Ik wil de Nikon D5200 kopen.
Deze heb ik op het oog:
Nikon D5200 Kit 18-55 VR + 55-300 VR (SLR Camera met 18-55+55-300 VR Objectief)
http://www.redcoon.nl/B423601-Nikon-D52 ... meras?xtmc" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik zoek namelijk ook een lens dat ik iets van ver af dichterbij kan krijgen.
Mijn eerste vraag met 300mm hoeveel dichterbij kan ik iets krijgen. Bij 30 meter of veel minder. Misschien wel een stomme vraag.
Is de kwaliteit super goed. Want voor mij is het belangrijk dat ik mooie foto's van mensen en de natuur kan maken. Zoals mijn honden. Ik ben toch nog een beginnner, dus als de foto's maar net zo goed zijn als mijn standaard 18-55mm lens die ik nu heb.
Ik heb nu een 18-55 en een nikon D5000. Maar ik wil mijn videocamera en mijn nikon d5000 verkopen, om zo de nikon d5200 komen, die alles in een heeft en veel beter is.
Wat kan ik nog vragen voor de nikon D5000 met 18-55 lens en beschermlens en 8 gb kaart en zonnekap. Eventueel kan ik de laatste 3 zelf houden, omdat deze ook op mijn nieuwe camera passen. Dan staat alleen de D5000 en het objectief te koop.
Wat vinden jullie van deze nikon kit
- Cookie1397
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Wat vinden jullie van deze nikon kit
Hoe veel maal kan je iets dichterbij krijgen met de 300mm. Lijkt me niet al te moeilijk zelf uit te rekenen. 300 \ 55 = dus ruim 5 keer. Is de kwaliteit van de 55-300 super goed? Nee. Voor super goed moet je een 2.8 70-200mm hebben maar die kost € 1800 tegen € 260 van de 55-300 Alle waar naar zijn geld. Dus voor de € 260 is het een redelijk goed objectief.
Nikon Z Z & de maskers
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Vraag is waarom stap je over op de D5200. De D5200 heeft naast een betere autofocus ook beduidend meer megapixels.
Maar overstappen naar een betere body zou mijn prioriteit niet zijn.
De lenzen die je noemt zijn van vergelijkbare kwaliteit als je huidige standaard lens.
Zoek het eerder eens in lichtsterke lenzen.
Daar zul je meer aan hebben en die kun je later ook op een betere body gebruiken.
Maar overstappen naar een betere body zou mijn prioriteit niet zijn.
De lenzen die je noemt zijn van vergelijkbare kwaliteit als je huidige standaard lens.
Zoek het eerder eens in lichtsterke lenzen.
Daar zul je meer aan hebben en die kun je later ook op een betere body gebruiken.
- jan
- Bestuurslid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Of je iets dicht genoeg naar je toe kunt halen kun je wellicht zelf beter beoordelen aan de hand van de objectieven simulator die Nikon op de site heeft staan http://www.nikon.nl/nl_NL/product/nikko ... /simulator
Ik heb hier nog enkele opnames staan gemaakt met het 55-300 objectief.
Voor heel goed moet je iets meer investeren maar er is ook een goede midden weg met de 70-300 van Nikon of een ander fabrikaat. Volgens mij heeft goedkopere Tamron 70-300 VC hier ook veel zeer tevreden gebruikers.
Maar zoals anderen ook al aangeven ik zou eerder een goed objectief kopen dan een nieuwe body.
Tja, je kunt natuurlijk alles vragen maar kijk eens op marktplaats wat er gevraagd/geboden wordt.
Ik heb hier nog enkele opnames staan gemaakt met het 55-300 objectief.
Voor heel goed moet je iets meer investeren maar er is ook een goede midden weg met de 70-300 van Nikon of een ander fabrikaat. Volgens mij heeft goedkopere Tamron 70-300 VC hier ook veel zeer tevreden gebruikers.
Maar zoals anderen ook al aangeven ik zou eerder een goed objectief kopen dan een nieuwe body.
Tja, je kunt natuurlijk alles vragen maar kijk eens op marktplaats wat er gevraagd/geboden wordt.
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)
- PanzerFaustNL
- Forumlid
- Contacteer:
Als je maar, zoals bij zoveel goedkopere telezoom lenzen, in de gaten houdt dat als je een paar stops diafragmeert hij veel beter performt. Ik heb zelf de 55-300 niet, maar hij performet het beste tussen de f8 (op de korte afstand)en f11 (boven de 200mm), volgens deze site.
Nikon Nikkormat + glas, D7100, D300, D3100, F90X, F80, F65
favoriete combinatie D7100 + 35mm f/1.8
favoriete combinatie D7100 + 35mm f/1.8
En deze lens. ter vervanging van mijn 18-55 lens.
Nikon AF-S DX 18-300 mm f/3.5-5.6G ED VR
Deze kan rond de 800 euro incl. kopen dat is incl. beschermlens. Volgens een review zou de zonnekap erbij zitten. Moet ik een echter schouderband kopen omdat deze voor de standaard misschien te zwaar is.
Ik kan ook een 18-105mm kopen en dan 70mm - 300 mm.
Ik zit wel met mijn polsen. Daar zit wat artrose in, dus verwisselen kan soms moeilijk zijn. Dan zou nr 1. 18 - 300 mm weer beter zijn.
Welke zouden jullie kopen. Ik zoek een VR, mag ook van een andere merk zijn.
Nikon AF-S DX 18-300 mm f/3.5-5.6G ED VR
Deze kan rond de 800 euro incl. kopen dat is incl. beschermlens. Volgens een review zou de zonnekap erbij zitten. Moet ik een echter schouderband kopen omdat deze voor de standaard misschien te zwaar is.
Ik kan ook een 18-105mm kopen en dan 70mm - 300 mm.
Ik zit wel met mijn polsen. Daar zit wat artrose in, dus verwisselen kan soms moeilijk zijn. Dan zou nr 1. 18 - 300 mm weer beter zijn.
Welke zouden jullie kopen. Ik zoek een VR, mag ook van een andere merk zijn.
-
- Forumlid
in de eerste plaats is als basis objectief de 18-105 vr m.i. een betere dan de 18-55 vr.
kwaliteit iets beter maar vooral breeder inzetbaar minder snel wisselen! ( ook portret b.v.)
de 18-300 vr zou ik alleen doen als je aktrose dat noodzakenlijk maakt.
een zoom objectief is altijd een compromie en gaat op een gegeven moment duidelijjk te koste van de beeldkwaliteit.
de meesten houden een verhouding van 1-5 ( tele-groothoek) aan als nog verantwoord, er zijn er ook die 1-3 hanteren.
je tele objectief zou wil het betaalbaar zijn de 70-300 vr kunnen zijn of de wat goedkopere maar zeker gelijkwaardige tamron 70-300 vc ucr (350 euro)
als je hem weinig gebruikt en snelheid van de af is niet zo belangrijk zou je ook de 55-300 vr is wat minder dan de anderre twee.( degelijkheid en snelheid) is wel lichter minder grammen dan de anderre twee.
groet
Bert Harry
kwaliteit iets beter maar vooral breeder inzetbaar minder snel wisselen! ( ook portret b.v.)
de 18-300 vr zou ik alleen doen als je aktrose dat noodzakenlijk maakt.
een zoom objectief is altijd een compromie en gaat op een gegeven moment duidelijjk te koste van de beeldkwaliteit.
de meesten houden een verhouding van 1-5 ( tele-groothoek) aan als nog verantwoord, er zijn er ook die 1-3 hanteren.
je tele objectief zou wil het betaalbaar zijn de 70-300 vr kunnen zijn of de wat goedkopere maar zeker gelijkwaardige tamron 70-300 vc ucr (350 euro)
als je hem weinig gebruikt en snelheid van de af is niet zo belangrijk zou je ook de 55-300 vr is wat minder dan de anderre twee.( degelijkheid en snelheid) is wel lichter minder grammen dan de anderre twee.
groet
Bert Harry
Ik heb de nikon Nikkor 70-300 f/4.5-5.6g VR iF-ED besteld. In de toekomst bestel ik nog de andere lens 18-105, misschien met andere body.
Hij was 465 afgerond incl. verzekering en bescherm-uv filter. Ik vind het altijd fijn om een extra verzekering te hebben en wat meer garantie en diefstal enzo. Vooral ivm polsen. Je weet maar nooit of ik hem per ongeluk laat vallen. Hij is nieuw en dat vind ik het belangrijkste.
Zo heb ik dan straks 2 camera's met leuke lenzen. Ik heb besloten de nikon d5000 te houden en dan later een andere body nikon d5200 met lens 18-105 te kopen. En dan heb ik voorlopig genoeg lenzen en kan ik ook een keer met iemand lekker in het bos gaan fotograferen. Maar eerst de lens, dat vond ik belangrijker.
Hij was 465 afgerond incl. verzekering en bescherm-uv filter. Ik vind het altijd fijn om een extra verzekering te hebben en wat meer garantie en diefstal enzo. Vooral ivm polsen. Je weet maar nooit of ik hem per ongeluk laat vallen. Hij is nieuw en dat vind ik het belangrijkste.
Zo heb ik dan straks 2 camera's met leuke lenzen. Ik heb besloten de nikon d5000 te houden en dan later een andere body nikon d5200 met lens 18-105 te kopen. En dan heb ik voorlopig genoeg lenzen en kan ik ook een keer met iemand lekker in het bos gaan fotograferen. Maar eerst de lens, dat vond ik belangrijker.