Alle NIK software voor €149,-

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.
Sharkey
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: Alle NIK software voor €149,-

Bericht door Sharkey » wo mar 27 2013 11:47 pm

Matthieu schreef:Nog een dingetje:
.......
Als ik een aantal bewerkingen gedaan heb in het programma en opsla
en vervolgens de foto weer open met het programma vind ik de bewerkingen niet
meer terug in de rechter lijst terwijl de foto wel bewerkt is..... dus ik kan reds ingestelde
filters niet meer aanpassen.....
Is toch vreemd ? of doe ik iets verkeerd.......
Nog even ter aanvulling op deze vraag van Matthieu.
Als je Photoshop gebruikt. of Elements maar ik weet niet vanaf welke versie, kan je wél lagen maken met verschillende filters, én deze onafhankelijk later nog eens aanpassen in bijv. Color Efex.
Dit doe je door een laag voor elk effect dat je gaat toepassen naar een Smart Object om te zetten. Bijv. je eerste laag maak je als Smart Object, openen in Color Efex, filter aanbrengen en terug naar PS(E). Wil je nog een filter, maak dan een Smart Object van je zojuist gemaakte Smart Object, filter erover en terug naar PS. enz.

Mark S. Johnson heeft hier een perfecte uitleg over op Youtube (wel in Engels...)

Hij heeft nog heel veel meer handige video's btw. mbt Nik en PS. Dus je zelf even abonneren als je later nog eens meer van hem wil bekijken.

Veel plezier met Nik allemaal :wink2:
Arjan ( avi-foto.nl & Flickr[/size] )
"Je maakt, theoretisch, één of twee grootse foto's per jaar ... hoogtepunten ..." - Paul Huf

Matthieu
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Matthieu » do mar 28 2013 7:25 am

Sharkey schreef:
Matthieu schreef:Nog een dingetje:
.......
Als ik een aantal bewerkingen gedaan heb in het programma en opsla
en vervolgens de foto weer open met het programma vind ik de bewerkingen niet
meer terug in de rechter lijst terwijl de foto wel bewerkt is..... dus ik kan reds ingestelde
filters niet meer aanpassen.....
Is toch vreemd ? of doe ik iets verkeerd.......
Nog even ter aanvulling op deze vraag van Matthieu.
Als je Photoshop gebruikt. of Elements maar ik weet niet vanaf welke versie, kan je wél lagen maken met verschillende filters, én deze onafhankelijk later nog eens aanpassen in bijv. Color Efex.
Dit doe je door een laag voor elk effect dat je gaat toepassen naar een Smart Object om te zetten. Bijv. je eerste laag maak je als Smart Object, openen in Color Efex, filter aanbrengen en terug naar PS(E). Wil je nog een filter, maak dan een Smart Object van je zojuist gemaakte Smart Object, filter erover en terug naar PS. enz.

Mark S. Johnson heeft hier een perfecte uitleg over op Youtube (wel in Engels...)

Hij heeft nog heel veel meer handige video's btw. mbt Nik en PS. Dus je zelf even abonneren als je later nog eens meer van hem wil bekijken.

Veel plezier met Nik allemaal :wink2:
Voor mij is dit al te hoog gegrepen
Ik weet niet wat een "smart object" is laat staan hoe je er mee omgaat.

Ik heb nog wel even verder geexperimenteerd met lagen.
Ik heb een laag van mn foto gecopieerd en die geactiveerd als ik colorefex open/
Nu komen die bewerkingen in die laag.
Echter.....als ik de foto wer opsla (geen jpg of tif maar de bewerkingsfile van PS dat is een PSE)
en later weer open zie ik keurig die laag weer aanwezig. open ik die laag weer met colorefex dan zijn de bewerkingen
niet meer te zien als afzonderlijk maar zie je alleen het resultaat......
Nikon D3 + D3s + 14-24 + 24-70 + 50 + 105 + 70-300 VR + SB-700 +Elinchrome flitskoppen en boxen + nog meer

Kijken doe je met je ogen, fotograferen met je hart

www.matthieuverhoeven.nl
Kunstsite Matthieu
Flickr Matthieu
Laatste boek Matthieu

Frank B
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door Frank B » do mar 28 2013 9:11 am

Da's erg jammer want Smart objects oftewel slimme objecten zijn fantastisch in gebruik.

Ga op je laag staan waar je een filter op wil toepassen, klik rechtermuistoets en selecteer omzetten naar slim object
ga vervolgens naar je plugin filter efex pro, kies een filter, stel deze bij waar nodig, klik OK en je keert weer terug naar PS
je lagenpallet ziet er ongeveer uit als onderstaande afbeelding
Afbeelding

ben je nu niet helemaal tevreden over je efex filter die je hebt gekozen dan kun je weer terug naar efex pro om dit opnieuw in te stellen

klik hiervoor op color efex 4 tekst (naast het oogje) en je keert weer terug naar color efex pro om je aanpassingen te doen
etcetera

je maakt van je efex filter dus in feite een slim filter, wat wil zeggen dat je deze altijd naderhand opnieuw kan activeren en instellen binnen efex pro plugin.

Bovendien kun je ook nog eens het masker toepassen (zie boven het witte vlakje) op je laag waardoor je de mogelijkheid creëert je gekozen filter selectief toe te passen op die plaatsen in de laag waar jij dit wil. Ga in het witte vlak staan, maak je kwastje zwart en gan naar behoefte de kwast toepassen op je laag. Ga je fout, maak je kwast wit en je kunt je fout herstellen.

Probeer het eens

Janneman
Forumlid
Forumlid

Bericht door Janneman » do mar 28 2013 11:37 am

Nog extra korting via deze kortingscode: MORETHANWORDS15

http://us1.campaign-archive1.com/?u=896 ... 9299133d79" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb de collectie gisteren voor € 101,65 gekocht. Doet het goed in LR4.
Maar of het ook in Photoshop CS3 werkt ben ik nog niet achter, het is mij niet gelukt misschien dat iemand het hier weet.
Het kan zijn dat die Nikon collectie pas vanaf CS5 ondersteund worden en dat had er wel bij vermeld mogen worden.

Hier een Webdinar over NIK software van Piet Van den Eynde: http://www.niksoftware.com/learnmore/us ... w-to-old/0" onclick="window.open(this.href);return false;

Matthieu
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Matthieu » do mar 28 2013 1:14 pm

Frank B schreef:

Da's erg jammer want Smart objects oftewel slimme objecten zijn fantastisch in gebruik.

Ga op je laag staan waar je een filter op wil toepassen, klik rechtermuistoets en selecteer omzetten naar slim object
ga vervolgens naar je plugin filter efex pro, kies een filter, stel deze bij waar nodig, klik OK en je keert weer terug naar PS
je lagenpallet ziet er ongeveer uit als onderstaande afbeelding
Afbeelding

ben je nu niet helemaal tevreden over je efex filter die je hebt gekozen dan kun je weer terug naar efex pro om dit opnieuw in te stellen

klik hiervoor op color efex 4 tekst (naast het oogje) en je keert weer terug naar color efex pro om je aanpassingen te doen
etcetera

je maakt van je efex filter dus in feite een slim filter, wat wil zeggen dat je deze altijd naderhand opnieuw kan activeren en instellen binnen efex pro plugin.

Bovendien kun je ook nog eens het masker toepassen (zie boven het witte vlakje) op je laag waardoor je de mogelijkheid creëert je gekozen filter selectief toe te passen op die plaatsen in de laag waar jij dit wil. Ga in het witte vlak staan, maak je kwastje zwart en gan naar behoefte de kwast toepassen op je laag. Ga je fout, maak je kwast wit en je kunt je fout herstellen.

Probeer het eens
\

Frank dank voor je info
Maar ik heb Elements 8 en dat heeft dat allemaal niet volgens mij :egeek:
Ben zoooo blij dat ik met NX2 werk....dat kan ik met mn ogen dicht
photoshop is niets voor mij :mryellow:
Nikon D3 + D3s + 14-24 + 24-70 + 50 + 105 + 70-300 VR + SB-700 +Elinchrome flitskoppen en boxen + nog meer

Kijken doe je met je ogen, fotograferen met je hart

www.matthieuverhoeven.nl
Kunstsite Matthieu
Flickr Matthieu
Laatste boek Matthieu

wblink
Forumlid
Forumlid

Bericht door wblink » do mar 28 2013 4:41 pm

Nikon-Jim schreef:Ik kom er achter dat ik mijn NIK software blijkbaar nooit heb geregistreerd, ik zal dus geen email uitnodiging krijgen voor 'a free NIK collection'. Als nog registreren lukt nu niet meer. Ik vraag mij af of ik met mijn licentie key gewoon de trial versies kan activeren.

Je hebt de licentie in ieder geval met een email adres gekocht neem ik aan.

Schrijf support aan en geef dat adres op. De administratie bij NIK blijkt perfect: ik kreeg een bericht en kon gratis de bundle downloaden (incl de nieuwste versies,die me anders geld zouden hebben gekost).
Installatie is waanzinnig snel, je kunt achteraf je oude ge-installeerde componenten verwijderen.

Kom niet vaak zo'n goed doordachte installer tegen!
Willem.

ReneG
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door ReneG » do mar 28 2013 7:19 pm

Ik heb NIK support gemaild. Als je hen (zodra ze erom vragen pas doen natuurlijk) de productcode mailt krijg je een download link terug met een gepersonliseerde installer. Die installeer je en je hebt alles, gaat heel soepel, was in een minuut gepiept en integreert tot nu toe ook perfect met Elements e.a. (Capture ga ik zo proberen). Binnen een dag had ik antwoord.

Wat me nog niet helemaal duidelijk is, is of het ook zo werkt op een tweede computer waar het nog niet op staat, maar volgens mij zitten je registratie gegevens in de download. Ik vraag me ook af of je moet de-registreren als je het van een PC afhaalt en op een ander installeert. Die vragen heb ik ze dus nog even gesteld, ik wacht daarvoor nog op antwoord.

Maar ik ben dus uitermate tevreden over de service. En ik heb meen ik ook nog ergens gelezen dat de upgrades gratis zullen zijn, maar dat moet ik nog even checken. :D
Spul waarmee je foto's maakt...

Nikon-Jim
Forumlid
Forumlid

Bericht door Nikon-Jim » do mar 28 2013 8:27 pm

wblink schreef:
Nikon-Jim schreef:Ik kom er achter dat ik mijn NIK software blijkbaar nooit heb geregistreerd, ik zal dus geen email uitnodiging krijgen voor 'a free NIK collection'. Als nog registreren lukt nu niet meer. Ik vraag mij af of ik met mijn licentie key gewoon de trial versies kan activeren.

Je hebt de licentie in ieder geval met een email adres gekocht neem ik aan.

Schrijf support aan en geef dat adres op. De administratie bij NIK blijkt perfect: ik kreeg een bericht en kon gratis de bundle downloaden (incl de nieuwste versies,die me anders geld zouden hebben gekost).
Installatie is waanzinnig snel, je kunt achteraf je oude ge-installeerde componenten verwijderen.

Kom niet vaak zo'n goed doordachte installer tegen!

Ik heb een fysieke software pakket met een CD-rom in zo'n mooi doos :) maar vergat toentertijd te registreren dus ze kennen mij niet als klant en hebben mijn email adres nog niet.
Maar ik zal in ieder geval customer support schrijven, bedankt voor de tip!
Kijk voorlopig hier voor mijn foto's:
http://www.flickr.com/photos/jimmyp_64/" onclick="window.open(this.href);return false;

Nikon-Jim
Forumlid
Forumlid

Bericht door Nikon-Jim » do mar 28 2013 9:14 pm

Ik heb support gemaild, kreeg een bevestiging van mijn verzoek en even later ook nog de download link :D
En dat buiten de kantoor-uren :!:
Zo te zien werkt het !!! Maar goed dat ik het doosje bewaard heb.

THANKS!
Kijk voorlopig hier voor mijn foto's:
http://www.flickr.com/photos/jimmyp_64/" onclick="window.open(this.href);return false;

ReneG
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door ReneG » do mar 28 2013 11:34 pm

Nikon-Jim schreef:Ik heb support gemaild, kreeg een bevestiging van mijn verzoek en even later ook nog de download link :D
En dat buiten de kantoor-uren :!:
Zo te zien werkt het !!! Maar goed dat ik het doosje bewaard heb.

THANKS!
En ik heb ook antwoord terug; Je kunt de link blijven gebruiken in de toekomst. Updates op de software komen automatisch en gratis binnen. En je mag de software simultaan gebruiken op 2 computers (ze lijken echter wel implciet te zeggen dat dat op een of andere manier gecontroleerd wordt, ik gok via het update mechanisme, maar dat is ook niets nieuws).

Verder werken alle integraties perfect en ik kwam erachter dat je in elements zelfs brushes kan toepassen voor de filters, dus dat is ook top.

Ik word eigenlijk steeds vrolijker van deze overname door Google. :D

PS: De downloadlink is overigens persoonsgebonden, dus niet doorgeven anders zitten er binnenkort 300 russen met je software te werken en dan heb je wel het nakijken.. :P

wblink
Forumlid
Forumlid

Bericht door wblink » vr mar 29 2013 3:32 pm

ReneG schreef:Ik word eigenlijk steeds vrolijker van deze overname door Google. :D
Dat is ook EXACT wat Google wil: tevredenheid, vertrouwen enzo.
Maar Google wil uiteindelijk maar 1 ding: geld verdienen door kennis van mensen.
Ik houd dat steeds in het achterhoofd (naast die afschuw van een FaceBookAccount).
Willem.

ReneG
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door ReneG » vr mar 29 2013 4:13 pm

wblink schreef:
ReneG schreef:Ik word eigenlijk steeds vrolijker van deze overname door Google. :D
Dat is ook EXACT wat Google wil: tevredenheid, vertrouwen enzo.
Maar Google wil uiteindelijk maar 1 ding: geld verdienen door kennis van mensen.
Ik houd dat steeds in het achterhoofd (naast die afschuw van een FaceBookAccount).
Ik zit in de IT, ik ken google's werkwijze. Ik heb er geen moeite mee als ze geld verdienen aan de kennis van mensen (inclusief die van mijzelf), zolang er maar wat tegenover staat en zolang ze er maar open over zijn wat ze doen. Maar gGratis upgrades, aanzienlijk goedkopere (en gratis) producten, gratis file sharing space en een fantastische search engine die zeker niet opdringerig is qua reclame vind ik nogal wat.

Maar vertrouwen? Tja, het enige wat me een beetje zorgen baart is de privacy, maar ook dan komt google er vergeleken met bedrijvan als facebook nog redelijk goed vanaf. Dat gezegd hebbende, ik ga geen vertrouwelijke gegevens (zoals bankafschriften) in de google cloud zetten. Zo wantrouwend ben ik dan ook wel weer. :P

Saturnus
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door Saturnus » ma apr 08 2013 11:35 pm

Hallo

ik heb betaald en de nota ontvangen, de software opgehaald.

In de nota, per mail, stond geen product code of key ,

Ik wilde via de link in de nota naar de helpcenter mailen, maar daar kom op hun website verder, want ik weet de productcode
niet

Wie kan me helpen?

Mvg Saturnus
"....Ik zag net 2 fototoestellen, die een enorme klik samen hadden;...
..... bleken cameraatjes van elkaar te zijn "

Met vriendelijke groet
Saturnus

ReneG
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door ReneG » ma apr 08 2013 11:41 pm

Saturnus schreef:Hallo

In de nota, per mail, stond geen product code of key ,

Ik wilde via de link in de nota naar de helpcenter mailen, maar daar kom op hun website verder, want ik weet de productcode
niet

Wie kan me helpen?

Mvg Saturnus
Bedoel je dat je een oude versie van de Nik software hebt, of dat je de nieuwste bij Nik hebt gekocht (google editie zeg maar) hebt gekocht? Bij de nieuwste versies krijg je geen productcode meer, die is niet meer nodig. Op de support website van Nik trouwens ook niet.

Maar wat probeer je precies te doen?

CaptainHook

Bericht door CaptainHook » di apr 09 2013 9:36 am

Saturnus schreef:
Dus? :? Dan heb je de software toch...
Kwestie van opstarten en dan wordt de boel geïnstalleerd. Isse simpel.
Saturnus schreef: Wie kan me helpen?
Met wat dan? Waarmee :?:

Plaats reactie

Terug naar “Computer hardware en software algemeen”