1.

2.

3.

Bedankt voor de (snelle) reactie. Volgens mij kan mijn SB-600 los van de camera, dus als slave, niet in TTL modus, of heb ik het mis?renata schreef:Ik heb na lang wikken en wegen gekozen voor 2 externe flitsers, omdat je dan ook flexibel bent in buitenopnames. Het is makkelijk mee te nemen, zelfs op reis. Bij studiolampen wordt het allemaal al een stuk volumineuzer en die neem je niet zo even mee op reis. Omdat ik al een flitser had, vond ik deze uitbreiding praktischer en meer flexibel. Maar zo zal een ander weer een andere voorkeur hebben. Verder gewoon lekker blijven proberen, dat doe ik ook.

Ik vraag mij af waarom je geen gebruik maakt (kan maken?) van de Commander Flash functie van je camera om die SB-900's te laten flitsen, is die trigger set echt noodzakelijk?renata schreef:Ik heb nu wel 2 Nikon SB900 flitsers, , een achtergrondsysteem, statieven en een Hähnel combi tf trigger set. Bij laatstgenoemde moet je dan wel de flitsers handmatig instellen, ondanks dat de flitsers zelf TTL stand hebben. Maar triggersets die die modus ondersteunen zijn wel een heel stuk duurder.