteerd?
Groeten, Gijs
PS overweeg een belletje naar NIkon 0900-acallnikon
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
- henkk
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Zoiets is een tijd geleden ook eens langs gekomen. Had meen ik te maken met de camera in demo-stand of zoiets, waarbij hij opnames alleen in de buffer bewaart. Als je hem dan uit zet, is alles waarschijnlijk weg. Zonder camera bij de hand kan ik het niet verder uitproberen.
In het menu kun je de camera op blokkeren zetten als er geen kaart in zit (of geen geformatteerde), om dit verder te voorkomen.
Ik hoop dat anderen een betere oplossing voor je weten!
In het menu kun je de camera op blokkeren zetten als er geen kaart in zit (of geen geformatteerde), om dit verder te voorkomen.
Ik hoop dat anderen een betere oplossing voor je weten!
tja, F of Z? wat meenemen? Of de 1? Of iets analoogs zoals F4S of FA?
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums
- JvdKooij
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Bob,
Daar zijn verschillende recovery programma's voor te vinden.
Gewoon even op internet zoeken.
Daar zijn verschillende recovery programma's voor te vinden.
Gewoon even op internet zoeken.
Groetjes,
Jaap
Jaap
- iefie
- Forumlid
Het kaartje gaat in een apparaat wat nog niet gebruikt is en moet de camera dus een map maken op het kaartje, doe je dit niet gaat het fout.
Wat dus ook gebeurd is...
Ben bang dat ze niet te redden zijn.
Wat dus ook gebeurd is...
Ben bang dat ze niet te redden zijn.
D90 /mb-d80 / 18-70 / 70-300 VR / 70-210D /35 1.8 / 50 1.8 / Tamron 90mm 2.8 macro / 2x sb-700.
-
- Moderator
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
In een andere camera ... Ik vrees toch dat je je aan moet wennen om een geheugenkaart altijd in de camera te formatteren.Bob42 schreef:Dat kaartke gebruik ik al maanden!
-
OnlineReneG
- Clublid
- Contacteer:
Sandisk heeft een heel goed recovery programma (wordt zelfs gratis meegeleverd bij professionele sandisk kaarten). Ik sluit niet uit dat die iets kan recoveren, ook als het kaartje niet (correct) geformatteerd is.
Vraag: Kon je de foto's op je camera gedurende de dag wel terugkijken? Als je bijvoorbeeld rustig door al je foto's heen kon lopen is het waarschijnlijk geen demostand/buffer issue (de buffer zit bij 20+ NEF's allang vol). Dan stonden ze in ieder geval op een werkzame manier op de kaart. Wat ook nog kan is dat de PC (als het windows is) opmerkte dat de kaart mogelijk gerepareerd moet worden. Als je dan de 'repair' optie kiest heb je kans dat je ze kwijtraakt. Tenslotte kan de kaart gewoon kapot zijn gegaan (het is nu eenmaal solid-state geheugen), maar ook dan kun je vaak nog heel wat terughalen.
Maar het goede nieuws is dat je in deze scenarios nog wel een redelijke kans maakt met een recovery programma. Dus zeker even proberen!
Vraag: Kon je de foto's op je camera gedurende de dag wel terugkijken? Als je bijvoorbeeld rustig door al je foto's heen kon lopen is het waarschijnlijk geen demostand/buffer issue (de buffer zit bij 20+ NEF's allang vol). Dan stonden ze in ieder geval op een werkzame manier op de kaart. Wat ook nog kan is dat de PC (als het windows is) opmerkte dat de kaart mogelijk gerepareerd moet worden. Als je dan de 'repair' optie kiest heb je kans dat je ze kwijtraakt. Tenslotte kan de kaart gewoon kapot zijn gegaan (het is nu eenmaal solid-state geheugen), maar ook dan kun je vaak nog heel wat terughalen.
Maar het goede nieuws is dat je in deze scenarios nog wel een redelijke kans maakt met een recovery programma. Dus zeker even proberen!
Spul waarmee je foto's maakt...
- Florina
- Clublid
- Contacteer:
Als je de gegevens van de geheugenkaart bekijkt kun je zien of er geheugen beschreven is.
Ik had zoiets met rommelen met 1 geheugenkaart in 2 verschillende camera's een Nikon en een Canon.
De foto's leken weg te zijn, maar ik zag wel dat op de kaart iets stond, kon het enkel niet tevoorschijn halen.
Bij mij loste een recovery software dit ook op. Dus er is wel hoop, gezien alle reacties
Ik had zoiets met rommelen met 1 geheugenkaart in 2 verschillende camera's een Nikon en een Canon.
De foto's leken weg te zijn, maar ik zag wel dat op de kaart iets stond, kon het enkel niet tevoorschijn halen.
Bij mij loste een recovery software dit ook op. Dus er is wel hoop, gezien alle reacties

http://www.petrazwier.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.levenmetflair.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.levenmetflair.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- DannySan
- Clublid
iCara Data Recovery; die doet het altijd goed!
Hoop dat je de foto's terugkrijgt.
Hoop dat je de foto's terugkrijgt.
Nikon Z5 met een FTZ-adapter voor het glaswerk.
-
- Forumlid
ReneG schreef:Sandisk heeft een heel goed recovery programma (wordt zelfs gratis meegeleverd bij professionele sandisk kaarten). Ik sluit niet uit dat die iets kan recoveren, ook als het kaartje niet (correct) geformatteerd is.
Iedereen bedankt!
Ik formatteer kaartjes altijd in de camera en ik weet nog steeds niet wat er gebeurd is. Het tweede kaartje bleek even later ook dezelfde foutmelding op te leveren, maar na formattering kon ik er weer mee werken, Toch ben ik er nog niet gerust op.
Ik kon alle foto's gedurende de dag gewoon terugzien.
Ik heb nu een recoveryprogramma gevonden en het ziet er naar uit dat ik het bijna alles heb kunnen redden.
- henkk
- Clublid
- Contacteer:
Isnhet nou echt gelukt? Alles terug?
tja, F of Z? wat meenemen? Of de 1? Of iets analoogs zoals F4S of FA?
-
- Forumlid
Alles terug op 2 of 3 opnames na!henkk schreef:Isnhet nou echt gelukt? Alles terug?
-
OnlineReneG
- Clublid
- Contacteer:
Heb dat zelf ook wel eens moeten doen. En omdat het een kaart was die maar zelden werd volgeschoten kreeg ik zelfs foto's van een jaar geleden terug als bonus. 

Spul waarmee je foto's maakt...
-
- Forumlid
Idem!ReneG schreef:Heb dat zelf ook wel eens moeten doen. En omdat het een kaart was die maar zelden werd volgeschoten kreeg ik zelfs foto's van een jaar geleden terug als bonus.
Ik weet alleen nog niet wat deboorzaak is. Hopelijk ligt het niet aan de camera.