Graag gedaan. Moest hier aan denken omdat ik zelf met regelmaat dat soort ouderdoms-dyslexie-fouten maakheijdemann schreef:Yo-1 bedankt man!
Shame on me idd D800 ipv D800E gedownload.

Graag gedaan. Moest hier aan denken omdat ik zelf met regelmaat dat soort ouderdoms-dyslexie-fouten maakheijdemann schreef:Yo-1 bedankt man!
Shame on me idd D800 ipv D800E gedownload.
Als je je D7000 netjes via die site registreert krijg je een keurig mailtje dat er nieuwe firmware kan worden opgehaald! Ik heb hem al binnen.Gerard de Zwaan schreef:Het is dat ik hier achterkom dat er nieuwe firmware update is. Via de Nikon site was ik waarschijnlijk niet achter gekomen.
Dat hoeft niet zo te zijn; de bestandjes zijn exact even groot, en inhoudelijk mogelijk ook identiek (heb ik nog niet gecheckt). Het kan best zijn dat uit praktisch oogpunt 2 bestanden gedistribueerd worden: als bv. de standaard 'updater' in de firmware het typenummer (als variabele) van de camera gebruikt om op de kaart te zoeken naar bij dat type behorende upgrade-bestandjes, dan moet het bestandje ook precies die naam hebben...iJoost schreef:Zo, bij mij zit ie erin.
Ik ben wel benieuwd waarom er nu ineens verschillende versies zijn voor de D800 en de D800E. Tot nu toe was het enige verschil dat een kwart slag gedraaide AA-filter. Zuiver hardware dus. Maar nu blijkbaar ook iets in de software?
Ik zet het bestandje op het buroblad. als ik dan dubbelklik zie ik F-D600-V101W.exe ik zie geen bin als ik daar op dubbelklik kun je openen met???????yo-1 schreef:Je lijkt inderdaad wat afgedwaald.
- Verplaats dat F-D600-V101W bestandje even naar een plaats op je PC die je kunt onthouden (bv. je bureaublad)
- Formatteer het SD-kaartje
- Dubbel klik op het bestandje. Als het goed is zal WinRar of Windows dit bestandje 'openen' zodat je de inhoud kunt zien. De inhoud is een ander bestandje met .bin als extensie
- sleep dit .bin-bestandje naar het geformatteerde geheugenkaartje, zodat het daar als enige op staat.
Het kaartje kun je nu in de camera stoppen om de upgrade uit te voeren.
Succes
Helemaal gelijk en je was me net voorstaal571 schreef:Tjonge jonge goed lezen schijnt moeilijk te zijn, het staat zo duidelijk op de site uitgelegd, ik had het binnen 5 minuten geïnstalleerd.
Gr peter
De .exe is een self-executable.motorhan schreef: Ik zet het bestandje op het buroblad. als ik dan dubbelklik zie ik F-D600-V101W.exe ik zie geen bin als ik daar op dubbelklik kun je openen met???????
Ik snap er echt niks van
Yep dan staat in in het hoogste niveau = rootmotorhan schreef:Ja alles wat je kan en weet is makkelijk. Waarschijnlijk kan ik mensen op een ander gebied ook wel iets leren. maar ik heb geen idee wat een root bestand is.
En verder schaam ik me niet om te vragen als ik het niet weet of begrijp.
Ik heb de SD kaart geformatteerd, als ik dan dat Bin bestand naar het kaartje sleep (kopieeren-plakken) staat het dan automatisch in de bedoelde root bestand.
Bedankt weer voor een reactie