Testdag Eurocircuit Valkenswaard

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Replay
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Testdag Eurocircuit Valkenswaard

Bericht door Replay » di mar 26 2013 8:57 pm

Het autosportseizoen staat voor de deur. Op het Eurocircuit Valkenswaard was afgelopen weekend een testdag gepland voor rally- en autocrossdeelnemers.
Ondanks de ijzige kou was er genoeg actie maar ik was wel blij dat ik weer thuis bij de verwarming zat.
Hieronder een paar foto's.

1. D3 - 1/250sec. - f7,1 - 200mm. Echt vanalles kwam er op de testdag af. Echte race 2CV's. Wel leuk om te zien.
Afbeelding

2. D3 - 1/320sec. - f7,1 - 86mm. Bij de deelnemers uit het NK autocross is het altijd stofhappen.
Afbeelding

3. D3 - 1/200sec. - f7,1 - 122mm. Als je opdracht luidt: Maak voor de eigenaar van Proflex ook een paar actiefoto's van hem, dan moet je wel de juiste plek weten te vinden.
Afbeelding

4. D3 - 1/250sec. - f8 - 130mm. Ook deelnemers uit de rallyracing waren aanwezig.
Afbeelding

5. D3 - 1/320sec. - f8 - 56mm. Zorg wel dat de bril goed zit voordat je start.
Afbeelding

6. D3 - 1/250sec. - f8 - 24mm. Het was een bonte verzameling.
Afbeelding

Groeten Roel.

DannySan
Clublid
Clublid

Re: Testdag Eurocircuit Valkenswaard

Bericht door DannySan » di mar 26 2013 9:01 pm

Hee kijk, foto's van Roel (standaard hoort daarbij: strakke platen van sports of auto's :mrgreen:).

Foto 4 heeft mijn voorkeur, mooi vastgelegd hoor!
Nikon Z5 met een FTZ-adapter voor het glaswerk.

Niels
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door Niels » di mar 26 2013 9:04 pm

Een thuiswedstrijd voor je Roel :wink:

Ook voor mij foto 4, die is zoals Danny al zegt mooi vastgelegd.
Klikken is nog nooit zo leuk geweest met mijn Nikon...
Flickr
Nikon D7000, Nikkor 16-85 VRII, Nikkor 50mm 1.4G, SB-700, Fuji X20 en een hoop kleine rommel erbij...

Replay
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Replay » di mar 26 2013 9:11 pm

Inderdaad een thuiswedstrijd, ook een keer fijn. Alleen bij de karting is het dichterbij, die baan ligt op '3 liedjes luisteren' van mij vandaan.
Tweede Paasdag een autocross fotograferen in Lopik en daarna begint eindelijk het seizoen weer van de Supercar Challenge. Place to be: Circuit Zolder 20-21 april.

mike
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door mike » di mar 26 2013 10:24 pm

Replay schreef:Inderdaad een thuiswedstrijd, ook een keer fijn. Alleen bij de karting is het dichterbij, die baan ligt op '3 liedjes luisteren' van mij vandaan.
Tweede Paasdag een autocross fotograferen in Lopik en daarna begint eindelijk het seizoen weer van de Supercar Challenge. Place to be: Circuit Zolder 20-21 april.
En niet te vergeten, ook de FIA GT races! Jij bent al druk genoeg voor de Supercar Challenge denk ik :D

Deze serie ziet er weer strak en zanderig uit in ieder geval.

Gr. Michel

Frankie
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Frankie » wo mar 27 2013 9:21 am

Foto 6 geeft een mooi beeld van de diversiteit op de baan :D

Bob42
Forumlid
Forumlid

Bericht door Bob42 » wo mar 27 2013 11:12 am

Mooie platen! En ik ga voor die race 2CV :D

Sharkey
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Sharkey » wo mar 27 2013 10:48 pm

Weer fraaie plaatjes Roel.....
Maar.....
Op één of andere manier heb ik ze scherper gezien van jouw. Ik mis net die laatste "bite" in de wagens.
Weersomstandigheden? Nabewerking net anders (contrast)? Jij zelf trillend van de kou? Andere conversie voor het plaatsen?

Moet ieder geval afzien geweest zijn langs de baan, met die harde wind afgelopen weekend, met daarbij nog de lucht verplaatsing van de auto's....brrrrr :?
Arjan ( avi-foto.nl & Flickr[/size] )
"Je maakt, theoretisch, één of twee grootse foto's per jaar ... hoogtepunten ..." - Paul Huf

Geert
Forumlid
Forumlid

Bericht door Geert » do mar 28 2013 8:35 pm

Sharkey schreef:Weer fraaie plaatjes Roel.....
Maar.....
Op één of andere manier heb ik ze scherper gezien van jouw. Ik mis net die laatste "bite" in de wagens.
Weersomstandigheden? Nabewerking net anders (contrast)? Jij zelf trillend van de kou? Andere conversie voor het plaatsen?

Moet ieder geval afzien geweest zijn langs de baan, met die harde wind afgelopen weekend, met daarbij nog de lucht verplaatsing van de auto's....brrrrr :?

ik weet hoe die onscherpte komt!! zat een slinger in Roel z'n wiel!!!
Ik schiet op alles wat beweegt!!!!
Nikon D4, D3,D800e, 50 mm 1.8, 85 mm 1.8, 14-24 2.8, 24-70 2.8, 70-200 2.8 vrII, 400 mm 2.8, 1,7 conv, sb 900 en een hok vol Elinchrom en voor buiten de Quadra's !!!!

Replay
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Replay » do mar 28 2013 9:36 pm

Sharkey schreef:Weer fraaie plaatjes Roel.....
Maar.....

Het was in ieder geval wel koud om een hele dag buiten te spelen en dat komt vaak de fotografie niet ten goede. Maar qua scherpte ben ik niet ontevreden. Misschien heeft het met het uploaden te maken. Geen idee, ik zal het in de gaten houden. Ik merk wel dat het iets minder scherp is met de 70-200 dan met de 300mm, die ik voorheen had. Daar maak ik eigenlijk de meeste actiefoto's mee. Maarja, die laatste moet ik nog steeds één aanschaffen.

Groeten Roel.

Replay
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Replay » do mar 28 2013 9:38 pm

Geert schreef: ik weet hoe die onscherpte komt!! zat een slinger in Roel z'n wiel!!!
En daarbij zat ik ook met de scootmobiel regelmatig vast in het zand waardoor ik cruciale momenten heb gemist. :lol:

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”