Even wat gespeeld

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
aszen
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Even wat gespeeld

Bericht door aszen » za mar 23 2013 9:03 pm

Vandaag voor het eerst even met 50mm 1.8 aan het spelen geweest.
Omstandigheden waren niet super.
Het was op de manege dus slecht licht geen super achtergronden enzo maar vind het toch redelijk gelukt.

1
Afbeelding

1/125 ƒ/2.8 ISO 200 50 mm

2
Afbeelding

Aangezien er weer geen exif in zit (op flickr staat de info verder wel) bij deze.
1/80 ƒ/2.8 ISO 200 50 mm

Theemuts

Re: Even wat gespeeld

Bericht door Theemuts » ma mar 25 2013 9:00 am

Laat ik dan de eerste maar zijn om een reactie te geven :)

Foto 1: Ik vind het licht heel hard in haar gezicht waardoor ze een hele strenge uitstraling krijgt. M.i. was het beter geweest om de dame in kwestie wat meer in de schaduw te zetten. Ook zie ik wat uitgebeten (overbelichte) stukjes in het gezicht.
Tevens had ik de foto van een hoger standpunt genomen in verband met de nu, toch wat, prominente kin (die nu ook nog eens extra opvalt door de harde schaduw).

Foto 2: Leuke spontane foto! Hier ziet ze er een stuk vriendelijker uit door de zachte schaduwen en belichting! :)
Helaas wel weer een stukje erg licht op de kin (voor zover ik het zie op mijn beeldscherm nog NET niet overbelicht).
Ook deze foto had ik persoonlijk van een iets hoger standpunt genomen zodat ze iets naar boven zou kijken; dit geeft een iets jeugdigere uitstraling (de ogen staan wat verder open als men naar boven moet kijken) en doet de kin minder opvallen.

aszen
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: Even wat gespeeld

Bericht door aszen » ma mar 25 2013 10:42 am

Dank je voor je reactie :)
Klopt helemaal wat je zegt en ben zelf ook het best te spreken over nummer 2.
Maar ben in ieder geval wel blij met het kleine stukje glaswerk wat er voor zit

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”