Geen idee hoe lang ze ermee bezig zijn, maar het arbeidsloon voor het vervangen van de SWM van mijn 70-200 VRII was €380

Dat soort dingen kun je dus ook beter daar kopen dan hierCaptainHook schreef:Maar alles is hier duurder.
Waarom kost een lensdoppie in HongKong 1 a 2 dollar en hier TIEN tot VIJFTIEN keer zoveel? Juist ja...
Zo ja, wat dan ?Peter schreef:Verzekerd ?
De vraag was bedoeld voor de topicstarter., dat terzijdeJan en Yuul schreef:Zo ja, wat dan ?Peter schreef:Verzekerd ?
Groet,
Jan van Yuul)
Ik begrijp echt niet dat je dit allemaal normaal vindt. Nikon maakt toch die spullen. Die horen gewoon (wereldwijde) garantie te geven. De winkel is alleen maar een tussenschakel. En waarom maar een jaar garantie voor dit soort dure apparatuur? Wordt het anders te duur voor ze, omdat deze spullen te vaak kapot gaan?CaptainHook schreef:Nikon Nederland heeft in deze natuurlijk volkomen gelijk.
Je schaft het artikel bij een winkel aan, NIET bij de fabrikant.
En de winkel verleent garantie, NIET de fabrikant.
Dus zul je ook bij de verkoper je garantie moeten claimen.
Dat geldt voor vrijwel alle producten en daar zijn fotografische artikelen geen uitzondering op...
En da's, praktisch gezien, gewoon lastig, als die winkel in HongKong zit...
Mag ik vragen waarop je doelt met "Beverwijk" ?alfredo schreef:Precies 2 jaar heb ik deze lens nu en niet vaak gebruikt....Helaas slechts 1 jaar garantie (internationaal)
Bij het autofocussen begon de lens te "squeeken"....Nu blijkt de SWM motor kapot.
Bijgaand de kostenopgave van Beverwijk: 522,- euro!!
Mijn vraag: is dit nu normaal? Heb ik hier geen recht op enige coulance? Dit hoort toch niet zo snel kapot te gaan?
Nou da's mooi, woon er een steenworp vandaan, sorry voor de inbraak!plincky schreef:Beverwijk zit het servicepunt van Nikon. algemeen bekend als "beverwijk"
Ehhh, zo zit de wetgeving in elkaar... die heb ik niet bedacht.johan1967 schreef: Ik begrijp echt niet dat je dit allemaal normaal vindt. Nikon maakt toch die spullen. Die horen gewoon (wereldwijde) garantie te geven. De winkel is alleen maar een tussenschakel. En waarom maar een jaar garantie voor dit soort dure apparatuur? Wordt het anders te duur voor ze, omdat deze spullen te vaak kapot gaan?
Verder vind ik het bizar dat Nikon z'n spullen in bijvoorbeeld Singapore voor een habbekrats kan verkopen en hier de hoofdprijs vraagt. Het zijn toch echt dezelfde spullen uit dezelfde fabriek. Dan vragen ze er toch zelf om dat consumenten wereldwijd gaan shoppen. Via hun service (of eigenlijk het ontbreken daarvan) proberen ze dus af te dwingen dat dat niet gebeurt. En als je dan toch voor service komt, wordt je geschoffeerd met een idioot hoge rekening.
Als er iets mis is met m'n Zeiss objectieven dan stuur ik die toch echt direct naar Oberkochen. Ik heb dat 1 keer moeten doen en toen kreeg ik per kerende post gratis een spiksplinternieuw exemplaar toegestuurd. En dat ging bij mij om een exemplaar dat ik tweedehands van een particulier had gekocht. Daar hadden ze volgens de regels geen enkele vorm van garantie op hoeven te geven, maar ze deden dat toch. Een heel ander niveau van service dan die flutservice van Nikon.CaptainHook schreef:Ehhh, zo zit de wetgeving in elkaar... die heb ik niet bedacht.johan1967 schreef: Ik begrijp echt niet dat je dit allemaal normaal vindt. Nikon maakt toch die spullen. Die horen gewoon (wereldwijde) garantie te geven. De winkel is alleen maar een tussenschakel. En waarom maar een jaar garantie voor dit soort dure apparatuur? Wordt het anders te duur voor ze, omdat deze spullen te vaak kapot gaan?
Verder vind ik het bizar dat Nikon z'n spullen in bijvoorbeeld Singapore voor een habbekrats kan verkopen en hier de hoofdprijs vraagt. Het zijn toch echt dezelfde spullen uit dezelfde fabriek. Dan vragen ze er toch zelf om dat consumenten wereldwijd gaan shoppen. Via hun service (of eigenlijk het ontbreken daarvan) proberen ze dus af te dwingen dat dat niet gebeurt. En als je dan toch voor service komt, wordt je geschoffeerd met een idioot hoge rekening.![]()
Je koopt iets bij een winkel en met die winkel heb je een overeenkomst, ook wat betreft garantie.
Je gaat toch ook niet met een kapot Golfje bij VW in Wolfsburg langs?
Voor een deel ben ik het met je eens, maar het is ook de keuze van Nikon zelf om hun produkten voor verschillende prijzen op verschillende markten aan te bieden. De klant die daar dan gebruik van wil maken wordt vervolgens wel een oor aangenaaid zodra er een beroep wordt gedaan op enige vorm van service. Dan gaat Nikon ineens moeilijk doen en stuurt torenhoge rekeningen.CaptainHook schreef:In het Verre Oosten zijn vele zaken goedkoper ja.
Wederom, dat heeft te maken met zaken als transport, invoerrechten, belastingen, etc.