Matthieu schreef:Nog een dingetje:
Ik kan geen nefs openen in de stand alone uitvoering (openen met.....)
Wel tifs
Als ik een aantal bewerkingen gedaan heb in het programma en opsla
en vervolgens de foto weer open met het programma vind ik de bewerkingen niet
meer terug in de rechter lijst terwijl de foto wel bewerkt is..... dus ik kan reds ingestelde
filters niet meer aanpassen.....
Is toch vreemd ? of doe ik iets verkeerd
Overigens kan ik in CNX2 wel één programma onderbrengen die geopend wordt onder CNX
maar als je er meerdere wil dan kan dat niet.
Klopt allemaal.
1.Nik kan niet overweg met RAW bestanden, dus of JPG of TIFF.
2.Nik slaat de bestanden dan ook op als JPG of TIFF en heeft ook hierin geen mogelijkheid om lagen in aan te brengen, dus dat is de reden dat je veranderingen in het rechter rijtje niet meer terug ziet na heropening, het is een plat bestand. Voor lagen heb je PS nodig (misschien ook andere bv. LR maar dat weet ik niet....) PS kopieert dan de laag en Nik voert hier de bewerking op uit, doe je echter in Nik meerdere bewerkingen ineens dan ook hier zie je dat niet meer terug als je de foto weer zou openen in een Nik applicatie, er word maar één laag aan gemaakt. In PS kan je dus de verandering wel aan/uit zetten of op de laag zelfs binnen PS wijzigingen in aan brengen. Door de laag uit te zetten en het bestand weer te openen in Nik kan je dus met PS, in ieder geval, meerdere effecten toevoegen aan je origineel en deze dan na terugkeer in PS apart van elkaar aan uit zetten. Alles niet-destructief itt rechtstreeks JPG of TIFF te openen in " stand-alone" Nik applicaties
3. CNX2, klopt ook, je kan maar één extern programma toewijzen....