Hallo,
Ik ben van het weekend naar Vlieland geweest. Daar heb ik tegelijkertijd gebruik gemaakt van de D80 en mijn kleine Coolpix S500. Nu upload ik de foto's van de sd-kaartjes via Photodownloader van Adobe naar Photoshop Elements. Ik kies daar voor dezelfde map (ik heb een systeem dat ik naar maand en activiteit orden). De bestandsnamen wijzig ik niet, dus ze houden de nummers uit de camera's. Hoe kan ik er nou voor zorgen dat ze op volgorde van tijd (dus chronologisch) komen te staan. Als ik de fotos datum en aangepaste naam meegeef, dan nummert Photodownloader bij elke nieuwe sd-kaart opnieuw vanaf 001...
Iemand tips?
B.v.d.
Gr.,
Wouter
foto's verschillende camera's in Photoshop Elements organise
Daar had ik al aan gedacht, maar het is helaas geen antwoord op mijn vraag. Als ik namelijk in Explorer op datum sorteer, dan neemt Photoshop E. dat niet automatisch over. Ook de bestanden verwijderen uit de catalogus (maar niet van de harde schijf) en vervolgens weer importeren levert niets op. En NX (ik neem aan dat je het over capture hebt), heb ik niet, dus die vlag gaat niet op.
Batchen kan ook in PSE, maar ik geloof niet dat ik daarmee het gewenste resultaat bereik, namelijk de foto;'s op volgorde van datum en tijd (opname) zonder de naam van het bestand te veranderen.
Batchen kan ook in PSE, maar ik geloof niet dat ik daarmee het gewenste resultaat bereik, namelijk de foto;'s op volgorde van datum en tijd (opname) zonder de naam van het bestand te veranderen.
- smitsfotografie
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Ik had hetzelfde probleem en heb het als volgt opgelost
In windows "mijn afbeeldingen" de bedoelde map openen en dat sorteren op datum.
Alles selecteren, rechter muisknop, herbenoemen, en een nieuwe naam ingeven.
Alle foto's krijgen dezelfde naam met een volgnummer tussen haakjes.
Daarna wel weer kiezen voor sorteren op naam.
In windows "mijn afbeeldingen" de bedoelde map openen en dat sorteren op datum.
Alles selecteren, rechter muisknop, herbenoemen, en een nieuwe naam ingeven.
Alle foto's krijgen dezelfde naam met een volgnummer tussen haakjes.
Daarna wel weer kiezen voor sorteren op naam.