waar hoe kan ik zien hoe oud de camera is
Nikon D300
Camera Control Pro
vind geen camera
Nikon D300
Camera Control Pro
vind geen camera
- Riemke
- Clublid
- Contacteer:
Re: waar hoe kan ik zien hoe oud de camera is
Ik neem aan dat je het aantal sluiterbewegingen bedoelt?
Dat kun je bijvoorbeeld zien via http://www.myshuttercount.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Camera Control Pro gebruik je om je camera op afstand te besturen middels een USB kabel?
Dat kun je bijvoorbeeld zien via http://www.myshuttercount.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Camera Control Pro gebruik je om je camera op afstand te besturen middels een USB kabel?
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.
nee dat niet .Riemke schreef:Ik neem aan dat je het aantal sluiterbewegingen bedoelt?
ik wil weten hoe oud de camera is .
als ik kijk bij het serienummer dan staat de 4 voor Europa
- plincky
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
waarom zou je dat willen weten?
Met het serienummer zou je wellicht Nikon kunnen contacteren en vragen welk jaar en maand deze camera geproduceerd is.
Met het serienummer zou je wellicht Nikon kunnen contacteren en vragen welk jaar en maand deze camera geproduceerd is.
- Riemke
- Clublid
- Contacteer:
Net Nikon Service Point in Beverwijk kan je dat waarschijnlijk ook wel vertellen.
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.
- Ruud46
- Clublid
Camera control pro ziet camera niet:
Misschien verkeerde instelling in de camera: MTP/PTP of Mass storage?
Zie blz 225 van de handleiding.
bedankt het werkt .Ruud46 schreef:Camera control pro ziet camera niet:
maar ik krijg die verdomde flitser maar niet aan de gang .
bij canon en pentax was dat een eitje .
ik kom er niet uit .
als ik een foto flitst dan is de foto zo bleek .
- Ed Post
- Clublid
Heb je soms de laatste versie van Camera Control Pro?
Die werkt niet meer met een aantal oudere cameratypes.
Moet je even op de site van Nikon bij de downloads kijken of dit ook voor de D300 geldt.
Die werkt niet meer met een aantal oudere cameratypes.
Moet je even op de site van Nikon bij de downloads kijken of dit ook voor de D300 geldt.
Take nothing but photographs, leave nothing but foot prints.
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Contacteer:
je hebt Camera Control Pro 2.11.0 nodig voor de D300.
Aan het serienummer kun je niet zien wanneer de camera gemaakt is. Ga er maar van uit tussen 1-11-2007 en 30-6-2009.
Problemen met de camera: druk tegelijkertijd op de 2 groene knopjes. Enkele seconden vasthouden, totdat de info op de LCD zich herstelt. Daarna wel opnieuw NEF als opname formaat instellen. In de stand A, S of P moet de flitser dan goed werken.
Op elke NCN activiteit zijn er zo 20 liefhebbers, die je live helpen.
Geen lid: als het wat warmer wordt, komen hier meer activiteiten: http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... m.php?f=62" onclick="window.open(this.href);return false;
Aan het serienummer kun je niet zien wanneer de camera gemaakt is. Ga er maar van uit tussen 1-11-2007 en 30-6-2009.
Problemen met de camera: druk tegelijkertijd op de 2 groene knopjes. Enkele seconden vasthouden, totdat de info op de LCD zich herstelt. Daarna wel opnieuw NEF als opname formaat instellen. In de stand A, S of P moet de flitser dan goed werken.
Geen lid: als het wat warmer wordt, komen hier meer activiteiten: http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... m.php?f=62" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat is dan zeker knop QUAL en knop Belichting correctie .Hans Braakhuis schreef:je hebt Camera Control Pro 2.11.0 nodig voor de D300.
Beste Word het nu niet tijd dat je eerst de handleiding gaat doorlezenDat is dan zeker knop QUAL en knop Belichting correctie .

ik heb al diverse keren de hansleiding door gelezen zowep PDF als de papiere versie .Kroontje schreef:Beste Word het nu niet tijd dat je eerst de handleiding gaat doorlezenDat is dan zeker knop QUAL en knop Belichting correctie .Schaam je .
er staan termen in die echt boven mijn pet gaan .
ik heb een pentax K5 gehad .
dat wat een eitje .
flitser en roden ogen instellen klaar net zo als bij een canon .
wat hier allemaal staat flits vol een derde etc etc .
ik snap niet dat het wat simpeler kan .
Er staat daar duidelijk welke twee knoppen je moet gebruiken. Er staan zelfs gekleurde puntjes bij 

- JaapV
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Heb je de NL handleiding al in .PDF formaat op je computer staan? Die kun je downloaden van de Nikon NL website KLIK HIERzwerfkater schreef:ik heb al diverse keren de hansleiding door gelezen zowep PDF als de papiere versie .Kroontje schreef:Beste Word het nu niet tijd dat je eerst de handleiding gaat doorlezenDat is dan zeker knop QUAL en knop Belichting correctie .Schaam je .
er staan termen in die echt boven mijn pet gaan .
ik heb een pentax K5 gehad .
dat wat een eitje .
flitser en roden ogen instellen klaar net zo als bij een canon .
wat hier allemaal staat flits vol een derde etc etc .
ik snap niet dat het wat simpeler kan .
Dan hoef je niet moeilijk te bladeren, maar met Ctrl-F gericht zoeken naar wat je nodig hebt.
Lukt het dan nog niet, dan moet je naar een andere camera. De D300 is ontworpen met professionals en ervaren amateurs in gedachten. Niet gericht op point&shoot.
Groet, Jaap
Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes